שכטמן: "למוזיקה המזרחית יש מקום של כבוד"

אחרי שהתבטאותו של המועמד לנשיאות פרופ' דן שכטמן עוררה סערה, הוא מנסה להנמיך להבות: "אני הולך השבוע למופע של משה פרץ"

פרופ' דן שכטמן, זוכה פרס נובל לכימיה
פרופ' דן שכטמן, זוכה פרס נובל לכימיה | צילום: רויטרס

חודש בלבד עבר אחרי שהצהיר על הצטרפותו למירוץ לנשיאות, פרופ' דן שכטמן כבר נאלץ להתמודד עם המשבר הפוליטי הראשון שלו. זוכה פרס נובל לא תיאר לעצמו שנאום בבית ז'בוטינסקי עלול לחבל בסיכוייו להיבחר לנשיאות, שגם ככה לא היו גבוהים במיוחד. "כדי לקיים את הנפש אנחנו צריכים משוררים וציירים וזמרים, לא רק מעדות המזרח, רצוי שיהיו גם כמה לא", הוא אמר ועורר סערה.

ההתבטאות שלו הייתה אולי בגדר פליטת פה אבל לפעמים זה כל מה שצריך כדי לעורר סקנדל. בעקבות הדברים, יו"ר ש"ס אריה דרעי כבר קרא לשכטמן למשוך את מועמדותו: "אתה לא ראוי להיות נשיא".

"אדם שמתיימר לשאת תפקיד ציבורי ממלכתי חייב לשקול את המילים שלו", אומר יוסי גיספן, פזמונאי שמזוהה עם המוזיקה המזרחית. "אני רוצה להאמין שהוא מעד כאן בדיבור". גיספן לא רוצה להיות רק צד בדיון הזה, אלא מקווה שאחרי 65 שנות מדינה, הדיון עצמו ייעלם: "מה מזרחי, קיבינימט? אני כבר דור שלישי בארץ".

 

אתמול ניסה שכטמן למזער נזקים. "המוזיקה המזרחית קנתה את עולמה ברשת הישראלית ויש לה מקום של כבוד שם", הוא אמר. "אני השבוע הולך למופע של משה פרץ בחיפה. אני לא נגד מוזיקה מזרחית ולא עולה על דעתי להיות נגד מוזיקה מזרחית. אני כנשיא מחפש את המאחד, לא את המפלג".