מר אירוויזיון: הכירו את מכונת הלהיטים שמאחורי TOY

דורון מדלי כתב שירים מלנכוליים, עד שפגש את עומר אדם, ללהיט שעשה מהפכה של שמחה - בעיקר אצלו. אחרי שנדבק בחיידק האירוויזיון, ועבר ליטוש, עכשיו הוא מכוון לפסגה

נטע ברזילי בשיר TOY שייצג את ישראל באירוויזיון
נטע ברזילי בשיר Toy שייצג את ישראל באירוויזיון | צילום: כאן, תאגיד השידור הציבורי

אחרי 300 שירים ברזומה, נראה שהיוצר דורון מדלי הצליח לפצח את הנוסחה. מי שהתחיל את הקריירה מאחורי הקלעים של "כוכב נולד" הפך בעשור האחרון למכונת להיטים בלתי ניתנת לעצירה. המשותף לכל השירים האלה - היא רק רוצה לרקוד, תל אביב, שגעת/טרפת וגם TOY - אלה שירים שעולים ולא יורדים.

 

אבל מדלי דווקא התחיל את הקריירה עם שירים שקטים ומלנכוליים, שכתב בין היתר לאייל גולן ("אם יש גן עדן") ולשלומי שבת ("אבא"), עד שהכיר את עומר אדם. השיר שממחיש אולי יותר מכל את את החיבור בין השניים הוא "מהפכה של שמחה" - ומאותו רגע המוזיקה שיצר קיבלה תפנית של 180 מעלות.

 

נטע ברזילי בשיר TOY. רף הציפיות גבוה (יוטיוב)
נטע ברזילי בשיר TOY. רף הציפיות גבוה (יוטיוב) | צילום: יוטיוב

את הרומן שלו עם האירוויזיון החל ב-2008 כשביים את ההופעה של בועז מעודה בתחרות בסרביה, לפני שלוש שנים הוא הזניק את נדב גדג' לגמר האירוויזיון עם "גולדן בוי" שכתב והלחין, והגיע למקום התשיעי המכובד. שנה אחר כך יצר את השיר של חובי סטאר, "Made of Stars"' שסיים במקום ה-14.

 

עם ההחלטה לבחור שוב בשיר שלו לתחרות בליסבון השנה, הופנו חצי הביקורת אל עבר מדלי וועדת השיר שמורכבת בעיקר מאנשי "טדי הפקות", שם עבד משך שנים. אבל דווקא בשנה שעברה, כשאימרי זיו ייצג את ישראל עם שיר שהגיע מיוצר אחר - ההישג היה... לא מהטובים שלנו. בליסבון 2018? שם, הסיפור כבר אחר לגמרי.