לשבח אותך: פאטבוי סלים העיף את הקהל בהופעה מחשמלת

אחד מגדולי הדיג'ייז בעשורים האחרונים הגיע להופעה ראשונה וחד פעמית בתל אביב עם סט שכלל את מיטב הלהיטים שלו מסומפלים עם שלל להיטי מועדונים והוכיח את מקומו בשורה הראשונה של היוצרים האלקטרוניים בעולם • ביקורת הופעה

פאטבוי סלים בהופעה
פאטבוי סלים בהופעה | צילום: רויטרס

באותו סוף שבוע בו יוצא הסרט הישראלי הגדול של השנה, "נורמן" של יוסף סידר, הגיע לישראל גם נורמן אחר, נורמן קוונטין קוק AKA פאטבוי סלים, מדור המייסדים של המוסיקה האלקטרונית, להופעת פורים מיוחדת וחד פעמית בהאנגר 11 בנמל תל אביב.

המארגנים הבטיחו פסטיבל אלקטרוני בן מספר שעות שמתחיל החל ב-16:00 עם שורת דיג'ייז ישראלים. למעשה, עד סביבות השעה 21:00, ההאנגר היה נראה ריק מתמיד כשרק עשרות אנשים רקדו ברחבה והתור לקופות היה קצר במיוחד. העניינים השתפרו עם עליית הדיג'יי BrainDeaD (חן טוכנר) שהרים את הקהל לקראת בואו של האשף הבריטי שעלה לבמה באיחור מתקבל של כחצי שעה. כשסלים עלה לבמה היה ברור שהוא הגיע לתת עבודה ובגדול.

כבר מהפתיחה עם הלהיט הגדול שלו משנת 2013 "Eat Sleep Rave Repeat" הקפיץ הדיג'יי את הקהל, שהיה בוגר יחסית לאירוע אלקטרוני והורכב ברובו מבני 30 ומשהו שגדלו על המוסיקה של סלים בשנות ה-90. בהופעה הראשונה שלו בישראל הדיג'יי הוכיח כי גם בעידן ה-EDM, בו פרצו לקדמת הבמה שורה ארוכה של יוצרים אלקטרוניים מסחריים אשר עקפו את סלים בפופולריות שלהם, הוא עדיין יודע את העבודה ובגדול ונתן סט מוצלח בהרבה מזה של הארדוול ושל אביצ'י שהיו בישראל לאחרונה.

 

בחוכמה המפיק הבריטי נתן טעימות מהשירים שלו מסומפלות כחלק משירים אחרים, כך שבמקום להפציץ את הקהל עם כמות הלהיטים הגדולה שלו, הוא נתן כל הזמן טיזרים ללהיטים כמו Right Here, Right Now, ", RockafellerSkank" (funk soul brother), Push the Tempo ו-"Praise you", משולבים בלהיטי מועדונים עכשוויים וקלאסיים ובקלאסיקות כמו " zombie nation", "קלינט איסטווד" של הגורילאז ואפילו ארית'ה פרנקלין שהופיעה על המסך מאחורי סלים. ככל שהתקדם הערב הביטים התגברו, בטרקים כמו "Star 69" וסלים הצליח לשלב בין להקפיץ את הקהל בסטים ששילבו טכנו ודיפ האוס, ללהעניק להם רגעי מנוחה עם להיטים אלקטרוניים קלילים יותר.

 

האנגר 11 היה במה מצוינת לאירוח, מאחר והוא מאפשר לצופים להגיע עד קרבת הבמה ומעניק אקוסטיקה גבוהה שקשה למצוא בהופעות פארקים. המופע שילב מיצג וידאו ארט מרשים שהשתלב באופן מצוין עם הסטליסט. סלים טרח להפעיל את הקהל באופן תדיר עם קריאות של "Put your hands up" ו-"Get down", זרק חולצות לעבר הרוקדים, ואפילו שלא דיבר בעברית, מלבד קריאת "היי תל אביב", הוא נתן במשך מעל לשעתיים הופעה שהוכיחה מדוע הוא מצליח להחזיק מעמד כבר קרוב ל-30 שנה בטופ של המוזיקה האלקטרונית.

 

 

לאחר שירד סלים לקול תשואות הקהל ולאחר הדרן מסכם, התפזרו במהרה החוגגים בהופעה שנגמרה בשעה מוקדמת יחסית טרם חצות, ייתכן בשל העובדה כי מדובר ביום ראשון אחרי הכל. למרות הפתיחה הצולעת של הערב, מהרגע שהדי'גיי עלה לבמה הוא הוכיח את מקומו היציב בלבל הראשון של היוצרים האלקטרוניים. נקווה רק שבשביל ההופעה הבאה שלו בת"א לא נצטרך לחכות עוד 30 שנה.