לא רק "מתוקה מהחיים": מצעד הפרודיות המוזיקליות שכבשו את לבנו

אסי כהן לא לבד: בעקבות הלהיט של "ארץ נהדרת", קבלו 15 שירי פרודיה ישראליים שצוחקים על המוזיקה שלנו.

מתוקה מהחיים
מתוקה מהחיים | צילום: ארץ נהדרת

תמונה ראשית

מתוקה מהחיים
מתוקה מהחיים | צילום: צילום מסך -

מתוקה מהחיים

 

1. דדי דדון - מתוקה מהחיים

 

קבלו את דדי דדון. או בעצם, אסי כהן בפרודיה של "ארץ נהדרת" על שירים וקליפים דוגמת "טיסה 5325" של משה פרץ, "טרמינל 3" של דודו אהרון, "בוקרשט" של עומר אדם ו"דרך השלום" של פאר טסי. שלא במפתיע, השיר כבר הפך ללהיט בפני עצמו.

 

>> הלהיט "מתוקה מהחיים" ב"גיא פינס".

מתוקה מהחיים - שיר

קוקו

 

2. קוקו - פקח, אני פורק סחורה

 

ואותו אסי כהן זכור לטובה גם מדמותו של קוקו בתוכנית "שידורי המהפכה", עם פרודיה על זמר מזרחי עם שירים לא קונבציונליים.

קוקו - שיר

אבי הזמר

 

3. אבי הזמר - גם אני

 

אסי כהן מרבה לעבוד לאחרונה עם אבי דנגור, הידוע יותר בדמותו של אבי הזמר. הפרודיה של אבי הזמר הפכה לכל-כך אותנטית, עד שרבים מתקשים להבין האם מדובר בדמות או באדם אמיתי.

ביום הראשון של הסתיו

 

4. דריה פלג - ביום הראשון של הסתיו

 

וחזרה ל"ארץ נהדרת". בתקופה בה גלגלצ חרשה להיטים מבית הייצור של בי"ס "רימון", קמה הפרודיה "ביום הראשון של הסתיו", עם חיקוי לדמותה ולסגנונה המוזיקלי של קרן פלס. הפרודיה הזו, שלא במפתיע, נכנסה מייד לפלייליסט של גלגלצ.

ביום הראשון של הסתיו - שיר

חן

 

5. אסי וגורי - חן

 

בזמן שהשיר Stan של אמינם התנגן ב-MTV, אסי וגורי חשבו דווקא על יגאל בשן כעל מושא להערצה כפייתית.

חן - שיר

יעל ארד

 

6. אם.סי ישמין - יעל ארד

 

ואם בהערצה כפייתית עסקינן, דור מוסקל, בדמותו של הראפר אם.סי ישמין מתוכנית הרדיו של טייכר וזרחוביץ', יחד עם עומר ריבק - שניהם מרכיבים את "ערוץ הכיבוד" המצוין - במחווה לג'ודוקאית הנערצת יעל ארד.

 

יעל ארד - שיר

עור ברווז

 

7. ערוץ הכיבוד - עור ברווז

 

ומאותו בית ייצור יצא גם השיר "עור ברווז", עם לידוי, שקד פררה ואסטמה (וביט של מנטוס), בפרודיה על סטטיק ובן-אל תבורי ("ברבי", "כביש החוף"). השיר הספיק להפוך כבר ללהיט בפני עצמו, וערוץ הכיבוד אף ביצע דואט עם השניים.

עור ברווז - שיר

ליידי רבקה

 

8. ליידי רבקה - באבא סאלי

 

לא אחת אנחנו נתקלים בטרנזיטים ועליהם חסידי ברסלב מקפצים לצלילי להיטי פופ עדכניים. אבל משהו לא מסתדר, כי המילים מדברות על רבי נחמן, הקב"ה וצניעות של בת מלך בעוד הלחן לקוח ממחוזות ה-MTV. כזה הוא השיר של ליידי רבקה, הלוא היא ליאת הר-לב, בפרודיה מתוך תוכנית הבוקר של טייכר וזרחוביץ', הרבה שנים לפני ראובן ואסתי. ובלהיט אחר של ליידי גאגא, הפציעה ליידי רבקה עם "חוזרות בתשובה". שנאמר, ישועות רכות.

