ניצל מסרטן ומצא את מותו בטביעה: הסיפור הטראגי והלא ייאמן של אמיר פרישר גוטמן

אין גבול לטרגדיה: אחרי שאובחן בטעות כחולה במחלת הסרטן, עבר טיפולים כימותרפיים והחלים והתגבר - גוטמן מצא את מותו בטביעה בים. זהו הסיפור של אמן מוכשר, אדם נוגע ללב שלמרות שמדינה שלמה התפללה לשלומו, לא הצליח לחמוק מגורל מר

אמיר פיי גוטמן בגמר האח הגדול vip
אמיר פיי גוטמן בגמר האח הגדול Vip | צילום: גיא אסייג
אמיר פיי גוטמן-האח הגדול VIP 1
אמיר פיי גוטמן-האח הגדול VIP 1 | צילום: רונן אקרמן, יח"צ

לאחר יממה של מאבק על חייו של הזמר שטבע אתמול בחוף נווה ים, סגן מנהל בית החולים הצהיר כי הרופאים מיצו את כל היכולות הרפואיות להציל את חייו: "אין אפשרות לעזור יותר, משפחתו לצדו". גוטמן היה קרוב לשעה ללא דופק לאחר שחגג עם משפחתו את יום השנה להחלמתו ממחלת הסרטן ונכנס עם אחייניתו וידידה למים בחוף לא מוכרז.

 

גוטמן פרץ לתודעה באמצע שנות ה-90 כחבר להקת "היי פייב" שזכתה לתהילה ארצית והפכה אותו לאליל נוער. בשנות ה-90 היי פייב היו וואן דיירקשן הישראלית - פרויקט מהונדס של חברת תקליטים, שהחליטה להקים להקת בנים, שתיראה כמו הלהקות המצליחות בעולם, ההצלחה הייתה מעל ומעבר למצופה: ללהקה היו מעריצות צורחות ולהיט אחרי להיט. אבל הפירוק הגיע בטרם עת.

 

האיחוד נולד כששי להב (חבר "מופע הארנבות של ד"ר קספר", שהיה המפיק של הלהקה), הזמין את חברי הלהקה להקליט שיר לפרויקט שלו. בסופו של דבר, השיר לא יצא לפועל אבל החיבור הזה הצליח לשכנע את היי פייב לחתום איתו על חוזה מיוחד, שיכלול הופעת איחוד חד פעמית.

 

>>לעוד כתבות בנושא:

ביה"ח רמב"ם על אמיר פרישר גוטמן: "אין סיכויי הישרדות"

"הלב נשבר, בלתי נתפס": כוכבי ישראל נפרדים מאמיר פרישר גוטמן

 

היי פייב
היי פייב | צילום: יח"צ

המתנה לחחים

אך אחרי ההודעה על האיחוד ותוך כדי החזרות האינטנסיביות החל גוטמן לחלות במה שאובחן בהמשך הזמן באופן שגוי כמחלת הסרטן. לאחר שעבר אינספור טיפולים פולשנים וקשים ביניהם כימותרפיה - התגלתה הטעות באבחונו ונודע כי הוא אינו חולה בסרטן. הסיפור הלא ייאמן תועד בסרט דוקומנטרי "ההמתנה לחיים".

 

להט"ב

במקביל לקריירה המוסיקלית, גוטמן הנחה תכניות טלויזיה רבות בהן: "זאפ לראשון", "אבק כוכבים", "פסקול העשור" וכן שימש שופט ב"רוקדים עם כוכבים" ו"מלכת היופי". במקביל, השתתף בתכנית "האח הגדול VIP" והכניס לתודעה הקולקטיבית את נושא הנישואים החד-מיניים ונשא דגלה של קהילת הלהט"ב והיה דובר פעיל בנוגע לזכויותיהם של זוגות חד מיניים לאמץ.

