נחשף: זו הסיבה שמארגני האירוויזיון מתלבטים לגבי ישראל

תחבורה ציבורית בשבת? פיצול התאגיד? בירור שערכנו לאחר ההודעה המלחיצה של האירוויזיון, העלתה כי החששות הגדולים ביותר שלנו עלולים להתאמת

נטע ברזילי עם הפרס בגמר אירוויזיון 2018
נטע ברזילי עם הפרס בגמר אירוויזיון 2018 | צילום: רויטרס

יום לאחר שדיווחנו כאן על הפגישות בין אנשי איגוד השידור האירופי לבין אנשי תאגיד "כאן", ובהם נערכו גישושים ראשונים לגבי פרטי האירוויזיון האמור להיערך בישראל בשנת 2019, מתבררים עוד פרטים לגבי הפגישה.

 

בדיונים שהתקיימו, נדונו דברים כמו תשתיות, רכבות בשבת, והנושא החרדי בירושלים - אבל אלה לא מעניינים את תאגיד השידור האירופי. שם אמרו לישראלים שהסיבה העיקרית היא פוליטית: איך לקיים אירוויזיון בישראל בהשתתפות כמה שיותר מדינות תוך הימנעות מחרמות פוליטיות של אירופה, שם פועלים לא מעט ארגונים המתנגדים לישראל.

 

הנקודה הזו חשובה, מכיוון שמתברר שהסיפור הלוגיסטי והכלכלי לא באמת משנה - לעומת הסיבות הפוליטיות. בימים האחרונים כבר מתחילה התעוררות של ארגוני BDS וקמפיינים אנטי ישראליים: באיסלנד, 23 אלף איש חתמו על עצומה שהוגשה לרשות השידור אם התחרות תתקיים לירושלים; באירלנד ראש עיריית דאבלין קרא להחרים את התחרות, בשבדיה מפלגת השמאל ביקשה להחרים את התחרות, וגם בבריטניה המפלגה הליברלית יצאה בקריאה דומה. החשש כרגע הוא שייווצר סחף של מדינות שאינן מעוניינות להגיע לישראל, מה שיעמיד את ארגון השידור האירופי בדילמה אמיתית.

 

שלשום, כזכור, התפרסמה הודעה מוזרה מטעם מארגני האירוויזיון לאוהדי האירוע, וגם נסיונות הבירור של מערכת הצינור לא עזרו לפזר את עננת חוסר הוודאות.