במקום ג'ימבורי: האלטרנטיבה הרוקיסטית לבילוי משפחתי

פסטיבל המוזיקה יערות מנשה, שהתקיים בסוף השבוע האחרון בפעם השישית, משך אליו הרבה משפחות עם ילדים, שהוכיחו שהם יכולים ליהנות גם בלי יובל המבולבל באופק

יעל דקלבאום
יעל דקלבאום | צילום: Gaya's music photos

 

בסוף השבוע האחרון התקיים בפעם השישית פסטיבל יערות מנשה בפארק רמת מנשה שבצפון. לטובת מי שלא מכיר, מדובר בפסטיבל מוזיקה, בדומה לאינדינגב, שנמשך שלושה ימים ומקיים במעבה היער עשרות הופעות כמעט ללא הפסקה על ארבע במות וכן מופעי מחול ותיאטרון.

 

אז מה היה שם? כ-7,000 איש, שצפו בשלושת ימי הפסטיבל באינספור הופעות: אפרת בן צור, יעל דקלבאום, קרני פוסטל ואיה זהבי פייגלין עשו מחווה לחווה אלברשטיין, הקולקטיב אירחו את שלומי שבן, מאיה בלזיצמן ומתן אפרת איחדו כוחות, עמיר לב ריגש, theAngelcy הופיעו בשקיעה, מרסדס בנד ומופע הארנבות של ד"ר קספר העלו את המופע המשותף שלהם שרץ בהצלחה בחודשים האחרונים, שלמה גרוניך עלה לבמה עם הלייבוביץ' אורקסטרה, שכוללת לא פחות מ-15 נגנים, ארז הלוי ציין 30 שנים לאלבומו "הלילה" ועוד ועוד.  

 

בקיצור, כפי שאפשר להבין, היו הרבה הופעות טובות וגם האווירה עשתה את שלה. אבל מעל הכל, צד את עיניי הרכב הקהל. לצד חבורות נערים ונערות וחבר'ה בשנות העשרים לחייהם, פקדו את הפסטיבל המון חובבי מוזיקה בהרכב משפחתי - זוגות עם ילדים קטנים - מתינוקות בני כמה חודשים או שנה ועד ילדים בני שבע -שמונה.

 

בתור אמא צעירה אני חייבת להודות שיש בזה משהו מקסים: מצד ההורים, זה מוכיח שלא חייבים להפסיק את החיים כשנולדים הילדים, או להגביל את החיים לתחומי העניין המתאימים לקטנטנים (מישהו אמר יובל המבולבל?). מצד הילדים, זה מוכיח שהם יכולים ליהנות (ובהחלט נראה שהם נהנו) מבילוי קצת שונה מהג'ימבורי וכל השיט שהורים לוקחים את הילדים שלהם אליו (מודה באשמה, גם אני עושה את זה מדי פעם). כשחושבים על זה, למה שלא יהנו? מוזיקה טובה, טבע וקמפינג מתחת לכיפת השמים נשמע כמו בילוי מעולה לשבת.

 

וככה זה נראה בתמונות:

 

 

 

 

מרסדס בנד ומופע הארנבות של ד
מרסדס בנד ומופע הארנבות של ד"ר קספר

 

 

עמיר לב
עמיר לב | צילום: Victor Mooper

 

 

שלומי שבן והקולקטיב
שלומי שבן והקולקטיב