דקלה בראיון מיוחד: "זה לא פשוט להיות זמרת, אבל יש לי משהו אחר לתת"

אחת מכוכבות המוזיקה המקוריות והמפתיעות ביותר שקמו לנו כאן בשנים האחרונות רוצה עכשיו בגיל 43 להגשים חלום אמיתי - להפוך לאמא. פז שוורץ פגשה אותה לראיון

הזמרת דיקלה בראיון ל"שישי"
הזמרת דיקלה בראיון ל"שישי" | צילום: חדשות 10

כבר שנתיים דיקלה מכורה לְשִׁיעוּרֶי הקבלה שהרב יובל אשראוב הכהן מעביר בַּאינטרנט, אבל מי היה מאמין שהיום היא תראה אותו פנים אל פנים. בעוד רגע יתחיל הַשִׁיעור של הרב יובל אשראוב הכהן - מי שהפך לַרַב של הסלבס. עדן הראל, עודד מנשה וְיעל בר זוהר הם רק כמה מִמַאַמיניו, הַמֶבוֹאַה שֶׁבִּנְוֶוה צדק כבר מלאה בְּקַהַל, צוּפִית גְרַנְט ממתינה בְּסבלנות לפגוש אותו וְעכשיו גם דיקלה מחכה לַַרגע שלה איתו.

מה מֶביא אותה לְכַאן רועדת וְנרגשת? כבר שנים הנפש מלאת הסתירות של דקלה לא רגועה, מחפשת תשובה. חמישה אלבומים היא הִילחינה וְכַתְבַה לבד בלי לדעת לנגן או לקרוא תווים, את הַכִּישַׁרוֹן הזה היא גילתה כבר כשהייתה בת ארבע עשרה בַּרֶחַבַה שמתחת לַבַּיִת בַּשכונה בבאר שבע. פרידה וְסלאח לא תֶאַרוּ לעצמם עד כמה רחוק מֶהַתוכניות המקוריות שלהם תפליג הילדה הרביעית שלהם. בִּמְקוֹם לחלום על חתונה היא חלמה פַיְירוּז וְאוּם כַּלְתוּם וְעבד וְתכננה את הרגע שבו תעזוב את הבית ואת באר שבע.

 

במשך שנים היא בקושי שורדת כלכלית. בסוף שנות ה-90 כשהמוזיקה המזרחית כובשת את לב המינסטרים, זה היה הסימן לְדיקלה שאולי הִיגִיעַ הזמן גם לַמוזיקה שלה, לעשות מזרחית אבל אחרת. כשהיא בת עשרים וַשבע דיקלה מוציאה את האלבום הראשון וּפוֹרֶצֶת בַּעַנַק והופכת לדבר הכי קרוב שיש לנו לאום כל תום, אלא שמשהו קרה בַּשַׁנִים שלאחר מִכֶּן - שלושת האלבומים הבאים שהיא הוציאה לא הצליחו לשחזר את ההצלחה של האלבום הראשון, דווקא הקהל המזרחי לא פִירגן לה והקריירה הלכה וְדישדשה.

 

היה זה החיבור עם הַמֶפִיק רוני בְּרַאוּן מנכ"ל הֶלִיקוֹן שסימן התחלה חדשה. הַאַסְטְרַטֶגְיַה שלו בַּהַפַקַת האלבום שלה הייתה מחושבת: הִגִיעַ הזמן להנגיש את דקלה לקהל הרחב, לא רק לְמֶיטִיבֶי לכת. פחות אום כל תום יותר כפיים.

 

>>לעוד כתבות שאולי יעניינו אתכם:

החיים החדשים של אסף אמדורסקי

הזמר ליאור ייני חוגג 80 ולא מצליח לסגור את החודש

 

מאחורי הקלעים בְּהַאנְגַר אַחַת עשרה יוצא לדרך עוד שַׁלַב בְּמסע הניצחון של דקלה לְעֶבֶר המיינסטרים. בעוד רגע תתחיל כאן ההופעה וּבַחוּץ מחכה קהל של 600 איש לראות את דקלה. בגיל 43, דווקא כשהקריירה שלה עולה על דרך המלך - ועכשיו דקלה כבר עם אלבום חדש מֶכַוֶונֶת הכי גבוה שאפשר. השיר האחרון באלבום הֶחַדש של דקלה מספר על נַעַרַה אחת כזאת עם חלומות גדולים, הילדה ההיא מבאר שבע שעשתה דרך לא פשוטה ביכלל מצאה סוף סוף את המקום שלה בַּמוזיקה הישרֶאֶלית. לַאַלבום הֶחַדש שנולד לה היא נתנה את השם - סוף אופטימי.