הפרוייקט של רביבו מציגים את שיר המונדיאל שלהם

הפרויקט של רביבו במחווה למונדיאל, גיל ויין בלהיט חדש, יואב יצחק מחזיר עטרה ליושנה ומהו השיר שכתב אמיר פרישר גוטמן לפני מותו ויצא עכשיו? סיכום מוזיקה ישראלית

הפרוייקט של רביבו
הפרוייקט של רביבו | צילום: אלוני מור

שבוע המונדיאל נפתח ועימו שירי מונדיאל המנסים "לרכב" על הגל. הבולטים שעשו זאת הם הפרויקט של רביבו שחידשו את שירם המוכר "אלופה" בגרסת מונדיאל 2018. האמת? אישית העדפתי את הביצוע המקורי לשיר: העיבוד החדש נשמע די אנמי ולכן או שלא בשל כך גם הביצוע המחודש נשמע טכני מדי ופחות מלהיב מהאבטיפוס ודי מתפספס. חבל.

 

גיל ויין ממשיך לשעוט לפסגות יצירתיות ומוזיקליות נהדרות בהרפתקת הפרויקט המוזיקלי הנהדר שלו והפעם חובר לזמר רון בוחניק לשיר "צבעים", בלדה סיפורית רומנטית על אהבה של בינו לבינה. קל היה לשיר כזה ליפול לקיטשיות הסנטימנטלית, אך הביצוע המלטף של בוחניק לצד המלודיה והליריקה פרי מוחו של ויין מצליח להגיש מקוריות מרגשת, כנות ונשמה בבלדה יפהפייה וקליטה ששובה את הלב משמיעה ראשונה.

 

יואב יצחק מנסה להחזיר עטרה ליושנה מבחינת הניחוח הים תיכוני הנושן של תור הזהב של המוזיקה המזרחית ומשחרר בלדה רומנטית חדשה - "סיפור ישן", בלדת מחווה לקלאסיקה של אלי עידן מהאייטיז - "ליסה, ליסה" (שיר שהתפרסם גם בביצועו של ישי לוי).

 

בשיר החדש חוזר יצחק בקולו הענוג והמלטף אל מה עלה בגורלה של ליסה ומה איתה היום. קריצה נוסטלגית מרגשת ודי מבריקה של יצחק.

 

היוצרת והזמרת קורל מלכא, אליה נתוודעתי לראשונה דרך קאבר בצרפתית שהקליטה לשירם של הקומפניון דה לה שנסון שנודע בעברית כ"אילו ציפורים" (תרגום: נעמי שמר), חבקה השבוע שיר חדש מתוך אלבום בכורה עליו עבדה עם המוזיקאים שי להב ואמיר פרישר גוטמן ז"ל.

 

Run, שיר בצרפתית שאת מילותיו כתבה קורל ללחנם של גוטמן ולהב, אינדי פולק פופי חמוד ומתקתק הפורט ברכות על מיתרי הנשמה ומוסיף סקרנות מחזיתה של מלכא.

 

במה חדשה: שירה מרגלית - "היי ניב"

 

היוצרת והזמרת שירה מרגלית חבקה השבוע סינגל וקליפ חדשים בניחוח סבנטיז - "היי ניב", שיר אותו כתבה יחד עם בן זוגה טליסמאן (טל בן נון) ומגולל שיחתה עם בחור בשם ניב כשברקע לא מעט כוריאוגרפיות, רקדניות ווייב מגניב, עכשווי ונוסטלגי באותה פעימה. פופ מתוק ומקורי.