9 הגימיקים הבלתי נשכחים בתולדות האירוויזיון

לקראת גמר האירוויזיון שייערך בשבת בווינה, בחרנו בשבילכם כמה מהגימיקים הכי מגניבים, מעניינים ומשעשעים שיצרו המתמודדים הבינלאומיים. אז מה דעתכם?

אירוויזיון
אירוויזיון | צילום: צילום מסך -

עוד רגע זה מתחיל, שנה שלמה חיכינו לזה, כן אנחנו הבנות, החברות שמתקבצות בסלון של מישהו ומעבירות את הערב בוודקה רדבול, פיצוחים ודיונים על חדר כושר ומשועממים שזיפזפו במקרה לערוץ הראשון. כל השאר מזלזלים ומתעלמים בהפגנתיות או שלא, אבל לי באמת לא אכפת.

 

מה יש לא לאהוב בגמר האירוויזיון? יש שם טראשיות, נמברים הזויים של הגוש הסובייטי, אפשר לעקם את הפרצוף למשמע שירים בינוניים או אובררייטד (שוודיה של השנה) ולהתמוגג מלגלות בין ערמת השירים איזה להיט שכתב צביקה פיק האזרבייג׳ני/בריטי/מדינה אחרת.

 

נכון ל-2015 הצופים כבר מבינים שמדובר במופע גימיקים מתפרץ, כזה שכלל בשנה שעברה דרגיסט עם שפם שגם לקח את התחרות איתו בחזרה לאוסטריה. זה לא היה קשה לבחור את עשרת הגימיקים הגדולים של האירוויזיון כפי שאתם מכירים אותו, אז הנה מתחילים:

 

להקת הסבתות
רוסיה 2012- Party For Everyone
בורנובסקי בבושקי הן להקת אתנו-פופ של 8 ״סבתות״ מרוסיה אך רק שש הורשו להופיע על במת האורוויזיון בבאקו. הן מהכפר בורנבו ליד הרי אורל ברוסיה והן שרות בשפה האורלית (דומה לפינית) מוזמנים לבדוק אם שכחתם איך זה נשמע. מסקנה:אין מה לעשות ילדים, חיות וזקנים גונבים את ההצגה.

 

 

סבתות

טרנסג׳נדרית עם זקן
אוסטריה 2014- Rise Like a Phoenix
חלק מהמתמודדים באורוויזיון מנסים להעביר מסרים חתרניים שקצה אחד שלהם במיינסטרים וחלקם האחר מנסה להלחם בענייני ג׳נדר של העולם הישן. גם דנה הגיעה מהאגף הזה של המתחרות וגם קונצ׳יטה הלא הוא הדרגיסט תום נויווירט.
אחרי הנצחון אף אוסטרי לא יכול הרי לפתוח את הפה, גם אם הוא לא מחבב את הדרך של תום להציג את האומה.מסקנה: מחזרי אחותי.

 

קונצ'יטה

להקת הפיראטים
לטביה 2012- Pirates Of The Sea
אמנם פיראטים נראים על הבמה אך מהר מאד מגלים שהשיר הוא על זאבים. הזמר המלודרמטי עם חרב מספר לנו בחיוך שהוא יגנוב את ההצגה ואז זמרת סקסית לצידו מספרת לנו משהו נוסף אבל לא הבנתי מה היא רוצה. השיר הוא בסגנון בלקני ונשמע כשיר לריקודי עם. מסקנה:כדאי לכוון את שעון הזמן. אייטיז חלפו מזמן.

 

פיראטים

האיש הכי גבוה בעולם
אוקריאנה 2013- Gravity
אוקריאנה החליטה להשתמש במחצבים הטבעיים שלה לכן השיר ״גרביטי״ נפתח עם זלטה, שירי מימון האוקראינית, שנישאת על ידי האיש הגבוה בעולם, גם הוא אוקראיני ושמו איגור ווקובינסקי, 2.34. השיר מספר על פרפר ומעופו כמובן. מסקנה: לא מערבבים מלפפון חמוץ עם שוקולד, קידז.

 

איש גבוה

חמור מעץ על הבמה
מונטנגרו 2012- Euro Neuro
עכשיו דממה. חמור על הבמה! וגם פרדי קרוגר, רקדני ברייקדאנס וסולן בעל השיער הארוך נראה כמו וומנייזר מונטנגרי בגוף של טל פרידמן בשם רמבו אמדאוס. רמבו הוא דמות קאלט בממלכה האקס יגוסלבית והשיר אותו כתב מנסה להעביר מסר חתרני כלשהו. מסקנה: תכלס הוא הטריל 300 מליון צופים. לא רע!

 

חמור מעץ

החלקה אומנותית על הקרח
רוסיה 2008- Believe
דימה בילאן הוא רובי וויליאמס של הרוסים, חתיך ונערץ על האומה. הלוק הגברי הופך אותו אוטומטית לחביב הגייז שזה, במטבע הסחר של האורוויזיון, מעולה. באורוויזיון שנערך באזרבייג׳ן, הוא צרף אליו אל הבמה את הזוכה האולימפי בהחלקה על הקרח יבגני פשנקו למופע ראווה וגאווה. מה זה משנה, הוא ניצח בסוף. מסקנה: אם אתה מתחרה באחת מארצות הגוש, אתה יכול לעשות מה שבעין שלך.

 

החלקרח

להקת טרולים
פינלנד 2006- Hard Rock Hallelujah
באופן מפתיע העולם התלהב בטירוף מהטרולים של פינלנד, למרות שהילד לא היה עירום: ההלהקה הפינית (לורדי) התלבשה בתחפושות מוצלחות ומושקעות במיני פארודיה על הארוויזיון. מסקנה: להיות סקנדינביים ולהשקיע בפרטים הקטנים זה טוב.

 

טרולים

סופר הירוז!
צ׳כוסלובקיה 2009- Aven Romaleבפראג יש בירה נהדרת אבל ההומור העצמי הוא משהו שלא ראוי לנפנף בו: Gipsy.cz היא להקת מוסיקת עולם עם זמר ראפר שנשמע כמו אמינם אשר ידועה בחוש ההומור המיוחד שלה. בתחרות הסולן שמכונה ג׳יפסי, התחפש לסופר הירו והשיר מדבר על כך שלהיות ג׳פסי זה סבבה. השיר זכה לאפס נקודות מאירופה. מסקנה: אם אתם לא בריטים, אין סיבה לנסות להצחיק מישהו.

 

סופר הירוז