יובל דיין מהפנטת גם בלי הסלסולים

בהשקת אלבום הבכורה שלה, "לאסוף", דיין קראה את הקהל, ויתרה על הדרן (כי למה זה טוב באמת?) וגרמה לאוזניים לדמוע משמחה. היה נעים לשמוע שהיא לא שיחקה על הכשרון הטבעי שלה, אותה שבירה וסלסול שהפכו לסמלה המסחרי מ"שאריות של החיים"

יובל דיין
יובל דיין | צילום: אבי נישניבר

וידוי: יש לי קצת קראש על יובל דיין, אז הטקסט עלול להיות מוטה.

 

כשארבעת המנטורים של דה וויס התאהבו בקול הנדיר, בסלסול המרענן ובחיתוך של המילים בפיה של יובל דיין, מאות אלפי צופים התאהבו יחד איתם. היה אפשר להרגיש את זה אתמול בערב השקת האלבום של דיין. דיין, שפרשה מהתוכנית באחד המהלכים הבלתי צפויים בעולם הריאליטי וביקשה להאט את רכבת ההרים (יש שיגידו שדים) עליה עלתה באודישנים לתוכנית, הגיעה לתחנה הסופית. בשלה, מוכנה ומלווה על ידי להקה מקצועית מהשורה הראשונה היא עלתה לבמה, לא בפעם הראשונה, אך כן בפעם הראשונה כיוצרת בזכות עצמה, המגישה את שיריה ולחניה המקוריים.

 

מועדון הזאפה בתל אביב היה מלא מקצה לקצה בהשקת אלבום הבכורה שלה, "לאסוף". סביר להניח שרבים היו בני משפחה, חברים ומוזמנים, אבל זה לא מוריד מהאהבה הגדולה שהורעפה ומההיכרות הלא טריוויאלית של הקהל עם החומרים החדשים. חוץ מ"אל תאמר" שרץ בגלגל"צ כבר זמן רב, רוב השירים הושמעו בפעם הראשונה. דיין היפנטה את הקהל, קראה אותו, ויתרה על הדרן (כי למה זה טוב באמת?) וגרמה לאוזניים לדמוע משמחה. היה נעים לשמוע שהיא לא שיחקה על הכשרון הטבעי שלה, אותה שבירה וסלסול שהפכו לסמלה המסחרי מ"שאריות של החיים", והשירים עמדו כל אחד בפני עצמו. דיין הצעירה כותבת כאישה בוגרת, שעברה דבר, שניים או שלושה בחייה. קשה להאמין שהזמרת רק לאחרונה סיימה תיכון. את ההופעה תיבלו שני אמנים מהשורה הראשונה: עידן חביב ושלומי שבת, שליווה אותה מהרגע הראשון בדה וויס והיה לה למנטור אמיתי ולא רק לצורך הרייטינג. החיבור בין דיין לשבת מורגש ומרגש. החיבור עם חביב קרה כשיובל פנתה אליו ונראה שגם הוא מניב רק פירות טובים.

 

יובל דיין ושלומי שבת
יובל דיין ושלומי שבת | צילום: אבי נישניבר

שני יוצרים אלו מציפים את השתייכותה של דיין לפאנל של יוצרים (שגדל מאוד לאחרונה) צנועים. שבת הוא ללא ספק אחד האבות של הקבוצה הזו, חביב חבר של כבוד בה ודיין היא צאצא טרי. הצניעות, שבאה לידי ביטוי בלבוש, בשפת הגוף, בבמה שמאפשרת מקום לאחרים - היא מצרך נדיר אצל פרפורמרים שמעצם טבעם מציגים את עצמם הרבה יותר מרוב האנשים.

 

לסיכום, הופעה מעולה ומרגשת. שילוב טוב של נגנים (בייחוד העוד שנכח בטוב טעם), שיתופי פעולה מעוררי השראה, שווה כל אגורה ועמידה במעבר. נותר רק לחכות לעוד.