"מדינה בשבר": קרן פלס והיוזמה המרגשת עם ילדי השבעה באוקטובר

לציון שנה למלחמת "חרבות ברזל", קרן פלס וילדי השבעה באוקטובר, בינהם כאלו ששוחררו משבי חמאס או שבני משפחותיהם נפגעו מהטרור הגדול הוציאו שיר שקיבל גם גרסה באנגלית שתהדהד את הסיפורים גם ברחבי העולם

קרן פלס
קרן פלס | צילום: שי פרנקו

במלאת שנה למלחמה קרן פלס יחד עם ילדי השבעה באוקטובר, בינהם ילדים ששבו משבי חמאס וילדים שמשפחותיהם נפגעו באירועי הטרור ביום הארור ההוא, מוציאים את "בשדה מאחורי ביתי", שיר שכתבה והלחינה עבורם בהפקתו המוזיקלית של תומר בירן. לשיר המרגש הוקלטה גם גרסה נוספת באנגלית "outside my home" בתירגומו של אלי ביזאווי, המלווה בקליפ בינלאומי בבימויו של איתן צור, במטרה להדהד את סיפור היום הזה, הילדים הללו והאסון הזה בעולם.

"גם אחרי 365 ימים, השנה הזאת לא תחלוף. איך אפשר למסגר תמונה שמעלה עשן? איך אפשר לסכם שנה שקטנה על סך כל ימיה? איך אפשר להעביר דף בספר שמאה ואחד עמודים בו עדיין חסרים?" מסרה פלס והוסיפה "את השיר הזה נתבקשתי לכתוב עבור הזמרים הכי טובים בעולם. ילדים וילדות שעברו את הנורא מכל ועדיין ממשיכים לשיר את ילדותם, גם עבורנו. הצלילים שבוקעים מגרונם הם המחר ואתמולנו, סיפור חיים שלם של מדינה בשבר, תזכורת להמשיך ולזרוע, על אף ובשם מה שנקטף. 'בשדה מאחורי ביתי' זה המקום שלהם, בו כל הילדים, בכל הגילאים, ימשיכו לנצח לרוץ חופשיים בשמש ולא במנוסה מפני הצל".

הקליפ צולם בביתם של משפחת שלו בקיבוץ ניר עוז, שם נרצחו באכזריות בלתי נתפסת דוד שלו, וטל בנו. תמונת העטיפה צולמה על ידי קרן בחצר ביתם של זוהר ואור לב בבארי. הפונט בעטיפה הוא כתב ידו של רס"מ אלירן אברג'יל ז"ל שנלחם בגבורה ונפל בקרבות בבארי ב7.10. מתוך פרויקט "אות.חיים" – מיזם הנצחה בכתב ידם. בין המשתתפים אמילי הנד, אליה גולימה, אליאור גולימה, הילה רותם שושני, יובל שרעבי, יעל יהלומי, לינוי מילר, מיה מרגוליס, מעיין כהן, סער אביטל, עדי שרעבי ותבור מרגוליס.