מיקיאגי: "כנראה שהייתי צריך לחכות 20 שנה כדי לחזור"

מיקיאגי, הסולן של "נוער שוליים" המיתולוגית משחרר סינגל חדש אחרי 22 שנות שתיקה, אבל לא מתגעגע לימי התהילה של הלהקה. כיום, הוא צמא לעשייה עצמאית ואפילו השתתפות כמנטור בריאליטי באה בחשבון

מיקיאגי
מיקיאגי | צילום: יח"צ

לאחר הצלחת סינגל הבכורה שלו, "כל אחד יכול", עם יותר מ-500 השמעות ברדיו מיקיאגי
מעלה הילוך בסינגל שני, קצבי וסוחף, "נפשי".

 

מדובר בלהיט דאנס-פופ אלקטרוני ועדכני, שנכתב על ידי שמוליק קלוסקי ללחן ועיבוד של מיקיאגי. הסינגל מתכתב עם אווירת הרטרו-דאנס של שנות התשעים.

 

22 שנים לאחר פירוק להקת "נוער שוליים" המיתולוגית, קולו הייחודי של מיקיאגי רק משתבח. הוא לא מתגעגע לימים של "ציירי לך שפם" ואפילו שולל מראש איחוד של הלהקה. בראיון לנענע10, הוא מספר למה לקח לו כל כך הרבה זמן לחזור.

 


 

"הייתי צריך עשרים שנה כדי לחזור לחשיפה"

על הסינגל החדש מספר מיקיאגי: "אני בא מהפופ ומאוד מתחבר אליו. אני חושב שחסר לנו כיום בארץ פופ טוב. יש כאן נסיונות טובים אבל אין ליידי גאגא, או ריהאנה או קייטי פרי וחבל. זה תחום שהייתי רוצה להוביל, לא רק כזמר יוצר אלא גם כמפיק"

 

אז מה בכל זאת גרם לך לחזור?

"היו המון פניות חוזרות ונשנות בנושא. לא באמת הפסקתי ליצור, כתבתי שירים לאחרים ועסקתי בתחום בנגיעות קלות אבל הייתי צריך להתבשל קצת כדי להחשף שוב. היה לי נוח להיות בעולם הזה של מאחורי הקלעים. אין חרדות במקום הזה. באופן מפתיע  כיום אני בסדר עם זה וזה מרגיש לי נוח, כנראה שהייתי צריך עשרים שנה כדי להתמודד עם החשיפה ממקום נוח שלם ובריא.אז זה לא היה בריא, היה משהו בחשיפה אז שעורר דברים לא טובים. הפעם זה נכון. לא ממקום של אגו".

 

מדהים איך שמרת על הקול לאורך השנים, בעיקר כשמדובר בגוון קולי ייחודי

"כן, זה נושא שחוזר הרבה. אני חושב שאני שר היום יותר טוב, יש מטען נוסף, השנים עושות טוב. יש עומק שלא היה אז, הייתה אז טיפשות שהיה לה חן מסוים. כיום אחרי שעברתי דברים לי יותר נעים לשמוע את הקול שלי. מעבר לזה אני לא מעשן מה שעזר לי לשמר את גוון הקול הזה".

 

איך היו התגובות לקאמבק שלך?

"מדהימות. מה שטוב היום בקשר שבין אמן לקהל זו העובדה שיש את הרשתות החברתיות. כך אני יכול לקבל תגובות ישירות. ולמרות שזה היה מפחיד בהתחלה אני באמת יכול לומר שרוב התגובות היו מדהימות, גם ההשמעות ברדיו והחיבוק העצום של הקהל".

 

"הייתי ילד מנודה"

מיקיאגי, כיום בן 45, נולד בשם מיכאל הירשמן בפתח תקווה. לפני חצי שנה, לאחר 25 שנים בתל אביב, החליט לעבור למושב עולש שבשרון. לאחר פירוק הלהקה התמקד באהבה השניה שלו, איפור ואופנה וכיום הוא עוסק גם כמאפר מקצועי ומעביר סדנאות איפור. החיבור לתחום הינו רק טבעי למי שזוכר את הופעותיו הבולטות בנוער שוליים. הוא מקשר את ההופעה המוחצנת של פעם לחוויות ילדות קשות שעבר. "הייתי ילד הומוסקסואל מפתח תקווה, ילד מנודה", הוא מספר, "כל הזמן הרגשתי צורך להוכיח שאני שווה".

