אחרי שהודחו מ"אביב או אייל", בנות הטום משחררות סינגל חדש

החג בפתח ועימו מיטב השירים עוטפים ארשת של חג, חלקם בניחוח שנה חדשה, חלקם בניחוח סוף קיץ וחלקם לא זקוקים לעונה מסוימת בכדי לצאת

בנות הטום
בנות הטום | צילום: ליאור גולסד

מי שפתחה את השבוע בריקוד ופיזוזים היא סיון טלמור, ששחררה את שירה החדש Dancing, ממתק פופ קצבי וקליט שלמען הכנות נשמע, נראה ומייצג את חו"ל, משלב בין מלודיה רכה וענוגה לבין ליריקה על חופש הדעה והתנועה, כח נשי ובעיקר אופטימיות ומבט על החיים בקלילות אולטימטיבית. איך אפשר שלא לרקוד לזה?

 

לאחר שהודחו מהתכנית "אביב או אייל?", להקת "בנות הטום" (מאיה שרעבי, פז מורג ושני טופלברג) משחררות סינגל חדש - "תזיז", שמשלב קומץ היפ הופ, קומץ רגאיי, קומץ סול, נגיעות ים תיכוניות ופופ-רוק קליט וקצבי. הפעם הראשונה ששמעתי את השיר היה בהופעתן של הבנות לפני כחצי שנה במועדון "האזור" ורק ציפית לצאתו, שכן יש בו משהו שתופס אותך מהאזנה ראשונה.

 

נופר סלמאן הרטיטה ליבי השבוע עם הבלדה החדשה והמלנכולית שלה - "לב חלש מדי", אותו כתבה והלחינה יחד עם רובי פאייר. הקול המדויק עם השירה הכנה והבוגרת משתלבת היטב עם הפזמון הקליט (שמרים לבתים שדי קופאים על שמריהם) שמציל את המצב, ממשיך לבסס מעמדה של סלמאן כזמרת סנטימנטלית (ושבורת לב). מה שכן, הייתי מצפה מסלמאן יותר להיפתח בפזמון ולהיות יותר חופשייה ופחות עצורה כפי שזה נשמע במחציתו הראשונה של השיר (ומשתפר בחציו השני).

 

אנה זק, שעושה צעדיה הבינלאומיים, ממשיכה לשעוט קדימה והפעם בדואט עם פאט ג'ו והאמן הצרפתי ריצ'ארד אולינסקי - Gravity, פופ עכשווי עם הפקה מתקדמת מאד של ג'וני גולדשטיין וג'ון ממן שמציג את זק בת ה-17 כהבטחת פופ שיש לה מלבד את הלוק הנכון גם את הפרפורמנס הנכון, הקול האנרגטי והחצוף והסטייל.

 

היוצר והזמר יקיר הלל גרם לי להפתעה נעימה השבוע. בשיטוט אחר סינגלים חדשים, נתקלתי בגרסת כיסוי אתנית מהממת שלו לקלאסיקה הישראלית הנושנה "עץ הרימון" (מילים: יעקב אורלנד, לחן: ידידיה אדמון על מוטיב עממי בוכרי) .

 

שמעתי מאה ואחת גרסאות לשיר הזה והביצוע של הלל פגע לי בלב כי הוא מגיש אותו בפשטות אינטליגנטית, בהבנת כל מילה וכל תו בצורה אותנטית והעיבוד המעולה של מאור שוורצברג לשיר- מרגש להפליא.