לפני הכל את שיר: 6 פתיחים משובחים מתוך סדרות טלוויזיה

הפתיח של הסדרה זה זמן קרדיטים ליוצרים, אבל לא פחות כדי לרגש ולהכניס אותנו לאווירה, הרי עוד רגע מתחיל פרק. הכנו לכם רשימה של 10 פתיחים שנשארים איתנו גם אחרי שהסדרה נגמרת

פאודה
פאודה | צילום: יחצ

שיר הפתיח של סדרת טלוויזיה הוא פסקול הרגעים המצוינים לפני שאנחנו נכנסים שוב לסיפור שאנחנו אוהבים. הוא הופך להיות בשבילנו השיר של הסדרה, ואם נשמע אותו איפשהו במקום אחר, נרגיש שוב קצת כמו שהרגשנו שצפינו בסדרה.

מסתורי ויש בו גם טירוף: שיר הפתיח מתוך "בלש אמיתי", העונה הראשונה

The Handsome Family - Far From Any Road

 

"בלש אמיתי" מבליטה את הז'אנר של מיני סדרות עשויות היטב ובאיכות קולנועית. שיר הפתיח של העונה הראשונה לדרמת הפשע האמריקאית, נקרא Far From Any Road והוא שייך ללהקה עלומה למדי, אם כי מצוינת, בשם The Handsome Family. מדובר בצמד, בעל ואישה, והם מבצעים יחד נפלא את הדואט הזה שהוא מסתורי ויש בו גם טירוף, כמו הסדרה

 

בלש אמיתי
בלש אמיתי | צילום: יחצ

אפל: שיר הפתיח מתוך "הגשר" (הדני-שוודי)

Hollow Talk - Choir of Young Believers


עלילת הדרמה המשטרתית "הגשר" מתחילה בגבול שבין שבדיה לדנמרק. בציר שתי המדינות פועלים צמד גיבורי הסדרה, החוקרים סאגה האספרגרית הכובשת ומרטין הלבבי. קל להיקשר לשניהם למרות ואולי בזכות הפגמים באישיותם. הסיפור הבלשי מצוין וכמוהו הסיפור האנושי מאחורי הדמויות. שיר הפתיח מקורי מאוד ומהווה כניסה מדויקת לאווירה הדנית-שוודית ולעלילת "הגשר". מבצעים אותו ההרכב הדניChoir of Young Believers באופן אפל ונעים לאוזן במיוחד.

 

הגשר
הגשר | צילום: יחצ

יללות זאב: שיר הפתיח מתוך "הג'ינקס"

Eels - Fresh Blood


סדרת הדוקו הדרמטית והמצמררת "הג'ינקס" היא אחת הסדרות הבולטות בז'אנר הדוקו-פשע המוצלח שלאחרונה אנחנו רואים הרבה על המסך. מדובר ביצירה מטלטלת למדי, גם עבור אלו ששמעו בעבר את סיפורו המוטרף של גיבור הסדרה רוברט דרסט. שיר הפתיח של הג'ינקס מעורר את תחושת הסכנה לפני שהפרק התחיל. מארק אוורט מלהקת אילס נאמן לעצמו ו- Fresh Blood אשר שוחרר ב 2009 כסינגל מתוך האלבום Hombre Loboהוא שיר רוק מלנכולי משובח. אוורט אמנם אוהב את חיבור השיר שלו לסדרה, אך אומר שזה לא שיר על הרג, אלא רק על אדם-זאב חרמן.

 

הלהיט הקלאסי - שיר הפתיח של "האוס"

Massive attack - Teardrop

 

בסדרה האוס עשו שימוש בטוח ב- Teardrop הלהיט של מאסיב אטאק מ- 1998, אשר משמש כפסקול יצירות טלוויזיה וקולנוע לא בפעם הראשונה. הקליפ המקורי של השיר, עם העובר שעשה ליפסינג לפני שטרנד הליפסינג התחיל, הוא כנראה אלמותי.

 

משהו משלנו: שיר הפתיח מתוך "פאודה"

דודו טסה והכוויתים - לא תר'יב עני ותרוח

 

בכל פעם ששודר פרק רציתי שהפתיח קצת יתארך, שיר הפתיח של פאודה ממכר. באלבומו המצטיין "דודו טסה והכוויתים", חוזר טסה אל המקורות המשפחתיים שלו ואנו מקבלים מוזיקה עיראקית בסגנון מודרני. האלבום כולל הקלטות ישנות של סבו של טסה ואחי סבו - האחים אל כוויתי אשר בעיראק היו מוזיקאים ידועים. ברי סחרוף מתארח באלבומו של טסה ומבצע את "לא תר'יב עני ותרוח", אם יש סולן שיכול להפוך שיר ערבי לרוקנרול, זה כנראה הוא.

 

כעס ובדידות - שיר הפתיח מתוך "הרומן", עונה ראשונה ושנייה.

Fiona Apple - Container

סדרת הדרמה הרומן, פרי יצירתם של חגי לוי ושרה טרום, מספרת את אותו הסיפור, בכל פעם מנקודת מבט של גיבור אחר. הצופים מקבלים לא מעט סצנות של אותם התרחישים, אך כל דמות, כמו במציאות, חווה את הדברים אחרת וזה מרתק. השירה של פיונה אפל כובשת, מלאת כאב, כעס ובדידות.

 

משהו מגניב מאוד לסיום: מחרוזת מהמוזיקאי דניאל קורן, בה הוא מכניס בכישרון רב, עשרים פתיחים בשתי דקות.