מירי מסיקה חוזרת עם שיר חדש ומגלה: "הרגשתי אבודה בלי הקהל שלי"

היום משחררת מירי מסיקה דואט חדש, "תן בי אור" עם אלמוג טבקה, ורגע לפני שהיא מגיעה לעמדת השיפוט ב"אקס פקטור" היא מגלה מה היא מחפשת במתמודדים, איך זה לשפוט שוב לצד אביב גפן ולמה היא לא בטוחה שסיימון קאוול ייחסר לה

Q Mkqx

"השנה האחרונה לימדה אותי הרבה על עצמי ועל הקהילה שעוטפת אותי", מספרת מירי מסיקה, השופטת החדשה ב"אקס פקטור" שתבחר את הנציג הבא של ישראל לתחרות האירוויזיון. "יש המון אנשים טובים שמתנדבים למען האחר. ממש לפני כמה ימים חיתנתי זוג גייז דרך ההדסטארט שפתחתי לנגנים שלי. זו היתה החתונה האחרונה והדבר האחרון לעשות מתוך הפרויקט הזה, זה היה סיכום של תקופה".

איך הגעת לחתן זוג גייז?

"בתקופת הקורונה ישבנו בבית ולא עבדנו. פתחתי הדסטארט כדי לאסוף כספים למען הנגנים שלי שיוכלו לחיות. הצעתי שיעורי פיתוח קול, לחתן אנשים, הופעות בבית... מכרתי כל מיני חוויות איתי כדי לגייס כסף. הגענו ליעד די מהר ואנשים עשו דברים מדהימים. גיליתי על עצמי בתקופה הזו שמוזיקה היא לא רק המקצוע שלי אלא צורך נפשי עמוק. זה משהו שאתה שוכח כשזה נהיה העבודה שלך, אתה שוכח כמה אתה צריך את זה בשביל הנפש. הנגינה על גיטרה מרפאת, היא החזירה אותי לתקופה שניגנתי גיטרה כנערה בחדר. זה מאוד מרפא".

מירי מסיקה. צילום: איה זך

היום (שני) משחררת מסיקה שיר חדש לרדיו, "תן בי אור", שיתוף פעולה עם הזמר והיוצר אלמוג טבקה, שכמעט ולא התרחש בכלל. "נחשפתי לזמר ויוצר בשם אבי בן זקן שכתב והלחין את השיר הזה. הטקסט הימם אותי אבל הבעיה היתה שהישר כבר הוקלט והיה מוכן לצאת לרדיו עם הביצוע של אלמוג טבקה. אמרתי לאבי בצחוק 'למה אתה משמיע לי שיר אם אתה לא נותן לי אותו?', ואז אלמוג הציע לי לשיר את השיר איתו. אלמוג הפיק מוזיקלית את השיר בצורה כל כך יפה ורציתי לשיר איתו. ככה נולד הדואט המיוחד הזה".

הקשיבו לשיר "תן בי אור" של מירי מסיקה ואלמוג טבקה

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-03-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_aaqlbl7s' duration='']

לא פשוט להוציא שירים בתקופה האחרונה אבל את אפילו שחררת אלבום חדש לפני כמה חודשים. איך זה הרגיש?

"האלבום היה בעתם סיכום של תקופה, עוד מלפני הקורונה. ביום שבת היתה לי הופעה באמפי שוני, הופעה גדולה ראשונה אחרי כמעט שנתיים והקהל... מעולם לא חוויתי כזה קהל. הם היו כמו קפיץ שמתחו אותו ומתפוצץ עליך עם זיקוקי דינור של אהבה. אני עוד מרחפת מהאנרגיות. בהופעה גיליתי שהקהל מכיר את השירים מהאלבום החדש, 'אוקיינוס'. הרי כשאתה משחרר אלבום ואין לך הופעות בשטח, אתה לא יודע כמה השירים תפסו. שרתי מלא שירים חדשים בהופעה והקהל היה איתי. היה מרהיב לגלות שהשירים הגיעו לאנשים. היה לי ניתוק כפוי מהקהל לתקופה ארוכה וכשאין לי את הקהל אני מרגישה אבודה. היה מדהים להתחבר עם הקהל שלי מחדש".

בקרוב יחלו הצילומים לעונה הרביעית של "אקס פקטור" בה תשמש מסיקה כשופטת. זו הפעם השלישית שהיא פוגשת את אביב גפן בעמדת השיפוט בריאליטי והיא כבר מחכה לזה. "אביב ואני כמו סיר ומכסה אבל של מעצבת אוונגרדית, שהמכסה לא באמת מתאים אבל זה עובד. יש בינינו חיבור לא קונבנציונלי שנולד מהקצוות. פגשתי כבר את נטע ברזילי והיא מרהיבה. פגשתי את מרגול וגם אני והיא זה כמו סיר ומכסה עקום אבל הכי כיף לי איתה בעולם. היה מרגש לחזור לתפקיד ולראות את מרגול חדה ומבריקה בטלוויזיה. הסתכלתי עלינו, חמשת השופטים, ואמרתי לעצמי שאני לא בטוחה שצריך את סיימון קאוול איתנו. אז הוא לא מגיע, אנחנו נסתדר.

בניגוד לתוכניות האחרות ששפטת בהן הפעם המטרה היא לשלוח נציג לאירוויזיון. זה משנה את בה תשפטי את המתמודדים?

"לא, בגלל שהאירוויזיון בעצמו השתנה. תראה, לא עקבתי אחרי האירוויזיון במשך שנים כי זה נראה לי כמו פריק שואו כזה, מסיבה חמודה אבל לא מעבר. השינוי עבורי קרה כשהבחור מפורטוגל זכה (סלבדור סובראל זכה בשנת 2017 עבור פורטוגל, ג.י). הוא שר שיר בפורטוגזית בסגנון פאדו וזה היה מרהיב. הדבר הזה היה כל כך יוצא דופן שהוא זכה. גם השנה באירוויזיון קרה אותו הדבר והשירים הכי לא קונבנציונלי זכו במקומות הראשונים. היה את השיר הצרפתי עם הבחורה ששרה כמו אדית פיאף, הבחור השוויצרי עם הקול הנפלא שלו וגם השיר האיטלקי שזכה היה שונה. אין חוקיות יותר באירוויזיון. זה כבר לא השואו הכי גדול שמצליח, לפעמים ההיפך הוא הנכון. ככל שתהיה יותר חריג זה יהיה יותר מעניין".

שיר בעברית לאירוויזיון בא בחשבון מבחינתך?

"בטח. משהו כמו 'אם ננעלו' של עפרה חזה יכול לנצח את האירוויזיון לדעתי. שיר בעברית שיביא משהו מהתרבות שלנו, לא שיר מתחנף, משהו עמוק. להבדיל, ייצור מופלא כמו נטע גם תופס אבל מבחינתי היא לא שרה באנגלית אלא בשפה הפרטית שלה. כל הכבוד לה".

יש סיכוי שנראה אותך על במת האירוויזיון?

"וואו, הציעו לי כמה פעמים בזמנו. אני שונאת תחרויות כי זה חוטא לאמת ואני לא טובה בזה. אני לא חושבת שבעבר יכולתי להתמודד עם זה אבל מי שאני היום יכולה להתמודד נפשית עם הלחצים האלה. הייתי עושה את זה אבל אני לא יודעת אם זה רלוונטי. אולי אגיע לאירוויזיון ככותבת השיר, זה יכול להיות מדהים".