קוממי: יש לי 97 בבגרות בלשון, אני שם לב לכל מילה שאני מוציא

עם מיליוני צפיות ברשת ושלל להיטים, היוצר והזמר שקד קוממי חובר להרכב "אקסום" ("הכוכב הבא לאירוויזיון") ללהיט חדש שיעשה לכם את הקיץ – השמעת בכורה

שקד קוממי( ערן לוי)
שקד קוממי( ערן לוי) | צילום: ערן לוי

"אני יכול לחזור אליך בעוד חמש דקות?", ביקש בחינניות שקד קוממי כשצלצלתי בכדי לראיינו, ונימק את הבקשה במסורת הנחת התפילין היומית הקבועה שלו. "אני לא פותח את היום בלי זה. זו השראה וכח עבורי".

 

קוממי (26), תושב ראש העין, הפך בשנים האחרונות לאחד הזמרים המבטיחים והמצליחים בז'אנר הים תיכוני עם אלבום בכורה ("אהבה כמו שלך", 2015) ושלל להיטי ענק שגרפו מיליוני צפיות ביוטיוב: "בלי שקל בכיסים", "יום בלי עבודה", "כיכר המדינה", "מקווה שטוב לך" ולאחרונה "שמלה ברוח" שתוך זמן קצר חצה את 2 מיליון הצפיות.

 

"למרות שאני שר לא מהיום וכבר עשיתי קצת דרך, עדיין מבחינתי אני רק בהתחלת הקריירה ויש לי עוד המון יעדים לכבוש וחלומות להגשים, אך מעל הכל החלום שלי היה להיות זמר", מספר, "כילד, אני זוכר שהייתי אוחז במברשת השיניים ושר לעצמי מול המראה ואפשר להגיד שכשזה התגשם והפכתי לזמר מופיע ומקליט, אני חי את החלום שלי ומקווה שהוא לא ייגמר לעולם".

 

לאורך שיחתנו, אני מודה, לא עשיתי לקוממי הנחות והנחתתי לא מעט שאלות די מכשילות ויש לציין שמלבד תשובות אינטליגנטיות ובוגרות, הוא שבה את ליבי בהיותו בעיקר כנה ושלם עם כל תשובה שלו, מה שמשתקף גם ביצירותיו שהקנו לו גדולתו.

 

אחת השאלות ה"ממולכדות" הייתה: בימים אלו אמנים חדשים 'חוטפים' ביקורת על שגיאות עברית בשירים. עד כמה אתה שם דגש על העברית בשיריך?

 

"תראה, יש לי 97 בבגרות בלשון ואני שם לב לכל מילה ומילה שאני מוציא מהפה. אבל, עם זאת, יש מילים שאני במכוון לא רוצה לשיר אותן בשפה עברית 'גבוהה' כי זה לא מה שמדברים ביום יום ופחות מתאים. אני כמובן יודע כיצד זה צריך להישמע, אבל כשמדובר בניואנס קטן, אני לא מקשה על עצמי. לצד זה, אני חייב לציין, שיש מילים שאני לא מתפשר על ההגייה התקנית הגבוהה שלהן".

 

היום יצא לאוויר העולם "להגיד מילה", סינגל חדש של קוממי פרי שיתוף פעולה שלו עם ההרכב "אקסום" (גילאור 'גקסון' יהודה וראובן ארגאי) שלאחרונה פרץ לתודעה כשהשתתף בתכנית הטלויזיה הפופולארית - "הכוכב הבא לאירוויזיון".

 

"האמת שעד התכנית פחות שמעתי על 'אקסום' ויצא לי פה ושם לצפות ב'הכוכב הבא' ו'אקסום' היו די מגניבים שם", נזכר קוממי, "כשישבתי באולפן על שירים חדשים וחיפשתי שיתוף פעולה חדש ומרענן, אז חברים המליצו לי על 'אקסום'. נכנסתי ליוטיוב והאזנתי לשירים שלהם, אהבתי מה ששמעתי והצעתי להם לשתף פעולה. עד מהרה הבנו שיש לנו ראש דומה וישבנו יחד לכתוב את השיר".

 

השיר, שכתבו והלחינו קוממי ו"אקסום" יחד לעיבוד והפקה מוזיקלית של מתן דרור ובן אביב, מתאר פרידה דואבת ואהבה נכזבת ועם זאת זוכה לקליפ קיצי ומשמח במיוחד המתרחש במסיבת בריכה, דיסוננס שקוממי מסביר כך: "הקליפ מתאר בחור שצוחק וכלפי חוץ נראה שמח אבל בפנים שבור לב. ג'קסון (מ'אקסום') ואני היינו אחרי פרידה כואבת מהחברות שלנו. אני נפרדתי מחברה שלי אחרי 8 שנים ובשיר פשוט שפכנו יחד את הלב".

 

יש לך איזו נוסחא ליצירת להיט?

 

"האמת שהנוסחא היחידה היא לכתוב מהלב. אני כותב על מקרים שקורים לי במציאות ומעביר זאת גם לקהל שמזדהה".

 

מה הזמן האידיאלי עבורך לכתוב שיר?

 

"קודם כל אני חייב להדגיש שאני קודם כל מלחין את השיר וכותב את המוזיקה ורק אחרי זה יושב על כתיבת המילים. בדרך כלל שעות הערב והשעות הקטנות של הלילה הן השעות בהן שורה עליי המוזה. אם יש ערב אחד שאני פנוי, אני יושב בשקט עם עצמי באולפן ופשוט נותן למוזיקה לצאת לי מתוך הלב".

 

כמי ששומר על קו מסוים ולא נופל לטרנדיות משוועת, מה הקו המנחה שלך?

 

"אני שומע המון מוזיקה מהארץ ומחו"ל אבל אף פעם לא לקחתי השראה או רעיון משיר ספציפי, יש לי את הסגנון שלי ואני מרגיש בו הכי טבעי וזורם".

 

תגובה מרגשת שקיבלת מהקהל לאחרונה?

 

"האמת שזה די יישמע קלישאתי, אבל כל התגובות מרגשות. לאחרונה מישהי שלחה לי הודעה באינסטגרם שהמוזיקה שלי עודדה אותה ליצור. זה מרגש! אני מאד אוהב את הקהל שלי ויוצר עבורו והשאיפה שלי היא להמשיך ולגעת בלבבות כמה שיותר".