ג'מירוקוואי בישראל: גייסון קיי הוא עדיין Cosmic man

מול קהל של 10,000 איש ובערב ל"ג בעומר- הוכיח ג'ייסון קיי ש -25 שנים לאחר שהקים את הצמד ג'מירוקוואי, הוא עדיין יכול להבעיר אש בלי להצית

לא נפרד מהכובע כל ההופעה
לא נפרד מהכובע כל ההופעה | צילום: אורית פנינ

אחרי שלושה שירים, ג'ייסון קיי גילה סימני שבירה ראשונים לשרב הישראלי. ביצוע השיר "The Kids" מאלבום המופת שלו "The Return of the Space Cowboy" מ-1994, במהלכו קפץ ותיזז על הבמה הוציא ממנו כמעט את כל האוויר. "אני תמיד שוכח שאני כבר לא בן 27", התנשף לתוך המיקרופון, "בחרתי לי יופי של יום להופיע - עם 40 מעלות". אבל גם המיני שרב ששרר אמש בלייב פארק לא גרם לו להסיר את האימונית הספורטיבית, הכפפות וכמובן - את קסדת האינדיאני האלקטרונית שזהרה כמו אורגן אורות.

 

לאחר ביצוע את "Space Cowboy" הלהיטי, קיי כבר אסף את עצמו והחל במופע פלירטוטים עם הקהל. "אמרו לי לא להגיע לתל אביב", גיחך, "ניסו לשכנע אותי לא לבוא, Fuck Them"! שאג והטריף את הקהל שהורכב ברובו מחובבי ג'אז וילידי הנייטיז ששאפו פאנק אלקטרוני רגע לפני שהוא הפך לאסיד. "לקח לנו 25 שנים, אבל אנחנו כאן", התנצל קיי, וסימן לנגנים שלו להתחיל את אות הפתיחה הרומנטי של הלהיט Alright"".

 

כ-10,000 איש הגיעו ללייב פארק בראשל"צ, שהפך לבית החם של ההופעות בישראל. כביש הגישה היחיד למתחם ההופעות, שנוטה לאמלל את הקהל עם פקקים, קללות ושאר מאחרים, גרם אמש לג'מירוקוואי לעלות לבמה 40 דקות אחרי הזמן המיועד. מי שחיכה בסבלנות, קיבל את ההרכב הבריטי במיטבו. קיי הזיע את עצמו לדעת אבל לא חסך אף להיט. "Virtual Insanity" שהקפיץ את הקהל ו-Cosmic Girl"", שמיצב את ג'מירוקוואי בראש מצעדי הלהיטים באירופה, הפכו את הלייב פארק למסיבה ענקית.

 

בהמשך הערב, קיי לא חסך את תחושותיו מהקהל. "אמרו לי שאתם קהל מצוין", החמיא לבאי הלייב פארק ומיד העלה לבמה שני ילדים עם קסדות אינדיאני תואמות שפיזזו איתו כששר את "Use the force". למרות שג'מירוקוואי התפרסמה בזכות להיטי הנייטיז שחרשו את מסכי ה-MTV, קיי ושאר ההרכב הבריטי הוציאו במהלך השנים גם לא מעט גרסאות ג'אז לשירים המוכרים. חלק מהם, הופיעו גם אתמול וגרמו לקהל לשבת ולהתענג על קולותיהן של זמרות הליווי של קיי.

 

לקראת סוף ההופעה, קיי שוב חזר לאלבומים המנצחים שלו, הרים את הקהל עם "Travelling Without Moving" ו-Runaway"" והזכיר לכולם למה כולם עדיין זוכרים אותו, גם אם עברו יותר מ-20 שנה.