בשנה הבאה האירוויזיון בישראל? מתברר שלא בטוח

בעקבות הפרסום מעורר סימני השאלה מטעם מארגני האירוויזיון אתמול, ניסינו במערכת הצינור לפנות לאיגוד השידור האירופי. אין מספיק מלים נרדפות ל"גמגום" בשביל מה שענו שם

נטע ברזילי בהופעת הניצחון עם TOY בגמר אירוויזיון 2018
נטע ברזילי בהופעת הניצחון עם Toy בגמר אירוויזיון 2018 | צילום: רויטרס

דוז פואה בגמגום: פוסט פייסבוק וציוץ רשמיים של האירוויזיון אתמול עוררו סערה גדולה, ואותנו אישית הלחיצו כישראלים. "מצפים לאירוויזיון? גם אנחנו, אבל אל תזמינו עדיין את טיסותיכם", נכתב בפרסומים ברשתות החברתיות, מה שהעלה את השאלה האם האירוויזיון לא ייערך בישראל.

 

על פניו, המדינה הזוכה בהתאם לתקנון צריכה לארח את התחרות בשנה העוקבת - ובישראל כבר החלו לא מעט קרבות על המיקום, הלוגיסטיקה וחילול שבת. אז התקשרנו לאיגוד השידור האירופי, ושם ענו לנו את התשובה המגומגמת הבאה: "אממ... בעיקרון באופן היסטורי המדינה שזוכה באירוויזיון היא זו שמארחת בשנה שלאחר מכן. אבל עדיין לא התקבלו כל החלטות בקשר למיקום או לתאריכים של האירוויזיון הבא".

 

גם כשהגשנו פנייה רשמית ושאלנו שאלה פשוטה - האם האירוויזיון יתקיים בישראל ב-2019 - קיבלנו את התשובה הבאה: "טרם התקבלה החלטה בנוגע למיקום ולתאריך של אירוויזיון 2019".

 

האם מדובר בלחצים פוליטיים של מדינות אירופה, לאחר שהאיגוד האירופי סירב לנקוב בשמה של ירושלים כשעברה למנחה הישראלית לוסי איוב? האם מדובר בסיפור פיצול התאגיד? ב"כאן" כבר אמרו לנו שהפרטים ייסגרו בקרוב, ומתברר שגורמים מטעם האיגוד האירופי היו בישראל בימים האחרונים באופן לא רשמי. אבל עד שתהיה החלטה חד משמעית, כנראה שיעברו עלינו לא מעט ימים של חוסר ודאות.