נשמע מבטיח: האחיות מ"אקס פקטור"בשיר שכתב יוצר Toy

דודו אהרון בדואט מיותר, אביאור מלסה לא מחדש, האחיות כרקוקלי נושאות בשורה חדשה בפופ ואליעד נחום חוגג אלבום חדש עם סינגל חינוכי במיוחד. סיכום מוזיקה ישראלית

האחיות כרקוקלי
האחיות כרקוקלי | צילום: Roman Ketkov

דודו אהרון ממשיך להיות רומנטי והפעם בדואט חדש שהקליט יחד עם אופק המלאך - "הלב שלך בממתינה". השיר, בלדה רומנטית ומטאפורית המשכילה לתאר אהבה בעידן האייפון והרשתות החברתיות, די מתפקשש ולו בשל העובדה שאהרון מצרף אליו את אופק.

 

בניגוד לאהרון המבצע את שירו בהתלהבות ובכוונה מלאה, שירתו החובבנית של אופק נשמעת טכנית מדי, מלאת זיופים וחוטאת בבליעת מילים, מה שדי מקלקל את ההנאה מהשיר, שעדיף היה שאהרון יקליט לבד ללא התוספת המיותרת.

 

אביאור מלסה פותח את הקיץ עם סינגל ראשון מאלבומו השני העתידי - "יהלום", שיר שכתב והלחין טל קסטיאל.

 

העיבוד וההפקה המוזיקלית של סתיו בגר עדכניים, מיוחדים ומאד מקוריים, אך השיר, שנע בין פופ, רגאטון וגרוב, נשמע כמו שיריו הקודמים של מלסה שבניגוד לאלבומו הראשון, בשיר זה לא מצליח לשאת בשורה חדשה או לרענן את האוזן ומגיש שיר סטנדרטי ללא פזמון קליט ולא מעניין במיוחד. נחמד ותו לא.

 

אחד השירים המיוחדים שיצאו השבוע שייך לאחיות כרקוקלי (טלי ולירון כרקוקלי) שיחד עם סתיו בגר רקמו את השיר "תשע נשמות", שיר פופ א-סימטרי ומיוחד שכולל ניפוץ כל הנוסחות הידועות והמצופות ושילוב מרענן וצעיר בין טקסט אי רגולארי ללחן מלודי וקליט ששובה את האוזן משמיעה ראשונה.

 

בהאזנה ראשונה היה לי קצת קשה להבין "מי נגד מי" בשיר, אך בהאזנות הנוספות הרגשתי כי מדובר בבשורה חדשה בפופ הישראלי ונמלאתי סקרנות וגאווה על כך.

 

אליעד נחום, שחבק השבוע אלבום חדש ושלישי במספר - "תמיד חלמתי", שחרר סמוך לצאת האלבום גם סינגל חדש - "שמיים", שיר אישי עם מוסר השכל והעצמה אישית גבוהה שכולל טקסט בוגר עם פזמון קליט וכיפי ששומר על הרף הגבוה שנחום מצליח לייצר לעצמו בכל פעם מחדש.

 

בשיר הוא מדבר על הכמיהה לחיות את החיים, להגשים את עצמו ולא לשכוח את הכח המניע של האהבה שניכרת הן בליבו והן ביצירתו.

 

נתן כהן ("הנשמות הטהורות"), אחד היוצרים האהובים במוזיקה הישראלית האחראי על קלאסיקות כמו "קפה אצל ברטה", "ברחוב הנשמות הטהורות", "אחכה לך" ועוד, שחרר בימים אלה שיר חדש - "מאחורי הכפתורים", בו הוא מתכתב עם אהבתו הנצחית: עבודת האולפן. את הטקסט כתב דני רובס ועל הלחן וההפקה המוזיקלית אמון כהן עצמו.

 

השיר הוא מתוך מופע חדש של כהן - "שירים עד כהן" שיושק ב-5.6 בתאטרון "תמונע" בתל אביב.