למען האירוויזיון: האם הקואליציה תפיל חוק של ראש הממשלה?

מאבקם של נתניהו והליכוד בתאגיד הוביל להצעת חוק שתפצל את תאגיד השידור הציבורי ועדיין תלויה ועומדת - רק שעכשיו, דרישות האירוויזיון עשויים לגרום לקואליציה להתקפל

נטע ברזילי בהופעת הניצחון עם TOY בגמר אירוויזיון 2018
נטע ברזילי בהופעת הניצחון עם Toy בגמר אירוויזיון 2018 | צילום: רויטרס

בשנה הבאה בירושלים? מעקב הצינור: בעוד הבעיות הפוליטיות סביב ירושלים אינן הולכות לשום מקום - ובאתר ספרדי פורסם אתמול כי איגוד השידור האירופי עדכן את קפריסין (שדורגה שנייה ב אירוויזיון 2018) ואוסטריה (שלישית) על אפשרות שהתחרות תיערך אצלן - מנסים הפוליטיקאים הישראלים לפתור פלונטר שהם עצמם יצרו.

 

במסגרת מאבקם של ראש הממשלה נתניהו וסיעת הליכוד בתאגיד השידור הציבורי, התכוונו נתניהו והסיעה לפצל את התאגיד לשני גופים נפרדים - שרק אחד מהם יוכל לשדר חדשות. רק שחוקי האירוויזיון דורשים כי הגוף המשדר יהיה מחויב לשדר גם חדשות, כך שבעצם, פיצול אפשרי של התאגיד יבטל, הלכה למעשה, את האירוויזיון.

 

ח"כ איתן כבל מהמחנה הציוני מתכוון להגיש "הצעת חוק להצלת האירוויזיון", וכאשר פנינו אתמול לפוליטיקאים מהקואליציה - חברי הכנסת אורן חזן, נאוה בוקר (הליכוד), מרב בן ארי ורחל עזריה (כולנו), הם הבטיחו לפעול לביטול החוק לפחות כרגע. "מקסימום נתקן אחרי", הוסיפה בוקר. גם איוב קרא הגדיר את המצב כ"שינוי נסיבות", ואמר כי הממשלה לא תפריע לקיום האירוויזיון בירושלים - ואפילו תקדם אותו.