"'הכוכב הבא' זה הדבר הכי טוב שקרה לי"

זוכרים את זוכה העונה הראשונה של ריאליטי השירה של "קשת"? אביתר קורקוס מוציא שיר ראשון ולא מוטרד מהירידה בהתעניינות לאחר הגמר: "אני לא מתעסק באם יש באזז סביבי ואם אני מוערץ"

אביתר קורקוס
אביתר קורקוס | צילום: רונן אקרמן

לעניין הרב ביותר זכתה העונה הראשונה של "הכוכב הבא" כשהתפוצצה פרשיית הקטינות, בה היה מעורב שופט התוכנית אייל גולן. מאז לא הצליחה התוכנית לשחזר את ההייפ וההתעניינות סביבה, למרות נתוני רייטינג גבוהים. לפני חצי שנה נערך הגמר בו הוכתר אביתר קורקוס כזוכה, וקשה לומר שההתעניינות בו בתקשורת וברחוב הייתה דומה לזו שקיבלו הזוכים בימי הזוהר של "כוכב נולד", כמו הראל מויאל, ג'קו אייזנברג, רוני דלומי וכמובן נינט.

 

אבל קורקוס, סך הכל בן 21, ממוקד מטרה ומאז הזכייה הוא מופיע בכל מיני פורמטים ועובד על אלבום בכורה עם היוצרת דקלה. היום יוצא שיר ראשון מתוכו "אל תגלי לי", ששומר על הקו המוזיקלי אותו הציג בתוכנית. "זה הקו שלי, חד וחלק - מזרחית", הוא אומר. "אני מאוד מתרגש לקראת יציאת השיר, יש חששות לאן זה ילך ומה יקרה אבל אני מאמין שיהיה בסדר ושמה שצריך לקרות יקרה, אני נתתי את כולי".

 

"נפגשנו והתרשמנו אחד מהשנייה", הוא מספר על העבודה עם דקלה. "היא מדהימה, כשרונית בטירוף ומעבר למוזיקה, הקשר איתה הוא אחר. יש ווייב קוּל, אנחנו יושבים ומדברים כמו חבר וחברה. היא נותנת טיפים כדי שאשאר רגוע ולא אלחץ, שגם אם לא יצא טוב, הכל בסדר. זה כיף שהיא שם בשביל להבין".

 

בינתיים, כאמור, הוא מופיע עם קאברים בהופעות מוזמנות וחולם על מופע משלו, שיבוסס על לחנים אותנטיים ערביים שמבוססים על כלי נגינה, "שמחזירים אותנו לפעם", לדבריו.

 

חצי שנה אחרי "הכוכב הבא", אתה מרגיש שהתוכנית סייעה לך? אתה חושב שהיית עושה את זה שוב?

 

"הייתי עושה את זה שוב. ההתמקצעות שם היא הדבר הכי טוב שקרה לי. באתי לשם בידיעה שאני מנסה את מזלי, רציתי לראות מה קורה בידיעה ששום דבר לא בטוח, והגענו למקום ראשון, מי היה מאמין בכלל. זה היה להגיע למקום שאף פעם לא חלמתי עליו, הרי קצת לפני הייתי חייל סדיר בגדוד קרבי עם חברה וחברים, ופתאום נכנסתי למשהו הרבה יותר גדול וקשה ואני נהנה מכל רגע. מאז ומתמיד זה היה חלום שיושב בבטן וחלמתי שיום אחד ידעו מי אני. אני עוד לא שם לגמרי אבל אנחנו עובדים במלוא המרץ".

 

אתה בקשר עם מישהו מהפקת התוכנית?

 

"היום כבר בקושי, מכורח הנסיבות. בשבועיים-שלושה הראשונים דיברתי עם מוקי, קיבלתי ממנו טיפם ופידבקים אבל כיום אני לא בקשר איתו".

 

קורקוס אולי לא מודה בזה בפה מלא אבל גם הוא יודע שבניגוד לזוכים בעונות המצליחות של "כוכב נולד", סביבו לא הייתה ממש היסטריה. "הזמן עושה את שלו", הוא אומר, "עברה חצי שנה אז זה פחות מגניב אנשים לראות אותי ברחוב. אני קם כל בוקר ועובד על המופע החדש כדי שיביא אותי הכי טוב. אני פחות מתעסק באיך זה הצליח ואיך ההוא הצליח. אם היה פחות באזז סביבי וסביב התוכנית, אז יש לזה סיבות אבל אני לא מתעסק באם יש באזז סביבי ואם אני מוערץ. בשביל הערצה צריך להיות משהו מעבר לזה שזכיתי ב'כוכב הבא'".

 

יש חששות מחוסר הצלחה של האלבום, מכך שלא תצליח למנף את החשיפה שקיבלת בתוכנית, כמו רבים אחרים שחזרו לאנונימיות?

 

"החשש תמיד קיים אבל זה טוב. אני חושב על איך אני ממנף את עצמי ולא על איך אחרים עשו את זה. הקו הברור שאמור להיות לכל אמן בראש זה המחשבה איך אני גורם למי שישמע את השיר להתחבר, שזה יעשה לו משהו בפנים. אם אשמע שמישהו משתגע על השיר זה יעשה לי ממש טוב והחשש קצת יירד".