 

גם אחרי ההצלחה של נוער שוליים?

"בהחלט. החשיפה לא הגיעה מהמקום הנכון. היה שם הרבה אגו. חוסר שקט. השגתי את מה שרציתי להשיג אבל לא ממקום של עונג אלא ממקום של אני צריך להראות לעולם מי אני ומה אני. זה מקום לא נכון ולא בריא".

 

ומה שונה בך כיום?

"כמובן יותר שלווה וקבלה עצמית. אין מה להשוות. אני יוצר ממקום יותר נקי ושקט. הייתי מאוד עירוני ומאסתי בבועה המדכאת של תל אביב והשגרה בה. זה ישמע מוזר אבל בתל אביב הרגשתי הרבה יותר בודד ממה שאני במושב, הכל כאן עושה לי טוב, מהצמחיה ועד הפרות שברפת, ממש כך. אם לא הייתי יוצא מהחדר החנוק שלי בתל אביב, לא הייתי מוציא שירים. זו הייתה התחלה של כדור השלג ושהביא את האפשרות שלי להוציא שירים".

 

לא מתגעגע לצרחות של המעריצות?

"אני מחובר רק למוזיקה, השאר מאחוריי".

 

אז אין מה לבנות על איחוד?

"לא. אני מבחינתי סגרתי את הפרק הזה ושמתי אותו מאחוריי כבר אז למרות הפניות שהיו אלינו לאורך השנים.  כולנו במקום אחר, אחד נהיה רופא, אחד בכלל עורך וידאו. התפזרנו. לא רואה אותנו מתחברים שוב, אנחנו לא בקשר רציף. חלק מחברי הלהקה לא ראיתי עשרות שנים,  אנחנו לא נשארנו חברים בניגוד ללהקות כמו תיסלם וכוורת. זה כמו לחבר אנשים זרים ולכן זו בעיה, לא שומע את זה באוזן".


 

המנטור הבא של ישראל?

בניגוד לגורמים אחרים בתעשייה מיקיאגי דווקא לא מבקר את תעשיית הריאליטי ואפילו מעודד אותה. "אני פריק גדול של ריאליטי, מכל העולם, ולא רק של מוזיקה", הוא מספר בהתלהבות, "אני מוריד הכל, אפילו תוכניות ריאליטי קיקיוניות מאוסטרליה".

 

היית רואה את עצמך בתוכנית כזו?

"בהחלט כן והייתי ממש שמח להצעה כזו. החיבור בין אנשים שונים תמיד עניין אותי מאוד,  אני אוהב לראות התנהגות של אנשים בסביבה מיוחדת. אני מכיר את הז'אנר הזה מצוין, אשמח להיות מנטור, למה לא?"

 

צפית באקס פקטור הישראלי? איך הרגיש לך לראות שם אמן כמו פורטיס?

"צפיתי ופורטיס הכי הפתיע ועניין אותי. אני מכיר אותו אישית מהימים באולפן. יצא לי להכיר את הצד האבהי יותר והרך שלו, ואני שמח שהוא נחשף. נראה לי מתאים ונהדר שאמן בסדר גודל שלו מנחה את הדורות הבאים, תענוג לראות אותו על המסך".

 

דיברת על המחסור בפופ בנוף הישראלי, יש בכל זאת אמנים שאתה מתחבר אליהם?

"חן אהרוני מקסים. הוא עושה דברים נהדרים. יש לו את זה. אני אוהב גם את עידן עמדי, הוא מאוד מרגש. מאחל להם להצליח ולגלות אורך רוח, לא פשוט להתפרנס מהמקצוע הזה היום".

 

האזינו לשיר החדש כאן: