בהשתתפות דנה אינטרנשיונל, רותם כהן ו-2,000 רקדנים: מופע הנעילה של פסטיבל אשדודנס יוקדש לצביקה פיק

שרי נזכרת בלהיט שעליו כמעט ויתרה • מיי פיינגולד מספרת על המחמאות שקיבלה מהשופט שהוא אגדה • אילנה אביטל חוזרת לימים שבהם גילמה את בת זוגו • רגע לפני מופע המחווה "מעלה מעלה" שיועלה בערב האחרון של פסטיבל אשדודנס, אמנים וחברים נזכרים ומספרים על צביקה פיק, המוזיקאי הענק שהלך לעולמו בשנה שעברה והותיר אותנו עם געגוע עצום: "צביקה, אתה חסר"

צביקה פיק
צביקה פיק | צילום: משה שי, פלאש 90

בעוד פחות מחודשיים נציין שנה לפטירתו של הזמר, המלחין, המוזיקאי ואחד מיוצרי הפופ הנחשבים והמוערכים בישראל - צביקה פיק. הוא היה בן 72 כשהלך לעולמו בבוקר ה-14 באוגוסט, והותיר אותנו עם אינספור שירים, מנגינות ויצירות שלעד יישארו חלק מהפסקול הפרטי שלנו וכן של מדינת ישראל כולה.

בפסטיבל אשדודנס שייצא מחר (שני) לדרך, החליטו להקדיש את אירוע הנעילה לפיק במופע שכולו מחווה לאגדה שהייתה באמת. במופע "מעלה מעלה", כ-2,000 רקדנים ורקדניות ירקדו לצלילי השירים האהובים אותם יבצעו כמה אמנים וזמרים - שחלקם עבדו בעבר עם פיק, ובהם שימי תבורי, אילנה אביטל, רותם כהן, קובי אפללו ודנה אינטרנשיונל (שזכתה באירוויזיון ב-1998 עם השיר "דיווה" אותו הלחין פיק).

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

מי שעוד תיקח חלק בערב המחווה היא הזמרת שרי, עבורה הלחין ועיבד פיק את השיר "דם חם". ואולם, מסתבר כי בעבר היא כמעט וויתרה על הלהיט הגדול שלה: "בפעם הראשונה שבאתי לחזרה עם צביקה כדי להכיר את השיר החדש שהוא הלחין לי למילותיה של מירית שם אור, הדבר הראשון שאמרתי לו היה, 'אני לא אוהבת את צמד המילים 'דם חם'. זה עורר בי קונוטציה שלילית", נזכרה שרי.

"מצד שני, אהבתי את הלחן ואנרגיית הרוקנ'רול שהייתה בו, שהתאימה לי ושיקפה את אישיותי. צביקה התעקש ואמר לי, 'שרי, אני ומירית חשבנו עלייך כאשר כתבנו את השיר. דם חם זו את, ותכירי בזה'. ואכן, אני לא יכולה להתווכח עם ההצלחה הגדולה של השיר. ההעזה, הלחן, המילים 'דם חם', האנרגיה שלי והצעקה בסוף הם אלה אשר הפכו אותו למה שהוא עד היום עבורי ועבור הקהל. צביקה אהב מאוד לארח אותי בהופעות שלו".

מלבדה, גם הזמרת מיי פיינגולד תבצע משיריו של פיק. היא הכירה אותו עוד ב-2009, אז השתתפה בעונה השביעית של "כוכב נולד" בה שפט הגדול מכולם. "צביקה תמיד פרגן לי - גם אם במפגשים קצרים שהיו בינינו מאחורי קלעים, וגם אם כמי שהיה שופט שלי", סיפרה פיינגולד, שהגיעה בעונה הזו למקום השלישי. "הוא תמיד נתן לי תחושת ביטחון, וכשמישהו עם כישרון ורזומה אדיר כמו שלו מפרגן לי בכל שלב בדרך שלי - אין יותר מחזק מזה".

גם הזמרת אילנה אביטל תופיע בערב המחווה, זאת אחרי שלאורך הקריירה שלה דרכה ודרכו של פיק הצטלבו לא פעם: היא השתתפה במחזמר "מרי-לו" המבוסס על שיריו, ביצעה כמה מהלהיטים הגדולים שכתב וכן גילמה את בת זוג בסדרה "סיטי טאוור". "צביקה היה אחד האומנים המצחיקים שהכרתי", היא אומרת כיום. "אחרי 5 שנים של הופעות ערב ערב במחזמר 'מרי-לו', עם יצירותיו של הענק הזה וכמה שיתופי פעולה - גם בתור בעלי בסדרה - אין ספק שניתן להגדיר אותו כיוצר הדור שלי. צביקה, אתה חסר".

שימי תבורי וצביקה פיק נפגשו מיד אחרי שהראשון זכה בפסטיבל הזמר המזרחי ב-1997. "נסענו יחד להופעות בארצות הברית", שחזר תבורי. "הכרתי אותו טוב ואהבתי אותו כאומן וכאדם. לאורך השנים שיתפנו פעולה באירוחים, בהופעות והיה לי הכבוד להקליט בפרויקט עבודה עברית את 'לאה'".

..צביקה פיק
צביקה פיק | צילום: Moshe Shai/FLASH90