בעקבות האונס הקבוצתי בהרצליה - הסרטון שאתם חייבים לראות

פרשת האונס הקבוצתי מהרצליה הפכה למיכל קליין ואסף שפיר את הבטן והם החליטו ליצור סרטון תחת המנגינה האירונית של "נאיבית שכמותך", התוצאה מצמררת

מתוך הסרטון של מיכל קליין ואסף שפיר
מתוך הסרטון של מיכל קליין ואסף שפיר | צילום: יוטויוב

קרולינה למקה

אסף שפיר ומיכל קליין, יוצרי וידאו וזוג גם בחיים, שמצלמים עצמאית בכל פעם שמשהו דחוף לומר עומד להם בגרון. "הוידאו הוא הדרך שלנו להתבטא, (לפעמים לצעוק)", הם אומרים, "פרשת האונס בהרצליה הפכה לשנינו את הבטן מרגע פרסומה ובעיקר העובדה הלא נתפסת כמעט שהעצירים שוחררו סופית רק כי הנפגעת פגועה מכדי להתעמת איתם פנים אל פנים".

 

"כאשה וכאמא אני מודה שאני מתחלחלת נוכח המחשבה של ההשלכות של זה על חיינו", מספרת קליין, "היה לי ברור שאני חייבת להציף את הנושא בתקווה להעיר יותר דיון ציבורי, נשי וגברי בנושא הספציפי ולגבי אונס והטרדות מיניות בכלל (לפחות לי נראה ששומעים על זה כל הזמן וכלפי כל גיל). מעבר לזה, הייתי רוצה שהסרטון ישמש מעין חיבוק וירטואלי לנפגעת בת ה-17 ולנפגעות אונס והטרדה באשר הן ויראה להן שאנחנו איתן והלוואי הלוואי גם ישפיע על החלטות וחקיקה בהמשך הדרך.

 

>>לעוד כתבות שאולי יעניינו אתכם:

מועדון לילה: אפשר להנמיך? כנראה שלא

ג'סטין ביבר בישראל: לא בהכרח מה שחשבתם

"להיות איתה עונה 2": ולהיות גם הסטריאוטיפים שלה

 

 

מתוך הסרטון של מיכל קליין ואסף שפיר
מתוך הסרטון של מיכל קליין ואסף שפיר | צילום: יוטויוב

"צילמנו הרבה נשים שונות בגיל ובמראה כדי להמחיש שהסיפור הזה משותף לכולנו, לא מדובר רק על אישה אחת או שתיים (לא בהכרח אונס כמובן אבל בהחלט חיים בתרבות שמאפשרת את זה ונוטה להאשמת הקורבן)", אומרת קליין. "הרבה נשים מוכרות וזרות לי התגייסו להגיע לצילומים והרבה נוספות הצטרפו תוך כדי הצילומים בתחנת האוטובוס אחרי שראו במה מדובר. היו מרגשות ומדהימות ואשמח להודות להן".

 

לסרטונים נוספים של מיכל קליין ואסף שפיר:

https://www.facebook.com/asaf.shafir.3/videos/10155052140023114/?permPage=1

https://www.facebook.com/asaf.shafir.3/videos/10153814271458114/?permPage=1

https://www.facebook.com/asaf.shafir.3/videos/10153283129223114/?permPage=1