הראפרית הישראלית הכי מדוברת של השנה מוציאה סוף סוף אלבום

עדן דרסו, הראפרית המסקרנת, משחררת אלבום בכורה, איציק קלה שר על סיפורו הטרגי, פאר טסי ומאור אדרי בלהיט משותף ועברי לידר חוזר למקורות. סיכום מוזיקה ישראלית

עדן דרסו, יוטיוב
עדן דרסו, יוטיוב | צילום: יוטיוב

לאחר המאסר המתוקשר, קובי פרץ חוזר לעניינים עם בלדה חדשה ומרגשת השוברת שתיקה בת שנה- "תודה לך מאמי", שיר אהבה רומנטי ומלודי במיוחד שנכתב על אהבתו של פרץ לאישה בחייו.

 

קולו של פרץ נשמע במיטבו והשיר תפור היטב למידותיו, כשהוא מזכיר מעט את הסגנון שפרץ אימץ לעצמו בשנות ה-90 של זמר "דכאון", אך הפעם עם פאסון רומנטי ושרמנטי שאופייני לו. יריית פתיחה מעולה לקראת חזרתו לבמה.

 

השבוע נפתח עם סיפורו המרגש של הזמר הותיק איציק קלה, מעמודי התווך של הזמר הים תיכוני בשנות ה-70 וה-80, בו חשף על מחלת הסרטן שהפכה אותו לשבר כלי, על פציעתה של אשתו ושתי שנות פסק הזמן שלקח מהמוזיקה.

 

את הסיפור ליווה סינגל חדש ומרגש - "עץ שתול על מים" שאת מילותיו כתב רמי לב והלחינו קלה ודורון אלימלך. השיר, בלדה מרגשת על תפילה לאלוקים והאמונה שסייעה לו לעבור את הזמנים הקשים שעבר, שיר אוטוביוגרפי שקלה, בקולו המיוחד, מבצע במלוא תפארתו ומצליח לצמרר ואף לגרום למאזין להזיל דמעה.

 

לאחר "קרב החתולות" עם אייל גולן ואביב גפן, פאר טסי מנסה לעלות שוב על דרך השלום וחבק השבוע דואט חדש במסגרת פרויקט הדואטים החדש שלו ("הפוך לשנינו"). הפעם היה זה מאור אדרי, הקולגה של טסי, ששיתף פעולה והשניים הקליטו דואט עם תיכוני אותנטי, מלנכולי ומרגש בשם "עוד רגע" שכתב והלחין עדן חסון.

 

ההרמוניות בין השניים מתאימות זו לזו, הבתים שוברי הלב מגיעים לשיא הקתרזיס המוזיקלי בפזמון שמרים לשניים ומזכירים את הזמנים בהם הם יצרו מוזיקת נשמה מהלב נטולת מסחריות אך רוויית כנות. מרגש.

 

עברי לידר חזר לעשות רוקנרול כמו שרק הוא יודע ב"הנשף", שיר הנושא מסרט ישראלי חדש באותו שם שלידר אמון על הלחנת פסקולו. בשיר נכנס לדמות אישה היוצאת למסע חיפוש עצמי ומספרת הכל לאהוב ליבה שהיא מקווה שייתן לה כתף תומכת.

 

לאחר אפיזודת הפופ הפחות טבעית לו בשירו "מוגזם", טוב לשמוע את לידר המוכר והטוב עושה זאת במיטב חותמו המוזיקלי האישי. את השיר כתב והלחין לידר והפיק מוזיקלית ינון יהל.

 

הראפרית הכי מדוברת בשנה האחרונה, עדן דרסו הוציאה סוף סוף אלבום בכורה יחד עם די ג'יי מש - "כתר שקוף". באלבום היא שרה על המציאות שלה כאישה שחולמת להצליח, היא שרה על ילדותה ונעוריה, על המצב החברתי, על אהבה, על המרדף אחר כסף ובעצם כל מה שראפר אמיתי "אסלי" שר עליו.

 

יש לה קול מצוין המשלב בין רית'ם אנד בלוז להיפ הופ אותנטי, יש לה את הכריזמה והפרפורמנס המשכנעים ובעיקר היא יוצרת את השירים שלה בעצמה (יחד עם עזרה מחברים כמו די ג'יי מש ומיכאל סויסה).

 

אלבום מומלץ לכל חובבי ההיפ הופ והראפ הישראלי, אך גם כאלה (כמוני) שאינם ממכורי הז'אנר אלא פשוט אוהבים מוזיקה נוגעת המשלבת היטב בין טקסטים בועטים ללחנים מלודיים.

 

"כל החיים שלי ביטים", צועק הראפר פלד, שבשנתיים האחרונות הפך לבולט מאד בסצנה המקומית, בשירו החדש "ביטים".

 

בעודו מספר בצורה פיוטית, בועטת ואנרגטית את סיפור חייו האוטוביוגרפי והמעבר בין המושבה מנחמיה (בעמק הירדן) לתל אביב, הוא מלמד אותנו שעדיין יש ראפ אמיתי בישראל ועדיין הוא יכול להיות כחול לבן ולהישמע הכלאה בין חו"ל לישראל ובעיקר- עדיין הוא שולט.