שי גבסו: "יש הרבה שנאה מכל הכיוונים. אני לא אוהב את זה"

חוזר לשיר בעברית אחרי עשור שדווקא התמקד באנגלית, מצטלם לקליפ חדש עם ההורים והדוד המפורסם - ולא מוכן לנתח את השירים שלו: שי גבסו מספר בריאיון ל"העולם הבוקר" למה הפסיק לצאת להפגנות, מדוע הוא לא מתכוון להגיב להתבטאויות ההומופוביות של נבחרי הציבור - ואיך קרה שהילד שחלם להיות שחקן הפך לזמר?

זמן צפייה: 07:09

הזמר שי גבסו שחרר הבוקר (שלישי) סינגל בשם "כמה ניסיתי" מתוך אלבום חדש שיוציא בקרוב. "גדלתי עם שכנים שהיו אחים שלי", סיפר על השיר. "גדלתי במשפחה גדולה, בדירת מטר אצל סבתא שלי. היו יכולים להיות 20 בני דודים בצהריים של שישי. היו לידי הרבה אנשים, אבל היה רגע כזה שבו ידעתי שאני רוצה גם משהו רחוק, משהו שנמצא אי-שם. לא ידעתי בביטחון אם זה בדמיון שלי או במציאות, אבל ידעתי שאגיע לשם.

"יש הרבה דיבורים על כך שכשבן אדם הולך למקום מסוים אז הוא גם הולך ממקום אחר", הוסיף הזמר. "בהקשר של משפחה, לפעמים אתה רוצה לגלות עוד משפחות אבל מרגיש שאלה שיש להם קשרי דם יכולים להיפגע. השיר הזה מסמל בשבילי את רגעי הדמיון האלה, הפוקוס הפנימי והידיעה שלא חייבים לזנוח משהו כדי ללכת למקום חדש".

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

לכבוד הוצאת הסינגל החדש, התארח גבסו ב"העולם הבוקר" לריאיון מיוחד עם אורי קוואל וליאור דיין. "כמעט עשר שנים חלפו מאז שהוצאתי אלבום בעברית - ואני מתרגש מאוד", אמר להם. כשהתבקש לדבר על מילות השיר, נמנע מלתת תשובה משום שברצונו לאפשר לכל מאזין לנתח את המילים כאוות נפשו. "עבדתי כל כך קשה בשביל שזו תהיה אומנות כזו שכל אחד יבין בעצמו", הסביר.

אוקיי, אז לא ננתח את המילים אבל מאיפה זה מגיע? 
"הקליפ מדבר על עולם הילדות והעולם של הפוקוס, יש לך מקום שאתה רוצה ללכת אליו או שאתה יודע בפנים שאתה רוצה להגיע אליו, כך שזה בין הפנטזיה לבין המציאות עצמה".

מה המקום שאליו אתה רוצה ללכת? 
"כילד, זה היה עולם המשחק. הייתי בטוח שזה מה שאני אעשה - אפילו יותר ממוזיקה".

למה חזרת לכתוב בעברית?
"האמת שהזמר במסכה פתח לי את התאבון. קיבלתי כל כך הרבה תגובות אז חזרתי לעברית. זה מאוד חדש לי למרות שזה מוכר".

 

את השיר כתב והלחין גבסו יחד עם מיטב קובץ׳, לי אושר ותום אלבז. בקליפ משתתפים ההורים שלו וגם אחד מהדודים - הלא הוא בינו גבסו הידוע בכינויו "ד"ר שקשוקה". "ממש שמחתי שהוא הסכים להשתתף בזה".

יש לך שקשוקות חינם לכל החיים?
"לא רק. זה המון אוכל טעים ובעיניי זה המטבח הכי טעים".

נראה כי לא ניתן לראיין היום ידוען כזה או אחר מבלי לשאול אותו מה דעתו על הלך הרוח במדינה ועל הרפורמה המשפטית. גם גבסו לא קיבל הנחות בעניין הזה: "האמת היא שלאחרונה עמעמתי קצת את הווליום של זה", הודה.

אתה לא צופה בחדשות?
"לא יותר מדי. מה שמונח על השולחן הוא חשוב, אבל יש גם הרבה שנאה שאני לא מתחבר אליה מכל הכיוונים. אני לא אוהב את זה, לא אוהב את הרעש הזה. צריך להיות יותר מפוקס על מה שבאמת חשוב - שאלה כמובן הערכים הליברליים ושכל אחד יחיה את עצמו".

כשאתה שומע התבטאויות הומופוביות של נבחרי הציבור שלנו, מה זה עושה לך? 
"אין איך להתייחס לזה. זה כל כך צורם שאפילו התייחסות נראית לי מתחת לרמה".

אתה מפגין?
"כן. היו הרבה שבתות שהפגנתי, אבל לאחרונה לא כי מהרגע שהתחילו השיחות, רציתי לתת לזה את הפוקוס. אני לא חושב שזה עושה שירות טוב לצאת להפגנות בזמן הדבר הזה. אני מבין שיש כאלה שחושבים שכן, אבל אני לא. לדעתי צריך להגיע למכנה משותף רחב. זו המטרה".