 

צפו: אמיר פרישר גוטמן מדבר על התנגדות המדינה לאימוץ ילדים על ידי זוגות חד מיניים:


אמי פיי גוטמן מתוך ערב פתיחת בית האח הגדול VIP
אמי פיי גוטמן מתוך ערב פתיחת בית האח הגדול VIP | צילום: גיא אסייג

רוי

בשנת 2009 התחתן גוטמן עם ינאי פרישר, מעצב פנים, ובשנת 2013 נולד לזוג בן בשם רוי; השניים השתמשו בתרומת ביצית של אם פונדקאית בהודו ואחרי הלידה גוטמן הנרגש אמר: "הכל בסדר מתרגשים, מסיימים פרק זמן ארוך של המתנה ושל לילות חסרי שינה, להפוך את כל החיים מלפנות מקום בארון לדברים שלו ועד לפנות את החיים בשביל זה". ולגבי האפשרות שפונדקאות כזאת תהיה אפשרית גם בישראל הוא אומר "אני חי במדינת ישראל ויודע איזה ממשלות הולכות לקום פה, אין לי תקוות כאלה".

 

צפו: אמיר פרישר גוטמן ובן זוגו ינאי אוספים את בנם הבכור מהודו:


[brightcove_iframe video_id='ch10archive_75433085-148_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

מחלה

כאמור, בשנת 2016 אובחן כחולה בסרטן; רגע לפני יום הולדת 40 במהלך חזרות אינטנסיביות לאיחוד הגדול של להקת היי פייב, התחיל לחוש ברע. אמיר חשב שמדובר בתגובה למאמץ הפיזי העצום של החזרות, אבל מצבו הלך והתדרדר עד שהגיע לחדר המיון בבית חולים גדול כשהוא בקושי מצליח לעמוד על רגליו. אחרי 3 שבועות של בדיקות אינטנסיביות ושמועות על מחלות מסתוריות שהחלו להתפשט כולל איידס, אמיר קיבל את האבחנה הקשה מכולן: שחלה בסרטן מסוג לימפומה של תאי T שהוא סרטן נדיר ואלים.

אמיר החל בהכנות להליך היחיד שנתן לו תקווה אלא שבשלב הזה הגיע הטוויסט בעלילה. במקביל לטיפולים הכימותראפיים נשלחה, לבקשת ינאי, ביופסיה של בלוטת הלימפה למכון פתולוגי בארצות הברית: רגע לפני עוד סשן כימותראפי אגרסיבי במיוחד, ולפני ההשתלה - הגיעו משם התוצאות שערערו את האבחנה המקורית שמדובר בסרטן, אמיר נשלח לאבחון נוסף בניו יורק וחזר עם בשורות טובות: הייתה טעות בדיאגנוזה והוא לא חולה בסרטן.

 

"התסריטאי של החיים שלי השתגע": צפו בליווי מחלתו של אמיר מהאבחון השגוי ועד לחדשות הטובות:


[brightcove_iframe video_id='ch10archive_pines260716amirgutman_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_hcott9vi' duration='339'']

תביעה

שנה לאחר מכן אמיר הגיש תביעת ענק של יותר מ-2 מיליון שקלים שצפויה אפילו לגדול נגד בית החולים איכילוב. זאת תביעה על נזקים שנגרמו לו בעקבות אבחנה שגויה שהרסה את חייו. באותו רגע שהמומחים בביה"ח בניו יורק קבעו שהוא לא חלה בסרטן אלא בקיקוצ'י שיש לה סימפטומים דומים לסרטן אבל היא לא - חייו של אמיר שוב השתנו והתהפכו.

גוטמן מספר שהוא לא חזר לתפקוד מלא והוא מתקשה בהליכה, סובל מנדודי שינה וצלקות בגוף. בנוסף לנזק הפיזי, הוא חווה פוסט טראומה ממנה הוא מתקשה להחלים.

 

אבל כאמור - לסיפור הזה אין סוף טוב. אמיר פרישר גוטמן טבע אמש (שבת) למוות סמוך לעתלית. מוקדם יותר התקבל דיווח כי פיי גוטמן נמשה מהים לאחר שטבע ליד חוף נווה ים. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום הגיעו למקום במטרה להעניק לו טיפול רפואי, אבל נאלצו בסופו של דבר לקבוע את מותו במקום. מבדיקה עולה כי הזמר הבחין באחיינית שלו, כבת חמש, נסחפת בים, ובעת שחילץ אותה בשלום הוא נקלע למצוקה בעצמו.