DJ אלוק בראיון מיוחד ל-10.TV: "לא רואה את עצמי כסמל סקס"

רגע אחרי שכבש את הדזרט, תפסנו את אלוק, אחד השמות הכי לוהטים בסצנה, לראיון בלעדי על החיים בברזיל, המסע לאפריקה, החיבור למוזיקה וקבלת הפנים לישראל • נכנס לקצב

אלוק
אלוק | צילום: אינסטגרם

בשבוע שעבר הופיע לראשונה בישראל ה-DJ אלוק (ALOK), שהיה לאמן הבינלאומי המפורסם הראשון שהופיע במועדון הדזרט. רגע אחרי הסט תפסנו הברזילאי הלוהט לראיון מיוחד על הקריירה, החיים בברזיל, המסע לאפריקה וגם על האהבה שקיבל בישראל.


 

מתי התחלת לתקלט?
"התחלתי לתקלט בגיל 12. כל מי שמכיר אותי יודע שאמי ואבי (תקליטני הפסיי טראנסEKANTA - ו-SWARUP) היו ההשראה שלי לעשות מוזיקה. בזמנים שלהם להיות DJ ולהתפרנס מזה היה סיפור אחר לגמרי. אנשים היו מרימים גבה כשהייתי אומר להם שההורים שלי מתקלטים. היום זה כבר נחשב לדבר מגניב".

 

אנשים מחשיבים אותך כאמן המוביל בז'אנר הברזיליאן בייס שכן הז'אנר תפץ תאוצה אחרי הסט שלך בטומורולנד ברזיל. לאיזה כיוון לדעתך הז'אנר הולך?
"זה כבוד גדול ואני גאה מאוד שלקבל טייטל כזה אבל זו גם אחריות עצומה. אני שמח שהצלחתי ליצור צליל מספיק מעניין שעורר השראה אצל לא מעט מפיקים ועזר לקדם את התעשיה והסצנה. אני מאמין שכולנו נחקור ונגלה אלמנטים חדשים, שילובים מיוחד וכמובן דרופים חדשים. זה היופי בליצור מוזיקה - לא להפסיק לחקור ותמיד לחפש את הצליל החדש ואת הדבר הגדול הבא".

איזה DJ's שמנגנים ברזיליאן בייס ואנחנו לא מכירים עדיין הם הטובים ביותר בעינייך?
"יש לא מעט מפיקים עם פוטנציאל גדול אבל אני אציין את אחי התאום Bhaskar , Liu, Shapless וכמובן הבחורים המוכשרים מ-Sevenn".

 

אלוק בישראל
אלוק בישראל | צילום: עידן הורטה

הסטים האחרונים שלך מכילים הרבה יותר מיינסטרים של EDM ופחות ברזיליאן בייס. האם זה אומר שנראה אותך מנגן ומפיק פחות ופחות ברזיליאן בייס?
"זו חלק מהתפתחות של אמן לחפש צלילים וסגנונות חדשים. בחודשים האחרונים חקרתי המון סגנונות ואני חושב שזה עזר לי להתפתח כאמן. יש אנשים שהולכים רחוק ואומרים שאני כבר לא מנגן ברזיליאן אבל זה פשוט לא נכון. בעיניי התפקיד שלי כ-DJ זה להרגיש את הקהל ולהבין מה הוא רוצה לא משנה איפה אני מנגן".

 

"United", הקולאב החדש שלך עם ויני ויצ'י, צפריר יפרח וארמין ואן ביורן, השתחרר לפני פחות מחודש וכבר להיט רחבות ענק. ספר לנו על העבודה שלך עם האמנים הישראלים ועם ארמין"
"האמת שאני עדיין לא מצליח לעכל את זה. האנשים האלה הם אגדות עם ניסיון רב וכישרון עצום. זה היה פשוט מדהים לעבוד איתם והתוצאה סוריאליסטית לגמרי בעיניי. העבודה איתם על הפרויקט הזה היא אחת הדברים העוצמתיים ביותר שחוויתי ב-15 שנותיי כ-DJ. איחוד הכוחות הזה עזר לי להגשים חלום ואני מודה להם על כך".

