מייג'ור לייזר: ככה צריכה להיראות הופעה אלקטרונית

לאחר האכזבה מאביצ'י, הרכב אלקטרוני נוסף שנמצא בשיאו הגיע ללייב-פארק בראשון והפעם סיפק את הסחורה בגדול בהופעה סוחפת, מלאת פירוטכניקה והפעלות של הקהל. שעה וחצי של אנרגיה סוחפת שהשכיחה לרגע את הבלאגן שמסביב

מייג'ור לייזר בהופעה באמפי פארק
מייג'ור לייזר בהופעה באמפי פארק | צילום: גיא פריבס

לפני חודשיים אחד הדיג'יים המובילים בעולם, אביצ'י, הגיע ללייב-פארק בראשון ואכזב את הקהל בהופעה רדומה, שהתחילה חלש, הייתה רצופה בבעיות טכניות ואשר לא נוצר בה קשר בינו לבין הקהל. ההרכב מייג'ור לייזר הוכיחו אמש מההתחלה שבכוונתם לעשות בדיוק ההיפך - בהופעה הזו אף אחד לא יתבע את הכסף שלו בחזרה.

ההרכב, שכולל את שלישיית המפיקים המוזיקליים דיפלו, וולשי פייר וג'יליונר, שידרג את מעמדו בשנה האחרונה לאחר צאת אלבומו השלישי " " Peace Is the Mission והפך לאחד ההרכבים האלקטרוניים המובילים בעולם, שמשלב מוסיקת דאנסהול, סגנון פופ והיפ-הופ ג'מייקני במקצב מהיר, שמעניק להם ייחוד מסוים בזירת המוסיקה האלקטרונית המיינסטרימית בה הם מתמחים.

 

לאחר הופעה של מספר אמנים ישראליים, עלתה להופעת חימום קצרה ואפקטיבית הזמרת אווה סימונס, שבחצי שעה הכניסה את הצופים לוייב המתאים, במיוחד כשביצעה את להיטה הגדול והמצוין "Policeman". אחריה עלו בחליפות לבנות לבמה חברי מייג'ור לייזר, ובירכו את הקהל בקריאת "שלום, תל אביב". כנראה מישהו שכח לעדכן את חברי ההרכב שהם מופיעים בראשון לציון, אבל לקהל לא היה אכפת כי כמו ב"מבצע סבתא" הם התחילו הכי חזק שלהם ולאט לאט הגבירו.

 

 

אווה סימונס בהופעה באמפי פארק
אווה סימונס בהופעה באמפי פארק | צילום: גיא פריבס

14 אלף הכרטיסים להופעה נמכרו כולם מראש, והקהל, שרובו היה מורכב מבני נוער וצעירים בשנות ה-20 המוקדמות, היה נלהב במיוחד. ברגעים מסוימים ההופעה הרגישה כמו ערב קלאב-מד עם הוראות הפעלה של ההרכב החל מלהתכופף לרצפה, דרך להוריד ולנופף בחולצות ועד להרים את הסטיק-לייטים הזוהרים שחולקו לקהל.

אבל חלק מהקסם של ההופעה הייתה הדינמיקה הזו בין ההרכב קהל. מייג'ור הגיעו בשיא ההצלחה שלהם לישראל והוכיחו למה הם אחד ההרכבים המובילים בתחומם בעולם. הם פתחו עם להיטים כמו

"All My Love" ,"Powerfull" ,"Pon De Floor" (אותו סימפלה ביונסה ללהיט "Run The World") והמשיכו בשילוב בין להיטי EDM ופופ מג'סטין ביבר ועד ריהאנה, מתובלים במגוון השירים שלהם משלושת האלבומים, ועד להיטי דאנסהול קלאסיים של דמיאן מארלי.

 

 

צילום: גיא פריבס

בהופעות מהסוג הזה, בהן המוסיקה מנוגנת ללא ביצועי לייב של השירים, הסוד הוא בהשקעה מסביב, וההשקעה ניכרה בגדול: הבמה המאובזרת, להקת הרקדניות שליוותה את השירים, כדור פלסטיק שקוף אליו הוכנס וולשי פייר ודרכו הוא תגלגל על קהל הצופים, הקונפטי שהומטר על הקהל והאביזרים שחולקו לצופים, יחד עם הדיאלוג השוטף שניהלו השלישייה עם הקהל שכלל מסרים של אחווה ושלום, סיפקו למשתתפים בדיוק את מה שהם באו אליו - חוויה אלקטרונית סוחפת, שגם אם אינה איכותית במיוחד מבחינה מוסיקלית, עובדת בצורה מצוינת כהופעת אצטדיונים מהסוג שלא רואים מספיק בארץ.

בהמשך ההופעה סיפק ההרכב את להיטיו הגדולים ביותר בהם "Light It Up" והדרן בלתי נמנע של "Lean On" (השיר המבוקש בעולם ב-Spotify ובעל מיליארד וחצי צפיות ביוטיוב) וירד מהבמה עוד לפני שהשעון הראה חצות, אחרי שעה וחצי של מופע גדוש ואינטנסיבי שהשאיר טעם של עוד. בדרך החוצה, שהייתה עמוסה בפקקים בלתי נסבלים כיאה ללייב-פארק ראשון, הגיעו הדיווחים על מצבו הקשה של שמעון פרס. בישראל כמו בישראל, גם כשההרגשה היא אירופה, בסוף מוטחים ישירות לקרקע המציאות.