ליאור נרקיס וירדנה ארזי משתפים פעולה לכבוד חגיגות ה-70

השיר "ישראל שלי", בביצוע ירדנה ארזי וליאור נרקיס, יתנגן וירקד בו זמנית ב-15 מוקדים שונים ברחבי הארץ ע"י עשרות אלפים ב-ה' באייר. האזינו לשיר המיוחד

ליאור נרקיס וירדנה ארזי
ליאור נרקיס וירדנה ארזי | צילום: יח"צ

הבוקר יוצא לתחנות הרדיו השיר "ישראל שלי", שיר ההורה הרשמי שחובר במיוחד לחגיגות ה- 70 למדינת ישראל. השיר בביצוע ירדנה ארזי וליאור נרקיס, נכתב ע"י הפזמונאי יוסי גיספן, אוראל גיספן הלחין ועל העיבוד המוסיקלי הופקד יעקב למאי. השיר ילווה את ריקודי ההורה שישוחזרו לראשונה אחרי 70 שנה בדיוק ביום שישי, ה' באייר- יום הכרזת המדינה המקורי. על הפקת השיר אמונה טלי אשכולי ועל הייעוץ האמנותי הופקד גברי מזור. המרקיד וכוריאוגרף ריקודי העם גדי ביטון חיבר ריקוד מיוחד לשיר "ישראל שלי", אותו ירקדו בכל רחבי הארץ בשעה 16:00, מיד אחרי השמעת הכרזת המדינה המקורית, עשרות אלפים בכל רחבי הארץ.

 

השרה מירי רגב שהגיעה לאולפן ההקלטות כדי לשמוע את השיר ולפגוש את המבצעים התרגשה מהתוצאה, החמיאה לליאור נרקיס וירדנה ארזי על הביצוע הייחודי והמקצב הקליט. השיר "ישראל שלי" וצעדי הריקוד יופצו בשבועות הקרובים בישראל ובחו"ל ודרך בתי הספר לריקוד בכל רחבי הארץ והעולם על מנת שהמוני בית ישראל יוכלו ללמוד את צעדי הריקוד לקראת שחזור הכרזת המדינה.

 

אירוע "רוקדים ה' באייר", יתקיימו ביום שישי ה-20.4 ה' באייר ב-15 מוקדים שונים ברחבי הארץ, בהם יוקמו במות ויתקיימו הרקדות המוניות. בלב האירוע, בדיוק בשעה 16:00 תושמע הכרזת העצמאות המקורית ומיד לאחריה ובבת אחת בכל רחבי הארץ, יפרצו כל הרוקדים בריקוד "ישראל שלי."

 

שרת התרבות והספורט, מירי רגב מסרה: "שיר ההורה 70 בביצוע המדהים של ליאור נרקיס וירדנה ארזי מבטא את האחדות ואת השמחה שקיימת בעם ישראל. ב-ה' באייר השנה, אנחנו נשחזר את הכרזת המדינה במסגרתה המוני בית ישראל ייצאו בריקודי הורה. אחרי שהשיר יצא לאור נשאר לכולם וגם לי כמובן ללמוד את צעדי הריקוד שחוברו במיוחד לשיר ושאותם נרקוד יחד בשמחה ובגאווה."

 

ירדנה ארזי: "ההיסטוריה המשותפת של כולנו תמיד לוותה על ידי שיר או ריקוד. זה מחמם את הלב שיש לנו שיר עם חדש שכולם ירקדו לצליליו ב-ה' באייר. לישראל יש פסקול. מריקודי ההורה ועד מהפכה של שמחה. יוסי ואוראל גיספן, ליאור נרקיס ואני ממשיכים פה שרשרת שהתחילה ב"הבה נגילה" והיא עדיין סוחפת אחריה אלפי ישראלים שרוקדים יחד בלי טיפת ציניות ועם הרבה ציונות בלב."

 

ליאור נרקיס מסר: "השיר "ישראל שלי" מעלה חיוך, גאווה ורצון לרקוד. יש בו מסר של אחדות ושמחה וזה בדיוק מה שנחוץ לנו בחגיגות ה- 70 למדינת ישראל. אני בטוח שהשיר יוציא את כולם לרקוד בכיכרות."

 

ישראל שלי

מילים: יוסי גיספן

לחן: אוראל גיספן

 

ארץ שמים וים, פרח במדבר

זית חיטה שעורה וגם דבש

רימון תאנה ותמר

היום יום הולדת וחג לארץ

אבותיי

בהורה סוחפת, נצא במחול

ויחד נשיר עד בלי די

 

פזמון

סובו מעגלים, שירו לה

הילולים

מי זו חוגגת בעין השנים,

ישראל שלי

הדליקו האורות, שירו בכיכרות

הניפו למעלה את כל הדגלים

ישראל שלי

 

שבנו אלייך לכאן מקצווי תבל

באנו לבנות בך ולהבנות

ארץ ישראל

דגל כחול לבן, מגן דוד סמלך

ירושלים בירה לעולם, נזר של אור לראשך