להקת אנא עארף הישראלית כובשת את טורקיה

איך להקה ישראלית צעירה ואלמונית מצליחה ליצור לעצמה קהל מעריצים כה גדול ונאמן דווקא במדינה השכנה והעוינת לישראלים, טורקיה? סיפורה של להקה אחת שהצליחה לשבור חומות ודעות קדומות

אנא עארף להקה ישראלית
אנא עארף להקה ישראלית | צילום: צילום מסך -

בלילה ההוא באיסטנבול כשהמועדון כבר היה מלא בצעירים שבאו לבלות, כולם חיכו לרגע שבו הההופעה תתחיל ולהקת "אנא עארף" תעלה לבמה. איכשהו, לאף אחד מהצעירים הטורקים שבקהל זה לא נראה עניין גדול, שהלהקה שאותה הם אוהבים כל כך מגיעה דווקא מישראל.

 

כשהאלכוהול נשפך והקהל השתלהב על הרחבה, כמעט שכחנו לרגע אחד שאנחנו באיסטנבול, העיר שרחובותיה בערו בשנה האחרונה. זה התחיל בג'אמים ספונטניים בבית של רועי בשחרות, אור הִגיע מנתניה, אופיר מכפר סבא, כל אחד ניגן בכלי נגינה ייחודי משלו, אבל לכולם תשוקה אחת משותפת - למוסיקה.

 

כך, בשקט של המדבר, התגבשה לה להקת אנא עארף, הרכב המשלב מוסיקת עולם עם השפעות אתניות. אמנם לא היה להם יותר מדי כסף או ניסיון, אבל עם מספיק יצירתיות ותעוזה הם החליטו להעלות את הקליפ הראשון שלהם לרשת.

 

את מה שקרה אחר כך הם לא צפו אפילו לא לרגע: בתוך זמן קצר מאוד הקליפים שצילמו החלו לצבור מאות אלפי צפיות מכל העולם. פתאום אנשים מכל העולם החלו להעלות קאברים למוסיקה המקורית שלהם, וככול שהקליפים שלהם הפכו לוויראלים, הם שמו לב לדבר מוזר עוד יותר: קהל המעריצים הגדול ביותר שלהם היה דווקא במדינות לא צפויות. נישאים על כנפי ההערצה ברשת הם יצאו להופעות בפסטיבלים בכל העולם.

 

המקום שבו ההצלחה שלהם הייתה הגדולה ביותר היה דווקא מדינה שכנה. לאט לאט הלך והתגבש קהל מעריצים גדול ואיתו הגיעה אל רועי גם הפתעה: הוא התאהב ביאליז, צעירה טורקייה מוסלמית שהחלה כמעריצה, והפכה למנהלת ההופעות של הלהקה בטורקיה ובעיקר לבת זוגו של רועי.

 

 

השבוע, כאשר כל אזהרות המסע דיברו על הסכנות שבנסיעה לטורקיה, חברי הלהקה החליטו שהם לא מבטלים את סיבוב ההופעות שנקבע מראש - ארבע הופעות בכמה ערים בטורקיה.

 

בחצות, במועדון לילה, במרחק כמה עשרות מטרים ממקום הפיגוע, המועדון כבר היה מלא במעריצים שבאו לראות אותם. וכשהאנרגיה על הבמה הייתה בשיאה, לרגע אחד על הרחבה, כל החומות וְהדעות הקדומות נשטפו באלכוהול ובריקודים, כאשר להקה ישראלית אחת שהגיעה כל הדרך מן המדבר הצליחה לעשות קצת שמח במועדון הלילה הטורקי.