עושים מימונה עם כנסיית השכל

לא רק פרץ, מרגול ושות': להקת הרוק תערוך הופעת מימונה כהלכתה. יהיו מופלטות

כנסיית השכל
כנסיית השכל | צילום: גיא כושי ויריב פיין

 

ביום המימונה חברי כנסיית השכל ישרפו את הקלוריות של המופלטה על הבמה: הלהקה תקיים חגיגה מרוקנית, שתכלול גם כיבוד, במועדון הבארבי התל אביבי. "יהיו מופלטות, בטח", הם מבהירים. "אנחנו תמיד מביאים. זו מסורת, זו כבר שנה שנייה".

 

חלק מהמסורת היא הכנסת אורחים, והפעם זה יהיה הזמר חיים אוליאל. "את יודעת מה זה להשיג אותו במימונה? זה יום העצמאות שלו", הם מספרים על המאמצים להביאו להופעה.

 

ואוליאל מאשר: "אני מתחיל בעיר מסוימת, אחרי זה עוברים לשני מועדונים, אחרי זה אני בא לבארבי, עושים מה שאנחנו עושים, וממשיך עוד קצת - עוד מועדון, שניים, שלושה, ולמחרת עוד פעם מתחילים מימונה".

 

חברי כנסיית השכל, שרובם באים משדרות, משלבים מוזיקת רוק עם אלמנטים מזרחיים. בשנים האחרונות הם מדגישים אפילו יותר את השורשים המוזיקליים שמהם צמחו. "תמיד נגענו, לא נגענו, לא הרגשנו לגמרי בנוח, אבל זה היה לנו טבעי להתעסק עם זה", אומר חבר הלהקה רן אלמליח. "בשנים האחרונות אנחנו נכנסים לזה יותר לעומק".

 

למרות שהמוזיקה שלהם מחוברת למזרח, הלהקה לא נחשבת לחלק מהז'אנר המזרחי. "מה הכי מפריע לי? שאנשים מנכסים לעצמם את המוזיקה המזרחית", אומר אלמליח. "זה כמו שהדוסים מנכסים לעצמם את היהדות. אני לא אוהב את זה. אני לא חושב שהיהדות שייכת רק לדוסים ואני לא חושב שהמוזיקה המזרחית שייכת רק לאייל גולן".

 

"אנחנו אוהבים למסגר דברים, זאת אומרת, אנחנו אוהבים לקחת משהו ולהגיד 'זה דומה לזה, זה כמו זה'", מוסיף אוליאל. "אני נחשב כאילו בז'אנר המזרחי. מפתיע, אבל עשיתי שירי רוקנ'רול. ולא משנה, שמו אותם ב'ריח מנטה' או בערוץ 24. זה חיים אוליאל אז זה מתאים. לא משנה מה סוג המוזיקה".