יזראל קולינג בכיכר רבין: האם השנה נעשה את זה באמת?

גם בעיות טכניות והפגנה רועשת לא מנעו מהמופע "יזראל קולינג" להפוך לאטרקציה תל אביבית ולסחוף אמש אלפי ישראלים לכיכר רבין לחזות בנטע ברזילי בכיכר רבין

נטע ברזילי ודנה אינטרנשיונל
נטע ברזילי ודנה אינטרנשיונל | צילום: יח"צ

האירוע Israel Calling המביא את משתתפי האירוויזיון הנוכחי מכל העולם אל ארץ הקודש נערך השבוע זו השנה השלישית כשמבחינתנו, "תופסים" הנציגים אותנו כשבוע לפני חגיגות יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל וכגודל הסימבוליות, גודל הציפיות מנציגתנו, נטע ברזילי ושירה Toy להביא את הזכייה הנכספת לירושלים (או אולי תל אביב?) בשנה הבאה.

 

שיא ביקורם בן 3 הימים של משתתפי האירוויזיון אירע אמש (שלישי) בכיכר רבין בתל אביב תחת כיפת השמיים לעיני אלפי ישראלים, משפחות וחובבי וחובבות האירווויזיון מהארץ ומחו"ל שהגיעו לחוש את האווירה המחשמלת רגע לפני שאירופה כולה תחווה אותה.

 

על אף התחלה מקרטעת שכללה מנחה ראשוני שפתח את המופע בעברית קלוקלת ושגויה, תקלה טכנית בווידאו-ארט (שחזרה גם במהלך המופע) והפגנה סביב הכיכר לשחרור אברה מנגיסטו, המופע החל להתרומם עם עלייתה של ה"דיווה" לבמה, דנה אינטרנשיונל, ותפס עוד תנופה עם עלייתה של המנחה הרשמית, גלית גוטמן, שתפסה פיקוד היטב על שרביט הדיבור בחינניות וכריזמה.

 

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_bidur110418diva_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_nwm1ocg1' duration='48'']

המופע היה צבעוני, ססגוני ונסך בכיכר הילה אירופאית כשלצד הביצועים החיים של המשתתפים מהמדינות השונות (בפלייבק נגינה), גולת הכותרת הייתה ביצועה החי הראשון של נטע ברזילי לשיר Toy.

 

ברזילי עלתה לבמה (לאחר שראש עיריית תל אביב - רון חולדאי הציג אותה), זוהרת ובורקת בתלבושת זהובה. עם זאת הביצוע החי של TOY היה די חלש ואנמי יותר מבקליפ, נטול אנרגיות ורווי זיופים קלים שלא באמת הצליח להתרומם, על אף שברזילי גילתה גאווה ישראלית מעוררת השראה והודתה לקהל שהגיע לתמוך.

 

מרבית הטוקבקים שרצו בדף הפייסבוק של ישראל קולינג בזמן ביצוע הלייב של נטע די התאכזבו ממנה וטענו שההימורים כי תזכה שגויים.

 

כמו כן, המופע כלל מחווה מרגשת לנורית הירש ויזהר כהן שזכו כידוע לפני 40 שנה באירוויזיון עם "אבאניבי" (השיר הישראלי הראשון שזכה באירוויזיון) וגרסה אנגלית של ההרכב "פרות קדושות" לשיר "יעקב" של להקת הבנות הנשכחת מהניינטיז ללדין. כל אלה הוסיפו נופך צבעוני למופע. קשה להגיד שהמופע היה מושלם או התנהל בכולו על הצד הטוב ביותר, אך ה"פאלטות" החובבניות די התגמדו לעומת האווירה הכוללת שהצליחה להביא לערב אחד את אירופה לישראל.

 

לסיום, יש לציין את המפיקה הקבועה של האירוע הזה בפעם השלישית ברצף והיא טלי אשכולי שעשתה את עבודתה הנאמנה להרים בפרק זמן קצר אירוע נרחב, מושקע ולא פשוט שכזה.