האם זה יהיה "תל אביב יא חביבי" הבא? שיר הגאווה של 2018 נחשף!

בשיתוף פעולה עם ליין "האריסה", נכתב על ידי לא אחר מדורון מדלי ומבוצע על ידי מוטי טקה - "טוקור", שיר הגאווה של 2018 נחשף, אז מה אתם חושבים?

מוטי טקה
מוטי טקה | צילום: יוטיוב

5 שנים לאחר שיתוף הפעולה שהוליד את תל אביב, שיר הגאווה הרשמי לשנת 2013 שהפך ללהיט ענק בביצועו של עומר אדם, אריסה מציגה את שיר הגאווה הרשמי של 2018 בשיתוף עיריית תל אביב-יפו: טוקור בביצוע מוטי טקה. מילים ולחן: דורון מדלי.

טוקור (המילה "שחור" באמהרית) הוא שיר בקצב אפריקאי ים תיכוני, המציג מחאה של אדם שחור בישראל 2018, וכנהוג בלהיטי האריסה, המחאה היא שמחה. השיר משלב מילים בעברית, אמהרית וצרפתית.

 

השנה מצעד הגאווה חוגג 20 שנה ועומד בסימן ״קהילה עושה היסטוריה״ - 20 שנה של מאבק לשוויון. האריסה היא ליין המסיבות המזרחיות הראשון בקהילה וחיבור עם מסרי הפנתרים השחורים היה טבעי - יוצאי עדות המזרח שנלחמו על תיקון האפליה בשנות השבעים, יחד עם מחאת יוצאי אתיופיה של השנים האחרונות. מצעד הגאווה הוא חלק ממאבק לשחרור רחב יותר - מאבק של כל אוכלוסייה שפוגעים בזכויות שלה.

מוטי טקה, זמר צעיר ולוהט ממוצא אתיופי, עושה צעד אמיץ, בדיוק כמו עומר אדם לפני חמש שנים, ונרתם למשימת שינוי התודעה הישראלית - כולנו שווים, ללא הבדל צבע, גזע, ונטייה מינית. בשיר משולב קטע משיר חנוכה הידוע "באנו חושך לגרש", שיר שבהקשר של המאבק לשוויון בישראל 2018 מקבלמשמעות עמוקה של מאבק האור בחושך. ליין האריסה בשיתוף דורון מדלי אחראי על להיטים רבים בשנים האחרונות: "פה זה לא אירופה" - מרגול" , קרקס" - שרית חדד, "עמליה "- ליאור נרקיס", אני לא אשמה" - ספיר סבן - "טיקיטאס", נועה קירל וסטפן וכמובן "תל אביב" - עומר אדם.