צעצוע וסיפור: צעד אחר צעד, כך כבשה נטע ברזילי את האירוויזיון

ההתלהבות מהביצוע, הניקוד מהשופטים, הדאגה מאוסטריה ושבדיה והצבעת הקהל שהכריעה לטובת TOY - כך נראה הבלוג שלנו לאורך הערב ההיסטורי בליסבון

נטע ברזילי מבצעת את TOY בגמר אירוויזיון 2018
נטע ברזילי מבצעת את Toy בגמר אירוויזיון 2018 | צילום: רויטרס

כחודשיים של טירוף אירוויזיון ישראלי - חסר תקדים בעידן הרשתות החברתיות - יגיעו הערב (22:00) לשיאם בליסבון, כאשר אירוויזיון 2018 ייצא לדרך. נטע ברזילי, שתשיר את TOY, צפויה להיות השיר ה-22 ברשימה מתוך 26, להופיע בערך בשעה 23:45-00:00, וזמן קצר אחריה תעלה הפייבוריטית הגדולה של התחרות כרגע, אלני פוריירה מקפריסין.

 

לבלוג החי שלנו מהאירוע, כולל עמית קוטלר מהאולם בליסבון, לחצו כאן

 

איך זה יעבוד? קודם יבוצעו 26 השירים, ולאחר מכן תיפתח ההצבעה, והמנחים בליסבון יעברו ל-43 המדינות המשתתפות בתחרות. כל מדינה תציג על המסך את הביצועים שזכו לנקודות 1-8 ו-10, ותכריז בעל פה רק על הדוז-פואה - 12 נקודות. לאחר שיסתיים שלב ניקוד השופטים, יגיע הניקוד המצטבר של הקהל לכל 26 השירים, שעשוי לשנות את כל התמונה, כפי שקרה בשנים קודמות. לקראת השעה 1:00 או 1:30 בלילה, נדע האם האירוויזיון ייערך בשנה הבאה בירושלים הבנויה, בקפריסין בפעם הראשונה - או בבירה אירופית אחרת.

 

אירוע כזה דורש צוות מיוחד, ולכן התקבצו כאן שלושה: עמית קוטלר, שליח "הצינור" בליסבון; מיכל קליינברג, עורכת מדור תרבות ובידור באתר 10TV; ורוני שצ'וצ'ינסקי, איש חדשות עשר ומומחה אירוויזיון שמכיר על המתחרים פרטים שאפילו הם לא יודעים. ערב טוב!

 

סדר השירים באירוויזיון 2018 (אתר האירוויזיון )
סדר השירים באירוויזיון 2018 (אתר האירוויזיון ) | צילום: אתר האירוויזיון

21:58

 

קוטלר: ערב טוב מהאולם בפורטוגל!

 

רוני: השיר הראשון יושמע בשעה 22:18 בדיוק, המבצע יהיה מלובין האוקראיני עם הופעה מצויינת. לצערו זה שיר ראשון...

 

 

21:30

 

ישראל זכתה באירוע שלוש פעמים בעבר - ב-1978, ב-1979 וב-1998 - ומחפשת זכייה רביעית, שתשווה את ישראל להולנד במקום השישי בכל הזמנים. בשנה שעברה, לעומת זאת, השיר I feel alive של אמרי זיו אמנם עלה לגמר אך סיים במקום ה-23 בלבד מתוך 26 מדינות.

 

בשלב הגמר משתתפות 10 מדינות שעלו מכל חצי גמר, 5 המדינות הגדולות המממנות את גוף השידור האירופי, והזוכה באירוויזיון בשנה הקודמת - שגם מארחת אותו. אוסטרליה, בשל הפרשי השעות, זו המדינה היחידה שלא יכולה לארח אירוויזיון, ובמידה ותזכה, היא תבחר היכן הוא ייערך.

 

בשיטת ההצבעה החדשה, הפורטוגלים הצליחו בשנה שעברה - עם שירו של סלבדור סובראל - לזכות גם בניקוד השופטים וגם בניקוד הקהל (Televoting); עם זאת, שנה קודם זכתה אוקראינה בזכות הניקוד מהקהל, שלפניו דורגה במקום השני בפער גדול מאוסטרליה.