 

התמיכה שאתה מקבל מהקהל הברזילאי היא מיוחדת. איך אתה מרגיש שאתה רואה את התמיכה הזו בכל העולם?
"ברזיל מאוד חמה ומחבקת ומי שמגיע לברזיל חווה את זה. מדובר גם במדינה גדולה עם המון אזרחים מה שמוביל לכך שיש ברזילאים ממש בכל מקום. התמיכה שלהם היא מה שמניע אותי לעבוד בלי פחד כי אני יודע שבכל מקום אראה את הדגל שלנו, את החיוכים והנוכחות הברזילאית. אני תמיד מרגיש בבית כשאני רואה ברזילאים בקהל וזה עוזר לי מאוד".

 

Feliz em estar de volta ao Brasil! ?✌?️ Home Sweet Home! ??❤️

A post shared by Alok (@alok) on

 

זה לא סוד שאתה נחשב לאחד ה-DJ's הכי לוהטים בעולם ולאהוב במיוחד בקרב הבחורות בסצנת ה-EDM. האם אתה חושב שהמראה שלך עזר לך להפוך ל-DJ פופולרי?
"אני לא רואה את עצמי ולא רוצה לראות את עצמי כסמל מין או DJ לוהט. אני מעדיף להיות ה-DJ שנתן את הסט הכי טוב מאשר להיות הפייבוריט של הנשים בגלל המראה שלי. בכנות, אני לא חושב שהמראה שלי עזר שכן מוזיקה היא משהו שצורכים קודם כל עם האוזן - אנשים שומעים יותר מוזיקה ברדיו, ספוטפיי וברקע של יוטיוב מאשר מתרכזים בקליפים. לכן אני מאמין שגם המעריצות שאוהבות איך שאני נראה באות קודם כל בשביל המוזיקה שלי".

 

איך זה לחיות בברזיל?

"אני פשוט אוהב את ברזיל! זה היה מדהים לגדול שם ובורכתי במשפחה ומעגל חברים קרוב שהיה מחובר מאוד למוזיקה אלקטרונית. אני תמיד מתגעגע לברזיל כשאני לא שם קשה לי מאוד. אני לא רואה את עצמי חי בשום מקום אחר".

 

ב-2017 עשית מסע מדהים לאפריקה. ספר לנו קצת על המסע ועל החוויות שצברת. האם אתה מרגיש שזה השפיע על המוזיקה שלך?
"הייתה לי הפריבלגיה להצטרף לפרויקט מדהים שנקרא "Fraternity Without Borders" (אחווה ללא גבולות). היינו מספר ימים בקהילות שחיות בעוני מחפיר ובאומללות שקשה לתאר. זכיתי לתרום מהזמן שלי, מכספי ומעצמי למען הקהילות האלו. זו חוויה שהעצימה אותי כאדם וכאמן.

 

אלוק
אלוק | צילום: אינסטגרם

מהביקור הקצר שלך, מה דעתך על ישראל?
"אני אוהב את המוזיקה שלכם, את התרבות שלכם, הוייבים שלכם וכמובן את האוכל! אתם יודעים לחגוג כמו משוגעים ואני מאחל לכם לא לאבד את שמחת החיים הזו לעולם!".

 

ולסיום, מה מחכה לנו מאלוק בשנה הקרובה?
"בשבועות והחודשים הקרובים אני אשחרר כמה שיתופי פעולה ממש מעניינים. בימים האחרונים שיחררתי את "Favela" יחד עם הזמרת אינה ורלדסן, מוזמנים להאזין".

 

כתבות קשורות


פרסום ראשון: Dubloadz יופיע בישראל במסגרת אירוע דאבסטפ ענק | 12.08.18
תאמינו להייפ: הדזרט הוא מהמועדונים הטובים והמרשימים בישראל | 19.08.18
אחרי שנה היסטורית: מה מחכה לחובבי ההארדסטייל בארץ בשנה הבאה? | 21.08.18