הדבר החם הבא? הכירו את ליהי טולדנו

לירן דנינו שובר שתיקה בשיר חדש, אסף אמדורסקי וישראל גוריון חוזרים שוב לימי צמד הדודאים ומהו הלהיט החדש של כוכבי הרשת בן זיני וטיילור? • סיכום מוזיקה ישראלית.

ליהי טולדנו
ליהי טולדנו | צילום: יחצ

לאחר ששיתף פעולה לאחרונה עם זהבה בן, משתף הפעם עידן רייכל פעולה עם אגדת הרוק המקומית ברי סחרוף ב"למה זה מגיע לנו", שילוב של מוזיקת עולם אתנית עם קאנטרי רוק בקולו המחוספס והבלתי ניתן לפספוס של סחרוף.

 

"למה זה מגיע לנו" הוא שיר רומנטי המשתמש במטאפורה של טבע ואדמה בכדי להביע אהבה ואחריה פרידה וכאב. הטקסט ארצישראלי משובח, הפזמון קליט והקומבינציה ההרמונית בין השניים היא פשוט חגיגה ותאווה לאזניים.

 

אחרי שחשף בפוסט מרגש ואישי את בעיותיו הבריאותיות (דלקת במיתרי הקול) שמנעו ממנו לשיר ולעסוק במוזיקה בשנה וחצי האחרונות, הפתיע השבוע הזמר לירן דנינו בסינגל חדש המבשר את חזרתו לתעשיית המוזיקה.

 

"יש ימים" הוא בלדה מלנכולית העוסקת בחשש של דנינו לאבד את אהובתו. הוא חושף בפניה את כאב ליבו ופחדיו ונשמע כנה, סנטימנטלי ומרגש מתמיד. הטקסט אמנם סטנדרטי והלחן לא "מעיף" אותי יותר מדי לרקיע השביעי, אבל הוא תפור היטב למידותיו של דנינו שכמיטב מסורתו האישית, נוסך בו חותמו האישי והאהוב. מאד סקרן לשמוע את שיריו הבאים.

 

אחת ההפתעות של השבוע לחובבי הזמר העברי בישן והטוב הייתה הפתעה בדמות שלושה שירים "חדשים" של אסף אמדורסקי וישראל גוריון במסגרת אלבומם השני של "שרים הדודאים", בו שרים גוריון (מצמד "הדודאים" המקורי) ואמדורסקי (בנו של בני אמדורסקי ז"ל, החצי השני מ"הדודאים") משירי אחד הצמדים המצליחים במוזיקה הישראלית.

 

הפעם, באלבום הנוכחי, מארחים השניים חברים כמו יהודה פוליקר, יהודית רביץ (שזמן רב לא שחררה משהו חדש) ושלומי שבן ומבצעים עימם את הקלאסיקות שביצעו הדודאים. כך "סימן שאתה צעיר" (בוצע בעברית לראשונה ע"י שלישית גשר הירקון בה היו חברים בין השאר אמדורסקי האבא וגוריון) מקבל אינטרפטציה עדכנית עם קולו של שלומי שבן, "שי" זוכה לביצוע משותף עם יהודה פוליקר ו"דבקה רפיח" של היוצר עמנואל זמיר זוכה לביצוע של השניים יחד עם יהודית רביץ ו"רבע לאפריקה".

 

העיבודים העכשוויים נוסכים משהו מתוק ומיוחד בשירים קלאסיים מוכרים וכמו מפיחים בהם חיים שחושפים אותם לדור ש"לא ידע" את בני וישראל.

 

בן זיני וטיילור, כוכבי הרשת הצעירים, מציגים את "גריז" מודל 2018 - חבורת הבנים וחבורת הבנות שרות ומדברות על אהבה במסדרונות התיכון. כל זה קורה בשירם החדש "היי טיי", פופ טינאייג'רי קליט, צעיר ומרענן שנשמע כמו מיוזיקל עדכני.

 

הבית והפזמון אמנם על אותו סולם אך לא נשמעים כמשלימים זה את זה. הפזמון לא מתרומם או סוחף יותר מדי, אך הרעיון הקונספטואלי הטוב, שילוב הקולות הכריזמטי וההרמוני בין השניים והעיבוד הפופי הדי נוסחתי הם מתכון בטוח ללהיט אינסטנט ויראלי, אך שיר שייזכר בעוד שבוע? אני בספק. אבל מה שחשוב הוא שבסוף הקליפ הם מדביקים נשיקה צרפתית זה לזו- ורק על הגימיק הזה הייתי נותן להם 5 מיליון צפיות.

 

במה חדשה: ליהי טולדנו - "הלב שלי על 200"

 

הכירו את הזמרת הצעירה ליהי טולדנו, בתו של הזמר הותיק אבי טולדנו ("הורה", "זוהי יפו", "חי") שעושה צעדיה הראשונים בשמי הפופ המקומי וחתומה בסוכנותו של רוברטו בן שושן. "הלב שלי על 200" הוא בלדת שברון לב על פרידה מהחבר. לדעתכם הכישרון עובר במשפחה?