ליידי רבקה - שיר

עמוד ענן

 

9. שלמה איינשטיין - עמוד ענן

 

מאור כהן, בדמותו של שלמה איינשטיין (שילוב של שלמה ארצי ואריק איינשטיין של השנים המאוחרות), בשיר ששודר בתוכניתם של טייכר וזרחוביץ' בגל"צ, "חותרים למגע", בעת מבצע "עמוד ענן", ומתכתב פחות או יותר עם שירים דוגמת "עכשיו כשאתה כאן". פחות משנתיים לאחר מכן, השיר עודכן למבצע "צוק איתן".

עמוד ענן - שיר

מה קשור

 

10. מה קשור - חתולים כחולים יורדים ועולים

 

ועם כבר שלמה ארצי, קבלו את "מה קשור" בפרודיה על שיריו, עם המילים האסוציאטיביות, המנגינה הכה-מוכרת וזמר הליווי הטלפוני. אסי ישראלוף, בחיקוי מדויק, המשיך עם הפרודיה גם בתוכנית "היכל התרבות" ואפילו כאשר עלה השנה במפתיע לבמה בהופעה של שלמה ארצי.

דני סנדסון

 

11. דני סנדרסון - מה הדאווין שלך?

 

רבים משירי הפרודיה הופכים ללהיטים בפני עצמם. כך היה גם עם השיר "שירים פשוטים" של שלמה גרוניך, וגם עם השיר הזה של דני סנדרסון, שהגיע בתקופה בה פרצה לתודעה המוזיקה המזרחית עם שירי הקסטות.

מה הדאווין שלך - שיר

 

12. מתי כספי - סטירת לחי

 

פרודיה נוספת של דני סנדרסון, "חתונה", מתכתבת עם הפולקלור האיטלקי. ואפרופו איטליה, לא נפקד מקומו של מתי כספי. אחד משיתופי הפעולה הפורים ביותר במוזיקה העברית היה זה של אהוד מנור ומתי כספי. לצד השירים המרגשים, ההומור של השניים הבליח גם בשירי שטות, כמו באלבום "שירים במיץ עגבניות" מ-1989. אחד מהשירים, "סטירת לחי", לקח את הבלגן של המשפחה האיטלקית שלב אחד קדימה.

סטירת לחי - שיר

הגששים

 

13. הגשש החיוור - פלפילו

 

כשאומרים הגשש החיוור ופרודיות באותו משפט, מתכוונים בוודאי למערכון "פסטיבל שירי דיכאון". אבל כאן זוהי דווקא פרודיה על שירים ערביים. טונה עשה זאת גם הוא בשיר "סרט ערבי", פנצ'ר עם השיר "סרט יום שישי", וכמובן גם "זהו זה" בתוכנית ההיא, הזכורה לטוב.

פלפילו - שיר

 

14. מוצ"ש - שחור ולבן

 

וזהו כבר ספי ריבלין, בתוכנית המיתולוגית מוצ"ש, עם פרודיה על השיר והקליפ של מייקל ג'קסון, Black or White.

 

15. אינפקציה - עין הנמר

 

את הזעם המדומה של הלהקה מפתח תקווה אפיינו לא מעט שירים הומוריסטיים, שכבשו את הדיסקמן של מספר מצומצם למדי של נערים, אך נאמן וגדל בהדרגה. השיר "עין הנמר" (פרודיה על השיר מתוך הסרט "רוקי", Eye of The Tiger) גרמה להם לרוץ על המדרגות עם האוזניות על האוזניים, ולהניף את הידיים לשמיים.

עין הנמר - שיר