Coone ו-Third Party בישראל: פתיחת קיץ מושלמת לסצנת ה-EDM

Third Party הוכיחו שהפרוג עדיין חי, Coone הראה למה הוא נחשב לאחד מה-DJ's ההארדסטייל הטובים בעולם והקהל קיבל רייב פתיחת קיץ בלתי נשכח • זוהר צלח, ביקורת

Coone - התאהב בקהל הישראלי
Coone התאהב בקהל הישראלי | צילום: צילום: עידן הורטה

באופן רשמי הקיץ מתחיל רק ב-21 ביוני אבל כמו שכולנו יודעים בישראל הוא מתחיל מוקדם, ממש מוקדם. בשבת האחרונה התקיים אירוע פתיחת הקיץ של MEGATICKETS במועדון המדיסון בהרצליה. לכבוד המאורע, הנחיתו המפיקים בארץ בפעם הראשונה את Third Party, צמד הפרוגרסיב האוס הבריטי, שסומנו על ידי סטיב אנג'לו בכבודו ובעצמו ו-Coone, אחד מאמני ההארדסטייל המצליחים והמפורסמים בעולם.

 

את האירוע פתח דור דקל עם סט מחווה לאביצ'י, ששם קץ לחייו לפני קצת יותר משבועיים. הסט של דקל לא היה אחיד ברמתו ולצד כמה הברקות קיבלנו גם כמה רמיקסים מיותרים לשירים של אביצ'י, שהיו עובדים טוב יותר בגרסה המקורית שלהם.

 

דור דקל - לא מהסטים הטובים שלו(צילום: עידן הורטה )
דור דקל - לא מהסטים הטובים שלו(צילום: עידן הורטה ) | צילום: צילום: עידן הורטה

אחרי דקל עלתה לבמה ירדן קליימן, סקסופוניסטית מוכשרת שכבר הראתה את יכולתייה ברייב פורים עם מרשמלו. יחד עם DJ Redmo, סיפקה ירדן סט EDM משובח שכלל כמה עיבודים מעניינים מאוד ללהיטי EDM כמו "Silence" ו-"Sun Is Shining" והוכיחה שהסקסופון הוא הרבה יותר מאשר גימיק ושמדובר באחת מההבטחות הגדולות של הסצנה המקומית, כזו שמביאה משהו אחר ומרענן לסצנה.

 

ירדן קליימן - הרבה יותר מגימיק(צילום: עידן הורטה )
ירדן קליימן - הרבה יותר מגימיק(צילום: עידן הורטה ) | צילום: צילום: עידן הורטה

מועדון המדיסון, שספג ביקורות קשות באירוע הקודם שלו, עשה את העבודה הפעם. הסאונד, שפגם בעבר לא פעם בחוויה הכללית של האירוע, היה נהדר, הברים היו מספיק מאוישים ובכלל, נראה שהמקום הפיק את הלקחים מהאירוע הקודם.

ההפקה עצמה גם כן עשתה עבודה טובה בכניסה לאירוע, חלוקת הזמנים ובחירת ה-DJ's שניגנו. עם זאת, האירוע לקה בחסר ברמת הנראות שכן גם התפאורה של האירוע וגם הפירוטכניקה לא היו מספיק מרשימים.

 

אחרי ירדן עלו לבמה Third Party. "ידענו שאוהבים אותנו בישראל, אבל לא ידענו עד כמה", אמרו לי הצמד לפני ההופעה בתגובה לקבלת הפנים החמה שקיבלו מהמעריצים המקומיים. התגובה של הקהל באירוע הראתה שאהבה לצמד בהחלט גדולה.

 

הסט של הצמד נבנה בהדרגה ולמרות שהם מזוהים בעיקר עם פרוגרסיב, השכילו השניים לשלב גם באנגרים של ביג רום. כל הלהיטים הגדולים של הצמד היו שם, גם "Lions In The Wild" המופתי שלהם עם מרטין גריקס שנוגן יותר מדי פעמים (שלוש בספירה שלי), אבל זו הערה שולית בסט באמת נהדר שהוכיח לכולם שהפרוג לא מת.

 

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_bidur06052018zohar_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_swdh5sr9' duration='26'']

אחרי החלק "הרגוע" של הרייב הגיע הזמן לחלק היותר אפל עם Coone אחד ממפיקי ההארדסטייל הגדולים והמצליחים בעולם. כבר בתחילת הסט של קון אפשר היה להבין שרגע השיא של סצנת ההארדסטייל יהיה מיוחד. הקהל, שחלקו הגדול היה מקהילת ההארדסטייל הישראלית הרים את המדיסון עם אנרגיות מטורפות, כאלה שברייבים סטנדרטים של EDM לא רואים.

 

קון הוכיח שהוא שייך לטופ העולמי של ההארדסטייל עם סט מגוון מאוד שכלל גם להיטים גדולים כמו "Faye", השיר המקסים שכתב לבתו, וגם טראקים יותר כבדים של הארדסטייל כמו "Survival Of The Fitest".

 

אבל מה שבלט במיוחד בסט של קון זה הכריזמה והחיבור הטבעי והמדהים שלו לקהל, בו הוא התאהב ממבט ראשון (ואף כתב את זה בחשבון האינסטגרם הרשמי שלו). החיבור הזה, יחד עם האנרגיות האדירות שהביאו איתם מעריצי ההארדסטייל, יצרו סט מיוחד מאוד.

 

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_bidur06052018zoharthree_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_91pjak9t' duration='32'']

אחרי הסט המדהים של קון עלה לבמה PaceMakerz (עדן היילפרין), אחד מה-DJ's המובילים של סצנת ההארדסטייל הישראלית. כזה האחרון להופיע מול הקהל המסופק, הוא התעמת בכבוד בתופעה מוכרת וידועה מראש - הקהל, שלעתים אף ברובו עוזב את האירוע בסט הסגירה. ניצחון לנציגות הישראלית על המסורת המתסכלת. PaceMakerz פתח חזק והרייברים קנו, קפצו ובעטו בקצב שהלך והתגבר.

 

סט הסגירה של עדן היה המלא ביותר שאני זוכר במדיסון. ה-DJ הצעיר ידע לנצל את הבמה שקיבל כדי לספק סט משובח ומגוון שהעיף לא רק את הגרעין הקשה של ההארדסטייל באוויר, תוך שילוב כמה רמיקסים מקוריים שהקהל הרחב יכל להתחבר אליהם (למשל, הרמיקס המפורסם שלו ל"בסבוסה די" וכן רמיקס חדש ונהדר ל-"Toy"). התוצאה היא סט מחשמל שסגר בצורה נהדרת אירוע בלתי נשכח.

 

PaceMakerz - אנחנו עוד נשמע עליו (צילום: עידן הורטה)
PaceMakerz - אנחנו עוד נשמע עליו (צילום: עידן הורטה) | צילום: צילום: עידן הורטה

בשורה התחתונה, מדובר ברייב שפתח את הקיץ בצורה מצוינת וסיפק שני סטים נהדרים של האורחים הבינלאומיים שלבטח ישמחו לחזור לכאן וגם הציג לקהל הרחב את ירדן קליימן ועדן היילפרין, מפיקים מקומיים שלבטח נשמע עליהם בעתיד הקרוב.

 

Love at first sight #Israel ?? @raversofisrael @megatickets

A post shared by COONE (@djcoone) on

 

קרדיט וידאו: עומרי סילבר