הקאמבק של אלסו, המחוות לאביצ'י ועוד: ככה נראה טומורולנד השנה

הפריצה של ההארדסטייל, הגדולה של סטיב אנג'לו, הקאמבק של מלך הפרוגרסיב והמחוות המרגשות לאביצ'י - זה כל מה שאתם צריכים לדעת על טומורולנד 2018

אביצ'י - לא שוכחים אותו
אביצ'י לא שוכחים אותו | צילום: צילום מסך

ביום ראשון האחרון הסתיים פסטיבל טומורולנד, פסטיבל המוזיקה האלקטרונית הגדול בעולם. כמו בכל שנה גם הפעם זכו 400,00 האנשים שפקדו את פסטיבל לצפות באין ספור סטים נהדרים וברגעים בלתי נשכחים.הנה כמה מהדברים היותר חשובים שקרו בפסטיבל השנה.

 

ייצוג מכובד למוזיקה האלקטרונית הישראלית

ויני ויצ'י זכו למלוא תשומת הלב על ההופעה במיין סטייג' ובצדק, אבל הם ממש לא היו האמנים הישראלים היחידים בטומורולנד השנה. אסטריקס, בליס, אינפקטד, ווריורס ועוד רבים וטובים כיכבו בבמות שונות והראו טעימה מהסצנה המקומית לעשרות אלפי אנשים. תוסיפו לזה את העובדה שלא מעט טראקים של אמנים מקומיים נוגנו ע"י DJ's מובילים וקיבלתם פסטיבל מוצלח במיוחד לאנשים שמובילים את הסצנה המקומית.

 

החזרה של הארדוול

אחרי שנתיים של היעדרות (בעקבות סכסוך מתוקשר עם דימיטרי וגאס ולייק מייק) חזר הארדוול, אחד השמות הכי גדולים בסצנת ה-EDM, לבמה המרכזית של הפסטיבל וסיפק שני סטים נהדרים.

 

הכוכב ההולנדי הוכיח שוב שהוא אחד האמנים הכי מגוונים בסצנה ושילב בסט שלו מגוון סגנונות - מהיפ-הופ דרך פרוגרסיב האוס ועד טראנס והארדסטיי, ועשה זאת בצורה שנוגעת בשלמות.

 

הכמות המטורפת של ID's (קיצור ל" Identification" - חומרים חדשים שעדיין לא זכו לשחרור רשמי ו/או חומרים שהאמנים רוצים לבחון) מוכיחים שגם בשנה הקרובה הארדוול הולך להישאר אחד האמנים הכי פורים בסצנה.

 

זמן הארדסטייל

אחד הדברים הבולטים ביותר בפסטיבל השנה הוא הפריצה הגדולה של סגנון ההארדסטייל, הז'אנר הקשוח של עולם ה-EDM, לקדמת הבמה. קון, אחד מהאמנים המובילים של הז'אנר, הפך ל-DJ ההארדסטייל הראשון שמופיע בבמה המרכזית וגם זכה לבמה משלו ביום האחרון של הפסטיבל (במה שכמובן הצטרפה לבמת של Q-Dance, הלייבל המוביל בז'אנר).

 

בנוסף לכך כמעט כל אחד מהאמנים המובילים בפסטיבל שהופיעו בבמה המרכזית שילב קטע הארדסטייל כלשהו (רובם את הרמיקס של Ran D ל"Zombie" של הקרנבריז). התגובה הנהדרת של הקהל לסט של קון נתנה את החותמת לטומורולנד המוצלח ביותר לז'אנר, שצפוי להיות מרכזי אפילו יותר בטומורולנד 2019.

 

הקאמבק האדיר של מלך הפרוגרסיב
אחרי מספר שנים בהם קרץ לז'אנרים אחרים ולאחר סט עייף על הבמה המרכזית בסופ"ש הראשון המעריצים של אלסו, מאמני הפרוגרסיב האוס המוכשרים בהיסטוריה, כבר כמעט והרימו ידיים אבל אז הגיע הסופ"ש השני שבו אלסו חזר לעשות את הקסמים שהוא יודע לעשות על הבמה.

 

דווקא בבמת ה-"Freedoom" הקטנה יותר סיפק אלסו את אחד הסטים הכי יפים, מדויקים, מדהימים ומרגשים ששמענו ממנו מאז ומעולם ולבטח את אחד הסטים הכי טובים בפסטיבל השנה.

 

"Calling", "Under Control" , "Cool" ועוד שלל טראקים מלודיים נהדרים השתלבו נהדר עם מאשפים מבריקים (כולל אחד יפהפה של "All This Love" ו-"Titanium") יצרו סט שלא יישכח המון זמן. הדיווחים על סט פרוגרסיב מדהים גם באיביזה השבוע מסמנים אולי את החזרה של מלך הפרוגרסיב לז'אנר שכל-כך זקוק לו.

