האם מרגי מצדיק את הכינוי "ג'סטין ביבר הישראלי"?

אניה בוקשטיין בבלדה מרגשת לפני לידה, סאבלימינל שר על המציאות שלו, מרגי יוצא לדרך ומארינה מקסימיליאן מאכזבת. סיכום מוזיקה ישראלית

מרגי
מרגי | צילום: יחצ

אניה בוקשטיין שיחררה השבוע שיר פופ חדש מבית היוצר שלה - "סימן", בלדה חדשה ומרגשת שכתבה והלחינה בוקשטיין על קו התפר בין פרידה ממישהו אהוב לקבלת מישהו חדש לחיים.

 

"השנה נפרדתי מאדם קרוב ואהוב וממש באותה עת גיליתי שאני בהריון. לאורך החודשים האחרונים, העצב והגעגוע התערבבו עם הציפייה וההתרגשות כמו שקורה הרבה פעמים בחיים", מספרת בוקשטיין, "השיר הזה נכתב בתפר הדק הזה".

 

האמת שמשמיעה ראשונה, השיר נשמע כמו עוד בלדה רגילה, אבל ברגע שמקשיבים בלבד לטקסט, ואחרי זה בלבד למנגינה, ניתן לראות כי בשילוב של השניים אין אולי מוצר פופ קליט, אך יש פה שיר בוגר ומרגש שכל אחד יכול למצוא בו פיסת הזדהות אישית.

 

עוד מישהו שלקח את מוסר ההשכל דרגה אחת למעלה הוא סאבלימינל שחובר לגיטריסט ההופעות שלו, היוצר והזמר עמית שגיא, לשיר משותף- "חופשי", שיר פולק היפ הופי המדבר על אהבת הארץ והמחשבה על חו"ל, על המציאות הישראלית הלא פשוטה של מלחמות וטרור אך הרצון האישי להיות חופשי ולהשאיר את העבר מאחור עם מבט אופטימי לעתיד.

 

סאבלימינל ושגיא מציגים הרמוניה נהדרת יחד והפזמון הקליט לצד הטקסט העמוק רוקמים שיר נפלא ומלודי למדי.

 

מרגי, שהתפרסם ב"כוכב הבא לאירוויזיון" ונתן פייט הולם ל נטע ברזילי, בישר השבוע לקהל הרחב על קריירת הסולו שלו כשחבק שיר בכורה אותו יצר עם עדי אולמנסקי, ג'וני גולדשטיין וג'ון ממן - "תני לי רגע".

 

השיר, פופ קליט וקליל א-לה סטטיק ובן אל סלש ג'סטין ביבר, תפור היטב למידותיו ואיכויותיו של מרגי שממצה בו את כישורי הריקוד שלו, הפרפורמנס הכריזמטי והביצוע הסקסי שבהחלט מצדיק את הכינוי ש"הודבק" לו בעל כורחו- ג'סטין ביבר הישראלי. יריית פתיחה מעולה.

 

מארינה מקסימיליאן, שרק בשבוע שעבר התארחה בהופעתו של עומר אדם, ממשיכה להביא את חו"ל לישראל בשיר חדש - Zero שכולל קליפ מושקע שכולל אפילו מחווה קטנה למדונה מבחינת לוק, כולל ביטים נהדרים והפקה מוזיקלית מושקעת.

 

עם זאת, השיר די מאכזב: הוא לא כל כך קליט ולא מחלחל לתוך הלב, נשמע טכני ופרפרקציוניסטי מדי (לעיתים זה פוגם במוצר הכללי) ופחות נוגע כמו למשל קודמו (Glow Now). מרינה נשמעת בו עצורה ופחות ממצה את יכולותיה הווקאליות בו. ציפיתי ליותר.

 

ואם ב"להביא את חו"ל לישראל" עסקינן, שימו אוזן לשיר של אתל (Ethel) שהשבוע השיקה את הסינגל החדש - Super Star Baby , ממתק פופ מסקרן, שונה ומקורי שמביא וייב אחר ומרענן ליצירה הישראלית שכדאי לעקוב אחריו.