אתם חושבים שהקהל הישראלי מטומטם?

לא כל להקה היא הגדולה בעולם, לא כל זמרת מתחילה היא הזמרת הכי מצליחה בעולם ולא כל הופעה בארץ היא היסטורית. מפיקי הופעות יקרים, אנחנו מבטיחים שנקנה כרטיסים להופעות הבינלאומיות גם אם לא תפליגו בקומפלימנטים חסרי קשר למציאות על האמנים שאתם מביאים

לנה דל ריי
לנה דל ריי | צילום: יח"צ

הקיץ הקרוב הולך להיות אחד העמוסים והמרגשים עבור חובבי המוזיקה בישראל. חובבי הפופ יוכלו לקפץ בחודשים הקרובים בהופעות של ג'סטין טימברלייק, לנה דל ריי, בקסטריט בויז וכנראה גם ליידי גאגא, ואילו חובבי הרוק יוכלו לתת בראש עם הרולינג סטונז, ניל יאנג, סאונדגארדן ופיקסיז. כולם כולם ינחתו בתל אביב בקרוב וייתנו לנו להרגיש קצת חלק מהעולם הנאור.

 

בלי ציניות - זה באמת כיף ומרגש לראות על הבמה אמן בינלאומי שאוהבים, לראות מקרוב (יחסית, יחסית) אמנים שגדלנו עליהם ושמענו אינספור פעמים את השירים שלהם.

 

ואת ההתרגשות הזו של לפני הופעה שתמיד חלמנו לראות אנחנו נרגיש גם בלי שמפיקי ההופעות, נותני החסויות והיחצנים יפמפמו לנו שאנחנו חייבים להתרגש. כן, זה ברור, זו העבודה שלהם - לגרום לכם לקנות כרטיסים, וכל דרך לשכנע אתכם שזו ה-הופעה, בה"א הידיעה, שאתם חייבים להיות בה - היא לגיטימית.

 

רק שלעתים הקומפלימנטים והסופרלטיבים שהם מרעיפים על האמנים שהם מביאים יוצאים קצת מפרופורציות, שלא לומר מאבדים כל קשר עם המציאות ומגיעים למקומות די מגוחכים. דוגמאות? לפני כחודש עלה בעמוד הפייסבוק של פפסי מקס ישראל, נותנת החסות להופעה של הפרודיג'י בארץ, פרסום למופע, עם הסטטוס, המעט הזוי הבא: "הלהקה הכי גדולה בהיסטוריה מגיעה לתל אביב. איפה אתם תהיו כשזה יקרה?" כן, כן, הם לא התבלבלו. לשיטתם, הפרודיג'י היא-היא הלהקה הכי גדולה בהיסטוריה. מופרך? לא נכחיש. כי אפשר אולי להתווכח על איזו להקה בדיוק היא הכי גדולה בהיסטוריה, ואחת מהטוענות לכתר אפילו מגיעה לפארק הירקון ב-4 ביוני, אבל על דבר אחד אי אפשר להתווכח: הפרודיג'י מעולם לא דגדגה אפילו את המקום הראשון באינספור דירוגים של הלהקות הגדולות בתולדות המוזיקה שנערכו במרוצת השנים. אגב, התגובות בפייסבוק לפרסום הזה לא איחרו לבוא. "אולי אם הם היו הלהקה היחידה בהסטוריה", כתב אחד המגיבים. אחר כתב בציניות: "מה, הביטלס מתאחדים?" ואחרים פשוט ציינו שהפרסום הוא "פאתטי".

 

גם מפיקי ההופעה של לנה דל ריי, שעליה התבשרנו בשבוע שעבר, לא חסכו בהגזמות. "הזמרת המצליחה בעולם", הם כינו את כוכבת הפופ בהודעה לעיתונות ששחררו. אנחנו יכולים לחשוב על כמה זמרות בלונדיניות לא פחות ממנה, שמצליחות הרבה יותר. פרסי הבילבורד, שחולקו בארצות הברית השבוע לאמנים המצליחים ביותר מבחינת מכירות והשמעות, הם אינדיקציה טובה למדידת הצלחתם של אמנים, ולנה דל ריי, מה לעשות, לא גרפה שם שום פסלון. בפייסבוק של מפיקי המופע, אגב, הפריזו עוד קצת עם תיאורים כמו "זמרת אגדית", שזכתה ל"חשיפה חסרת תקדים" ואפילו השתמשו במילה "היסטוריה". כן, הרי חיכינו כמה עשורים שהיא תגיע לארץ, לא?

 

מפיקים יקרים, לא כל הופעה בארץ היא היסטורית ולא כל מי שמגיע לישראל הוא הזמר / זמרת / להקה הכי מצליחה בעולם. ותתפלאו, אנחנו לא מטומטמים ויודעים מי מצליח ומי פחות. מצד שני, אנחנו לגמרי מוכנים להתפשר גם על סתם להקה מצליחה או אמן מוערך. אז נתראה בפארק?