20 שנה ל"למשקאות חריפים": הפרחחים של שייגעצ חזרו לבארבי

למרות שהתפרקו לפני למעלה מעשור, להקת "שייגעצ" שבה לבמות לשלוש הופעות סולד אווט לחגוג 20 שנה לאלבום המופת "משקאות חריפים". למרבה ההפתעה (ותודה לרשתות החברתיות) לא רק מבוגרים שגדלו יחד עם השירים נכחו שם, אלא גם קהל צעיר שמוכיח שהלהקה עדיין חיה ובועטת למרות שהפסיקה את פעילותה

יובל מנדלסון, שייגעצ
יובל מנדלסון, שייגעצ | צילום: אורית פניני

בסוף השבוע האחרון קפסולת זמן קסומה התרחשה, כאשר אל מועדון הבארבי המחודש בנמל יפו הגיע קהל נרגש שרק רצה להגיש חצוף, שובב ונועז כמו פעם. מאות התייצבו במופע האיחוד של "שייגעצ", שציינו בהופעות סולד אווט ביום רביעי וחמישי (ועוד אחת בשישי הקרוב) 20 שנה לאלבומם השני, "משקאות חריפים". למרות שדווקא הלהיט שלהם "ניו יורק רפיח" הנשוא את שם האלבום הראשון מרגיש יותר רלוונטי מתמיד, עם סאונדים שמתפוצצים בימים אלו בטיקטוק וגרם להם לצבור לא מעט מעריצים חדשים, היה זה דווקא אלבומם השני שמיצב אותם כאחת מלהקות הרוק הישראלי החמות.

להקת "שייגעצ
הביאו את התפוז המכני | צילום: אורית פניני

 

עם קהל מגוון מכל קצוות האוכלוסיה וגילים, שרו חברי הלהקה בראשם יובל מנדלסון את הלהיטים האהובים בינהם "אבא עורך דין", "דיילת באל על" וגם שירים קסומים שקיבלו קצת פחות פוקוס במהלך השנים כמו "קשה לי לחשוב" ו"את יפה" שאפילו היה שיר החופה לאחרונה של צמד מילואימניקים שחזרו מהלחימה. בהופעה הראשונה אירחו את שחר אבן צור, מי שאחראי על הפקת האלבום. הם שרו יחד את "מרלין מונרו" ו"גשם חזק" של מוניקה סקס ואף חתמו את ההופעה עם "ניו יורק רפיח" שכאמור מילות השיר מתאימות גם היום.

להקת "שייגעצ
כולם הגיעו. להקת "שייגעצ | צילום: אורית פניני

 

להקת "שייגעצ
צילום: אורית פניני