אני גיטרה, אף אחד לא פורט עליי: האם תם עידן גיבורי הגיטרה?

הגיטריסטים הגדולים הם גיבורי תרבות, אלא שעידנם תם ולא קמו להם יורשים, וגם חברות הבונות גיטרות מדווחות על ירידה במכירות. אבל יהודה עדר לא מאבד תקווה

סלאש מתוך נובמבר ריין של גאנז אנד רוזס
סלאש מתוך נובמבר ריין של גאנז אנד רוזס | צילום: יו טיוב

בוושינגטון פוסט פורסמה השבוע כתבה על תום עידן גיבורי הגיטרה הגדולים - ויהודה עדר, מגדולי הגיטריסטים בישראל, נדרש להגיב בנושא.

 

"הגיטרה היתה עממי שהשתלט על המוסיקה. כלי חתרני, ממש חתרני", מסביר עדר, "צ'אק ברי וכוכבים אחרים, שהיו ממובילי הדור, נהרגו במיתות משונות ותאונות מטוס".

 

הרשתות הגדולות למכירת כלי מוזיקה מדווחות על ירידה במכירת הגיטרות. "אני ממש חושב שהעידן לא נגמר", אמר עדר, "היתה הופעה של תמוז לפני שנה והאנשים שביקשו ממני הכי הרבה חתימות היו בני 17. אחד מהם אמר לי 'כל החיים חיכיתי לראות אותך, מגיל 4'. אני חושב שגיטרה זה עדיין הכלי הפאלי הטוב ביותר".

 

ומיהם גיבורי הגיטרה של עדר? "בישראל יש קבוצת גיטריסטים מיתולוגיים, ויש את אלה שמבוגרים מאיתנו בעשר שנים כמו קליף ריצ'ארד, ג'ימי הנדריקס ואריק קלפטון. בלהקות של היום לכולם יש גיטרות, אבל מה שהשתנה זה שיש מחשב ומוזיקה אלקטרונית. מישהו אמר לי שפעם הצעיר היה הולך לאן שקל לו, והיום קל יותר לנגן מהמחשב. אבל עדיין כשאתה מחפש ליבידו, רוצה משהו שצורח ועובד, זו הגיטרה. זהו הכלי היחידי שהמוזיקה האלקטרונית לא מסוגלת לחקות".

 

תמוז האיחוד 2016
תמוז האיחוד 2016 | צילום: אורית פניני