"אביב גפן מלווה אותנו עד היום"

גיא ויהל, שהגיחו לחיינו בעונה הראשונה של "דה וויס" מוציאים שיר חדש לקראת אלבום שיצא בעוד כמה חודשים ומספרים על העבודה המשותפת, החלום להופיע בפארק הירקון והסיכוי שישתפו פעולה עם בת הזוג של גיא, מרינה מקסימיליאן

גיא ויהל
גיא ויהל | צילום: יח"צ

אחרי שהשתתפו בעונה הראשונה של "דה וויס" בנבחרת של אביב גפן, נפתחו בפני גיא מנטש ויהל דורון, הלא הם הצמד גיא ויהל, הזדמנויות לעבוד עם כמה מהשמות הגדולים בסצינת המוזיקה בארץ. באלבום שהוציאו לאחר התוכנית הם בחרו לעבוד עם עופר מאירי ("מטרופולין") כמפיק מוזיקלי והנפיקו יחד כמה שירים שנכנסו היישר לתוך הפלייליסט של גלגלצ.

 

זאת, בניגוד גמור, לאלבום הראשון שהוציאו, לפני שהתפרסמו, תחת השם Revealday, שלא זכה לחשיפה תקשורתית אבל הגיע לאוזניהם של חובבי מוזיקה. "יש כאלה שאהבו אותנו קודם ונהיינו קצת מיינסטרים בשבילם", מספר גיא. "יש מיתוס שאם משהו לא מצליח זה אינדי ואם זה מצליח אז זה מיינסטרים ולא מגניב. אז היו תגובות בסגנון הזה. מצד שני, היו גם הרבה יותר תגובות חיוביות".

 

עכשיו הם כבר עובדים על אלבום שלישי. "אנחנו עובדים עכשיו עם שני מפיקים שרצינו לעבוד איתם הרבה זמן - אנחנו", אומר יהל. "את האלבום הראשון שלנו, זה שעשינו באנגלית, עשינו לבד. אז החלטנו להפיק את האלבום הנוכחי בעצמנו, אבל עופר עדיין מייעץ לנו".

 

מהאלבום שבדרך יצא היום השיר הראשון, "מרוב אושר", שהתחיל בהקלטת ליין גיטרה באייפון ורק כעבור כמה חודשים הפך לשיר. ההשראה לשיר ולשאר האלבום, לדבריהם, היא המדבר.

 

 

איך עובדים כצמד על שירים? יש חלוקת עבודה? זה לא קשה כשצריך להסכים על הכל?

גיא: "הרבה פעמים זה יותר קל".

יהל: "הביקורת על כל שיר היא כפולה ומה שהוא חצי כוח, מוצא את עצמו מחוץ לעניין. זה קיבוץ של שני אנשים, רק אם יש הסכמה של שנינו - זה נכנס. כל מה שאנחנו עושים משלים אחד את השני - בלחנים או בטקסטים".

הייתם הולכים ל"דה וויס" שוב?

 

"לא בטוח. תלוי מתי. זה היה נכון לנו לזמן ההוא. היה לנו פתח למשהו חדש והחלטנו שהולכים על זה. למזלנו, זה עבד ושיחק אותה. אבל צריך לזכור שבאנו ל'דה וויס', אחרי שהיה לנו אלבום, הופענו והפקנו לאחרים. ישר אחרי התוכנית המשכנו לעבוד".

 

בניגוד לזמרים שהתחילו את הדרך שלהם בתוכניות ריאליטי ללא ניסיון בשטח.

 

גיא: "אנחנו לא משווים את עצמנו לאף אחד אחר. אנחנו מוזיקאים חרוצים והמשכנו לעבוד אחרי התוכנית".

 

יהל: "קיווינו שהתוכנית תעזור והיא באמת עזרה. אנחנו מאמינים ששירים וכתיבה באים לפני הכל. זה כל הזמן עומד לנגד עינינו".

אתם עדיין בקשר עם המנטור מהתוכנית אביב גפן?

 

"כן, אנחנו מתייעצים, פתחנו שלוש שנים ברציפות את נשף הרוק שלו. חוץ מזה, אנחנו משמיעים לו שירים, מתייעצים. הוא כל הזמן ברקע. ייאמר לזכותו שהוא היה המנטור שלנו אחרי התוכנית וזה הדבר המשמעותי. בתוכנית הוא המנטור, שעובד איתנו על שירים, אבל יותר חשוב שבעבודה המשמעותית הוא היה שם בשבילנו אחרי התוכנית ועד היום".

 

אירוע עמותת לחיים
אירוע עמותת לחיים | צילום: ראובן שניידר, יח"צ

ביום חמישי האחרון חיממו את הופעתו של עידן רייכל בפארק הירקון במסגרת פסטיבל "יותר" לחיילים, והלוקיישן, כך הם מספרים, פתח להם את התיאבון. "קרץ לנו להופיע מול כמות כזו של אנשים", אומר יהל. "היינו רוצים לעשות את פארק הירקון עוד כמה שנים. גם טיפה פחות קהל זה בסדר, לא נתלונן".

מה עם לשבת על כיסא השופטים בתוכנית ריאליטי? זה משהו שהייתם רוצים לעשות עוד כמה שנים?

 

"רק אם זו תהיה תוכנית של שירים מקוריים, לא קאברים".

 

גיא: "מה אתה כבר סוגר חוזה? אין לדעת, אחי".

 

יהל: "אני פשוט חושב שזה צריך לקרות. יש המון אמנים והתקשורת לא מצליחה לכסות עשירית מזה. אז יש מספיק תוכניות לכוכבים, וצריך גם תוכניות שיגלו אמנים חדשים. יש הרבה שלא מגיעים לשם".

 

לאחרונה מגלה גיא את שמו בתדירות גבוהה גם במדורי הרכילות, וזאת בזכות בת הזוג המפורסמת שלו, מרינה מקסימילאן. "אני משתדל להתעלם מזה עד כמה שאפשר", הוא אומר וניכר כי הוא מרגיש שלא בנוח לדבר על הנושא.

אפשר לחכות לשיתוף פעולה מוזיקלי עם מרינה?

 

"אין לדעת, אפשר רק לקוות".