 

די לנסות לדחוף בכוח את הטכנו

גם השנה סולומון הופיע בבמה המרכזית בטומורולנד ובדיוק כמו בשנה שעברה, זה לא ממש עניין את הקהל בבמה המרכזית, שרובו ככולו מגיע מהז'אנרים של ה-EDM.

 

אין לי בעיה אם טכנו בטומורולנד, ההפך, אני חושב שבמה של טכנו מוסיפה המון גיוון לפסטיבל, אבל אני באמת לא מבין את הרצון של המארגנים לנסות לדחוף את זה בכוח לבמה המרכזית כשזה פשוט לא עובד. כבודו של סולומון במקומו מונח, בעולם של הטכנו הוא אחד האמנים המובילים, אבל בבמה המרכזית של טומורולנד פשוט אין לו ולאף אמן טכנו מובהק מקום.

 

סטיב אנג'לו מוכיח שוב עד כמה הוא ענק

אי אפשר לדבר על הפסטיבל השנה בלי לדבר על סטיב אנג'לו הגדול, שגם השנה סיפק את שני הסטים הטובים ביותר בבמה המרכזית. אנג'לו פתח עם - "Rejoice"המדהים שלו ומשם המשיך לסט שאין מילה אחרת להגדירו חוץ ממוץ ממושלם.

 

מעבר לטראקים אדירים שלו כמו "Nothing Scares Me Anymore", שילב אנג'לו מספר טראקים של אקסוול ואינגרוסו, השותפים שלו לסווידיש האוס מאפיה, שצפויים להתאחד ב-2019. עד שהשלישייה המופלאה תתאחד, קחו לכם שעה ותהנו מהסט המדהים הזה של סטיב אנג'לו, ששוב מוכיח שהוא אחד האמנים הכי מרגשים בסצנה.

 

בדיחה ושמה סלבטורה גאנאצ'י

אחד הסטים הכי מדוברים מהטומורולנד האחרון הוא זה של סלבטורה גאנאצ'י, ה-DJ הבוסני, שהפך לתופעה ויראלית ולחומר לאין ספור ממים בזכות סט קומי שכלל ריקודים מוזרים ועוד.

 

זו לא הפעם הראשונה שסלבטורה מופיע ככה אבל זו פעם ראשונה שהוא מקבל ספוט בבמה המרכזית של הפסטיבל ותסלחו לי - מדובר בבדיחה לא מצחיקה. DJ's גם ככה סובלים מתדמית בעייתית שלא מעט אנשים מגמדים את העבודה הקשה שלהם באולפן ועל הבמה ל"לוחצים על פליי" והסט של סלבטורה רק מחזק את אותם טענות ועושה נזק תדמיתי עצום ל-DJ's.

 

מעבר לעובדה שמוזיקלית זה סט מזעזע, העובדה שהוא כמעט לא נוגע בפלטה ורוב הזמן עסוק בשטויות מחלישה את מעמדם של האמנים שעובדים קשים על כל סט, הן ברמת האלתור תוך כדי והמעברים ומחזק אנשים כמוהו, שרואים בזה לא יותר מבדיחה ודרך להתפרסם. לצערי זה עבד לו מצוין הפעם, אך כולי תקווה שלא נראה יותר דברים כאלה, בטח לא בבמה המרכזית של הפסטיבל.

 

לא שוכחים את אביצ'י
יותר מכל הפסטיבל השנה היה בסימן אביצ'י, אחד השמות הגדולים ביותר שידעה סצנת ה-EDM, שהתאבד לפני כשלושה חודשים. בטומורולנד לא שכחו את הכוכב השבדי. כל אמן שניגן בפסטיבל כלל טראק כזה או אחר של אביצ'י וכמה מהם אף ספדו לו והקדישו לו שירים.

 

אחת המחוות היפות הגיעו בסט של אקסוול ואינגרוסו כשהצמד ניגן את "Wake Me Up" של אביצ'י בשילוב עם "Don't You Worry Child" האייקוני של סווידיש האוס מאפיה.

 

ניקי רומרו גם הוא עשה מחווה יפה לאביצ'י כשניגן שיר חדש של ה-DJ השבדי עם כריס מרטין, סולן להקת קולדפליי כשברקע מורם דגל שבדיה ענק לזכרו של הכוכב השבדי.

 

המחוות האלה יכלו מהר מאוד ללכת לכיוון הקיצ'י והקלישאתי אבל האמת שכל המחוות שראיתי היו מקסימות ויפות ועשו כבד לאחד האנשים הכי מוכשרים בהיסטוריה של ה-EDM, אמן שכל מי שאוהב את המוזיקה הזו, לא ישכח לעולם.

 

צילום: אינסטגרם

כתבות קשורות


עידו בי וצוקי: הצמד שמביא את המוזיקה האלקטרונית למיינסטרים | 29.06.18
היסטוריה: VINI VICI כבשו את הבמה המרכזית של פסטיבל טומורולנד | 24.07.18
יהיה חם: ה-DJ הברזילאי הלוהט ALOK מגיע לשתי הופעות בישראל! | 27.07.18