משה פרץ מקליט עם הפנים לחו"ל

משה פרץ מוציא את האלבום "בחור חדש", שכולל שירים שנכתבו על ילדיו ומתכונן לעונה החדשה של "אקס פקטור": "שירי מימון בהריון, מקווה שהעצבים לא ייצאו על אחד המתמודדים"

זמן צפייה: 03:58

למשה פרץ יש כבר שלושה ילדים, מיכאלה בת השנתיים וחצי והתאומים בני השנה נועם וגיא. אתמול נולד לו "ילד" חדש, אלבומו השמיני "בחור חדש", שראה אור. "מאז שאני אבא נפתחו אצלי הרגשות, הדמיון, האומץ, החיפוש אחרי דברים חדשים", הוא אומר. "התבגרתי פתאום והכל קיבל פרופורציות, שזו רק מוזיקה ואתה יכול לעשות מה שבא לך".

איך ההורות השפיעה על היצירה?
יש לי באלבום שיר בשם 'בין כל האנשים' שכתבתי אותו על הבת שלי מיכאלה ("ואת יפה לי היום ואת שלמה כמו בחלום / כמו משהו טוב שמתקרב  עכשיו אני שלך בין כל האנשים"). אני שר שם שהיא מצליחה לגרום לי לעצום עיניים ולעוף איתה כמו שחלמתי וממש כל הסיפור שלנו ("תני לעצום איתך עיניים / ולנשום את התמימות הטהורה... עד שאתמכר אלייך ותהיי / חלק מעצמי אור לנשמתי / כמו תפילה את בתוכי... וכשהשמש תתכסה בעננים / אהיה לך בית לסלק את הפחדים"), וכתבתי גם על העתיד, שנתבגר והיא תדאג לי ונצחק על התמונות מפעם. מי שישמע אותו יחשוב שזה שיר אהבה, אבל זה שיר נטו למיכאלה. התלבטתי אם להכניס את השם שלה, אבל הרגשתי שזה יותר מדי לילדה בת שנתיים וחצי. כשהיא תגדל אני אספר לה שזה שיר עליה וזה יהיה רגע אמיתי. זה יותר מגניב".

איך אתה מספיק גם ליצור, גם להופיע וגם להיות איש משפחה?
"אני עושה דברים תוך כדי תנועה. להיות אבא זה כיף ומדהים, כמה שזה מטורף וקשה. כאבא אני עושה הכל. ירדן אשתי לא יכולה להסתר לבד גם אם היא רוצה. זה הנאה שלי, ועכשיו זה הזמן שנוצר קשר מאוד חזק בינינו. הילדים כבר יודעים מי אני, רוצים רק אותי, הם תלויים בנו. כשאני חוזר מהעבודה הביתה גם מעירים אותי. יש שעון חדש בבית שלא פועל על פי הנחיות. יש אזעקת מוצצים, אזעקת בקבוקים. לפעמים גם יש לילה שקט, אבל אתה אף פעם לא יודע על איזה לילה תיפול."

אתה קולט שאתה אבא לשלושה ילדים?
"כל פעם אני מקבל כאפה באופן אחר, ורואה שאני באמת כבר לא ילד, אבא לשלושה ילדים. זה לא צחוק. אנחנו רגילים להגיד 'אבא' ולהתייחס לאבא שלנו, שזה נראה משהו מאוד מאוד גדול וגבוה ופתאום אני זה האבא. כששלושה ילדים קוראים לך 'אבא' 'אבא' אתה כבר מרגיש אבא ונכנס לעניין של להיות אבא. אנחנו גרים במושב נווה דורון ולוקחים את הילדים לגן שעשועים שלאחרונה בנו פה וקצת בריכה, לוקחים אותם לשחק, שישנו טוב בלילה."

כהורה, מתחילים להטריד את פרץ עניינים שקשורים לגידול ילדים, מה שגם מתבטא בשיר "אחות קטנה" שכלול באלבום. "השיר מדבר על כך שאנחנו צריכים להשתתף עם הילדים שלנו בכל מה שקורה היום. לדאוג לילדים, גם לאחים ואחיות וחברים וחברות, לשמור עליהם כשפוגעים בהם דרך הוואטסאפ או הפייסבוק. הם מסתגרים בחדרי חדרים ולא מספרים מה יש להם. צריך לדובב את הילדים, את בני הנוער, שלא פותחים את הפה ונשארים עם הדברים האלה בפנים, שיספרו הכל. אני שר שם: "ספרי לי קצת, תהיי שקופה כמו מים / תגלי הכל / אל תשמרי בלב מותר לך גם ליפול... את חזקה זה לא עולם של חלשים". אלה מילות עידוד. אני אישית לא מכיר, אבל בחדשות רואים כל הזמן סיפורים קשים מאוד שקורים לילדים בגלל הרשתות החברתיות".

עליך עשו פעם חרם?
"לא שזכור לי. אבל כשהייתי ילד היו עושים חרם בגלוי, והמורה הייתה יודעת וזה היה נפתר אחרי יום-יומיים. זה היה מינורי. היום זה הרבה יותר חזק. היום בוואטסאפ ובפייסבוק אין רחמים. עד שהבת שלי תגיע לשם יש עוד כמה שנים, אבל משנה לשנה זה נהיה יותר גרוע. כהורים אנחנו צריכים להיות במעקב, עם היד על הדופק. להיות חברים שלהם, אבל לא יותר מדי, שיידעו את הגבול, שתהיה להם יראה. ככל שעובר זמן זה הולך ומסתבך. אני רוצה להאמין שיטפלו בדבר הזה, שלא יהיה יותר גרוע".

