אחרי שנה היסטורית: מה מחכה לחובבי ההארדסטייל בארץ בשנה הבאה?

בשישי הקרוב יחגגו "Life Is Hardstyle" שנה של פעילות ענפה ושוברת מוסכמות. תפסנו את המייסדים לראיון מסקרן על העבר, ההווה והעתיד של הסצנה הצעירה

"Life Is Hardstyle"
"life Is Hardstyle" | צילום: עמית מזרחי

לפני כמעט שנה, ב-07.09.17, נוספה שורה נוספת ברזומה של האדהאנטרז, אולי אמן ההארדסטייל המצליח ביותר בעולם, כשהפך לאמן ההארדסטייל הבינלאומי הראשון לעשות עליה ולנגן הארדסטייל בישראל (גם אם באירוע EDM, גם אם רק בחלקים מהסט). אולם, מביני דבר יודעים שההיסטוריה האמתית התרחשה למעשה רק ביום שאחרי, במועדון קטן ברחוב הארבעה בתל אביב, מול מאות בודדות של אנשים, עם הופעתו של אודיופריק, באירוע ה"מיילסטון" הראשון של "Life Is Hardstyle".

 

שנה חלפה לה ומאז "Life Is Hardstyle" כבר הפכה לכוח לגיטימי בסצנה האלקטרונית המחתרתית בישראל. בין היתר בזכות "הארדיולוג'י", ליין ההארדסטייל החודשי וכמובן, אבני הדרך שהונחו בזו אחר זו עם אודיופריק, טיונבוי ודיג'יי דה פרופט. נציין גם שיתופי פעולה רבים עם הפקות נוספות וקהילה מגובשת ותוססת במיוחד.

 

הבשורה אודות הז'אנר ה"חדש" התפשטה בקצב מסחרר וכך הגיעה גם לגופי הפקה גדולים יותר (דוגמת MEGATICKETS) שהשכילו להיכנס לתוך הקלחת והנחיתו כאן בחודש מאי האחרון את Coone, אחד הכוכבים הגדולים ביותר של ההארדסטייל שרק לאחרונה כיכב בבמה המרכזית של טומורולנד.

 

"Life Is Hardstyle" | צילום: עמית מזרחי

אז כאמור, בשישי הקרוב יציינו "Life Is Hardstyle" שנה של פעילות באירוע חגיגי ב"לבונטין7" לקראתו, ולשם הסיכום השנתי, תפסתי את הנפשות הפועלות: עדן היילפרין ורומן סמצ'וק לראיון מסקרן על העבר, ההווה והעתיד של הסצנה הבועטת:

 

אז אחרי שנה מלאה של פעילות, איך אתם מרגישים? האם השגתם את מבוקשכם: לשים את ישראל על מפת ההארדסטייל העולמית?

"אנחנו מרגישים נפלא. לא יכולנו לצפות או אפילו לחלום על שנה טובה יותר. תחשוב על זה כך: מ- 1948 ועד אוגוסט 2017: אפס אמני הארדסטייל בינלאומיים הגיעו לארץ, אפס אירועים המוקדשים בבלעדיות לז'אנר ומעט מאוד (אם בכלל) אמנים/יוצרים/דיג'יים מקומיים שמנגנים הארדסטייל במסיבות או נסיבות כלשהן. ובשנה האחרונה? סוללה ארוכה ומרשימה של אמנים בינלאומיים מהשורה הראשונה שעשו עלייה היסטורית והיסטרית: דה-פרופט, אייזק, קון, אודיופריק, הדהנטרז, טיונבוי, שכחנו מישהו?".

 

אז בעולם הגדול ישראל רשמית על המפה. ומה עם אירועים 'קטנים', אמנים מקומיים ובכלל, מה לגבי השיח סביב ההארדסטייל בישראל?

"בשנה האחרונהlife Is Hardstyle נתנה במה ללמעלה מ- 20 אמנים/יוצרים/דיג'ייז מקומיים, בכמעט עשרה אירועים שונים. קל לדלג על המשמעות של המשפט הזה, אבל בשביל חובבי הז'אנר מדובר במיאוץ מטורף... מ 0 ל- 100 בשנייה וחצי. מכאן, נסה לחשוב על היקף השיח שקיים כרגע סביב סגנונות ההארד בארץ, לעומת דממת האל-חוט ששררה במשך השנים.

 

צילום: עמית מזרחי

במבט לאחור. האם יש משהו שהייתם עושים שונה? האם הייתה נקודה שהרגשתם ש"די, עד כאן"?
"גם כשהצלחנו יותר וגם כשהצלחנו פחות - שום יעד שהשגנו לא היה מובן מאליו. לכן קשה לחשוב על משהו שהיינו רוצים לשנות - למה לשנות הרי? אנחנו מאושרים מהמקום שאנחנו והסצנה נמצאים בו. אבל זה לא אומר שלא הייתה נקודה (או נקודות) שאמרנו "די, עד כאן", (ועם 1,000 סימני קריאה)".

 

ספרו לי על נקודה אחת כזו...

"הרגעים הקשים היו בעיקר בהתחלה. אמנם התחלנו (ועודנו) חדורי תשוקה ומוטיבציה, אך היינו כמעט בלי ניסיון או ידע רלוונטי. כך למשל, מצאנו את עצמנו מעבירים את הלילות שלפני האירועים הראשונים בחרדה כמעט קיומית, כשהמרחק בינינו לבין כיסוי ההוצאות הוא בערך שוויה של מכונית משפחתית יד-שנייה, מבלי להבין שכמעט שליש, שלא לומר חצי מהכרטיסים - ימכרו ב 24-48 השעות האחרונות לאירוע. בדיעבד, הלחץ הזה תמיד היה חבר טוב שעזר להוציא מאתנו ומהסביבה את המיטב".

 

בחזרה לעולם שבחוץ, מה דעתכם על התקדמות הסצנה העולמית השנה? האם לדעתכם היא צפויה להשפיע על מה שקורה פה?

"סך הכל החשיפה ההולכת ומתרחבת של ההארדסטייל בישראל משקפת יפה את הצמיחה העולמית של הז'אנר וזה כשלעצמו דבר מצוין. נוסיף גם שלצד ההארדסטייל ה"רך" והמיינסטרימי שכבר נמצא כמעט בכל אירוע EDM משמעותי - גם האסכולות המחתרתיות יותר ממשיכות להתפשט ולפרוח וכנראה שבאופן טבעי גם להקצין".

 

עדן היילפרין (PACEMAKERZ)
עדן היילפרין (PACEMAKERZ)

מה מצפה לנו בשנה הקרובה? האם נראה כאן עוד אמנים בין לאומיים?

"אם נשפוט לפי המגמה אז כמובן שהתשובה חיובית. לצד זאת, אנחנו מרגישים שהדבר הנכון לסצנה ולקהילה יהיה דווקא להקדיש את התקופה הקרובה לאירועים מקומיים, עם יח"צ מוגבל מאוד, כשהדגש הוא על הגרעין האמתי של הקהל שלנו, על אלו שמגיעים בכל מצב, פעם אחר פעם - בגלל ובזכות מה שחשוב באמת".

 

"לקיים אירועים עם אמני חו"ל זו חוויה נהדרת: היח"צ מקסימלי, הגלריות מדהימות ועל הדרך יוצרים קשרים חשובים עם אנשים בתעשייה. ובכל זאת, לא היינו רוצים שכל ה"טוב" הזה יגנוב את הפוקוס מהמוזיקה עצמה כפי שהרגשנו שקורה לפעמים".

 

במה מתבטאת "גניבת הפוקוס" הזו?

"בקהל, במוקדי המשיכה והעיניין שלו. אם בהארדיולוג'י כל מה שאנחנו מציעים מסתכם במוזיקה טובה ואנשים טובים, אתה יודע שבדיוק לשם כך הקהל מגיע. לדעתנו, כסצנה, זה המקום האידיאלי להיות בו. באירועים בינלאומיים באופן טבעי הסיטואציה שונה. אתה נדרש לקהל רב יותר על מנת לכלכל את האירוע ובמקביל "מושך" אותו באמצעות מגוון מניעים רחב יותר. לפעמים מספיקה העובדה שהאמן שמגיע הוא מחו"ל, לפעמים זה השואו (לייזרים, תותחי Co2, אש וכו') שמצטלם טוב ויעשה את העבודה ותתפלא, אפילו העובדה שמחיר הכרטיס הוא למעלה מ- 100 ₪ מספיקה עבור אנשים מסוימים לסווג את האירוע כאירוע איכותי - בלי שום קשר למתרחש. מצחיק לחשוב שהכניסה להארדיולוג'י (50 ₪) היא חיסרון על פי החשיבה העקומה הזאת".

 

מה נאחל לכם לשנה הקרובה?

"תשמע, כבר מצאנו בית, מצאנו משפחה, לא נשאר יותר מדי... שרק נוכל להמשיך ולעסוק במה שעושה לנו ולסביבה שלנו טוב על הלב".

 

 

"Life Is Hardstyle" יחגגו שנה של פעילות ב24.8 בלבונטין 7, תל-אביב. פרטים נוספים כאן

 

קהילת ההארדסטייל חוגגת עם דה פרופט
קהילת ההארדסטייל חוגגת עם דה פרופט | צילום: עמית מזרחי

כתבות קשורות


פרסום ראשון: Dubloadz יופיע בישראל במסגרת אירוע דאבסטפ ענק | 12.08.18
תאמינו להייפ: הדזרט הוא מהמועדונים הטובים והמרשימים בישראל | 19.08.18