זה כאן: צפו ב"Kawaii", הקליפ החדש של סטטיק ובן אל

רגע לפני שהם עוזבים אותנו לארה"ב לכבוש גם אותה, סטטיק ובן אל מוציאים קליפ חדש, הפעם בסגנון יפני וגם מכריזים על פתיחת מופע לקהל הרחב. צפו

סטטיק ובן אל
סטטיק ובן אל | צילום: צילום מסך

הקליפ החדש והמושקע מתמיד של סטטיק ובן אל תבורי ממשיך את הקו הכמעט חתרני של הקליפים הקודמים ושוב מעלה המון שאלות ומסרים חבויים הנותנים לצופה הזדמנות לפרש את הסיפור והמשמעויות שעומדות מאחוריו. גם הפעם, אנו רואים שילוב חכם של אייקונים תרבותיים שהוחדרו במודע ובאומץ המחברים בין עולמות שונים בלי להשתייך באופן מובהק לתרבות אחת.

 

מצד אחד, אנו רואים את הנגיעות היפניות שמתכתבות עם הסגנון המוסיקלי של השיר. הר הפוג'י ופריחת הדובדבן בסצנות של בן אל. שמבטאות מעין עולם אידיאלי, כמעט פלסטיקי שמייצג הרמוניה ואת תחושות האהבה והשלום. נגיעות מהתרבות היפנית, עתידנית עם אנשים מגוונים בצבעים וגזעים שונים. מצד שני, העולם של סטטיק שמייצג עולם כוחני יותר, מעין זירת אימונים עשויה מבטון במקום אפל ומחתרתי עם חיילים שאולינים שגם הם - אינם סינים.

 

סטטיק ובן אל(יח
סטטיק ובן אל(יח"צ ) | צילום: יח"צ

סנסיי ג'ורדי, כנו תמיד אמון גם הפעם על הפקת הסינגל - נמצא בעולם נוקשה ואין סופי, מייצג את מי שרואה את העתיד על מנת לחבר בין העולמות של סטטיק ובן אל תבורי (אזכור ליינג ויאנג) על מנת להתאחד אל מול דמות חדשה שאנו לא יודעים עליה דבר ומה היא מסמלת.

 

שליחותיו, שהופכות לקאוואי (פירוש: "חמודה" ביפנית. מייצג זרם יפני שהתפשט בעולם), מגיעות לעולמות של הצמד וגורמות להם להתאהב בהן וללכת בעקבותיהן בזכות הצבעים, הביישנות 'והקאווה אי' שלהן. גם פה וגם בסאונד המיוחד, ילדי שנות ה-90 יזהו את הקריינות של המשחק הידוע 'מורטל קומבט' שבאות לידי ביטוי דווקא באיורי קומיקס, מאנגה ועוד.

 

העבודה על הקליפ ערכה כ-3 חודשים, הצילומים של הקליפ ערכו כ-24 שעות רצופות, עם כ-150 אנשי צוות שעבדו על הפרויקט. כל התפאורה בקליפ נעשתה בעבודת יד ללא הדמיות תלת מימד ממוחשבות.למרות שהצילומים התקיימו בחו"ל, הצמד בחר בצוות הישראלי והקבוע לנהל ולהוביל את הפרויקט. בימוי: רומן בוצ'אצקי.