האלבום החדש "בחור חדש" כולל את התמהיל הפרצי המוכר והמצליח של פופ מזרחי וים תיכוני עם שורה של השפעות. לטיניות ("קרמלה", "כוס של יין", "תרקדי"), דאנס קלאב ("בחור חדש", "משוגע"), קאנטרי קלאב ("טיסה 5325"), וכמובן הבלדות ("דהו האותיות", "יום רודף יום", "שורף אותי") שגם בהן פרץ מצטיין, והמנונים כמו "לילות ארוכים". "האלבום שלי זרם טוטלית מרגעים של מוזה. ישבתי עם היוצר אבי אוחיון, שלקח חלק נכבד באלבום הזה, ועם מתן דרור, כישרון מבטיח בן 23, שעשה איתי את העיבודים המוזיקליים, הקלטנו יחד את כל האלבום, ואנחנו גם עושים עיבודים לאחרים".

פרץ תולה את הגיוון בהשפעת היו-טיוב. "דרך היו טיוב אנשים שומעים מוזיקה דרום אמריקאית, בערב הם בדיפ האוס או במסיבה של סולומון, או שבא לו לשמוע חפלה של עומר אדם ומשה פרץ. זה זז. זה הפלייליסט שלנו. ההרגשה היא שמותר לעשות הכל. לא שפעם פחדתי ממשהו. אני אוהב לקחת את הסיכונים המוסיקליים האלה. אני חושב שאני כן צריך להביא בשורה במוסיקה שלי. גם שיניתי את כל המופע שלי. הפכתי אותו לחצי אלקטרוני, כולל הסאונדים, עוד לפני שהשירים החדשים יצאו. ועכשיו כשהחדשים קיימים זה נשמע הרבה יותר טבעי עם הסאונד האלקטרוני.  אנשים בארץ מחפשים משהו חדש. לכן הכותרת היא 'בחור חדש'. ככה אני מרגיש".

השגת פה בארץ כבר הכל. יש לך מחשבות על קריירה בחו"ל בשפות זרות?
"אני חושב שאי אפשר לאכול יותר ממה שהגוף יכול להכיל. חו"ל צריך להיות בקצב מאוד מאוד איטי. ההצלחה האמיתית שלי זה ההמשכיות פה. מאלבום לאלבום צריך להשקיע המון מחשבה, לב, אומץ ולשים לב לשינויים במוזיקה. היום אפשר להגיע לכל העולם דרך היו טיוב והפייסבוק, למפיקים ולאמנים הכי גדולים. היום מישהו אנונימי יכול לקבל שיתופים ולהיות ויראלי בטירוף, ואז כמו אד שירן כל העולם עף עליך. את 'קרמלה' כבר הקלטתי בספרדית ו'כוס של יין' הולך להיות מוקלט בספרדית, ואני מתחבר לסקסיות לקצב ללטיניות של השפה הזו. אני לא עושה את זה בשביל להצליח בחו"ל אלא בשביל הכיף שלי. זה שיר שהוא הכי מירנגה, שזה משם, אז מה אכפת לי לעשות אותו בספרדית אם הוא כבר קיים. זה הצליח לרותם כהן, אז למה לא".

בעוד שבועיים יתחילו צילומי העונה השלישית של "אקס פקטור", בה מככב פרץ כאחד השופטים. "בעונה הזו הקצב יהיה מהיר ודינאמי יותר והתחרות והסינון יהיו יותר קשים", הוא מבטיח. "נכנסו תכנים חדשים וזה לא יהיה קל לא למתמודדים ולא לשופטים. הוסיפו עוד אלמנט שנקרא 'לחתוך בבשר', שעוד אי אפשר לדבר עליו. הליהוק טוב. קובי (סאבלימינל) מצטרף אלינו לשולחן בכיסא של פורטיס, ושירי בהריון, אני חושב שהיא עצבנית מאוד ואני מקווה שזה לא ייפול על אחד המתמודדים, ויש את בר. יהיה טירוף".

עטיפת אלבומו השמיני של משה פרץ

אתם גיליתם את עדן בן זקן.
"בטח. אנחנו אמרנו שהיא תהיה גדולה. אני לא אחראי להצלחה שלה, אבל הפורמט נותן הזדמנות לאנשים שחולמים, כמו עדן. משקיעים את הכסף באנשים שיעמדו על במה ויצליחו. אבל אחרי זה כבר הכל תלוי בה. היא המשיכה משם".

אתה כן אחראי להצלחה של אגם בוחבוט.
"אני רק עזרתי לה. אני סוג של שליח בלזהות את הכישרון ולעזור לו לקרות כדי היא תהיה לכולם, שייהנו מהמוזיקה שלה. היא התחילה בגיל 8, היום היא כבר בת 14, זה 6 שנים. מצליחה מאוד. היומן שלה מלא. היא במקום ראוי. היום כל אחד עם אולפן בבית מוציא שירים, אבל היא באמת זמרת שמרגשת אנשים בקול שלה, ואני בטוח. אני מכוון לכך שהיא תהיה בין השמות הגדולים בתעשייה".

אתה בן 34 ומוציא אלבום מספר 8.
"כל אלבום זה לשבת בבית, באולפן מאות שעות עם הרבה מחשבה ועבודה קשה. תוך כדי עשייה אתה לא עוצר, ורק חושב כל הזמן מה אני אעשה מחר, ואלבום וטלוויזיה והמשפחה והקשר עם מעריצים, ואין רגע של עצירה ונחת. ואז נכנסתי לאתר של אקו"ם וראיתי שעברתי את המאה יצירות שאני יצרתי, 'אש', ''מהשמיים, 'אלייך', 'אמא', 'שתיים בלילה', 'גיבור של אמא', 'ילדה קטנה', כל הקלאסיקות, וכל הקצביים, וזה הצלצול שהעיר אותי, להגיד לעצמי שזכיתי".