אחרי שסחף את הרשת: גיא זו-ארץ שחרר את "שלום עליכם" באופן רשמי

הזמר, שחקן ומנחה האח הגדול והישרדות צילם את עצמו מנגן על פאנטם ושר את הפיוט "שלום עליכם" - והפך לוויראלי • אחרי שצבר יותר מ-2 מיליון צפיות ואינספור קאברים, הוא החליט לשחרר את השיר רשמית • "לא תיארתי לעצמי שהביצוע שלי יסחוף אחריו כל כך הרבה אנשים"

גיא זו-ארץ
גיא זו-ארץ | צילום: שי פרנקו

לפני כשבועיים, גיא זו-ארץ העלה לרשת סרטון שבו הוא מנגן על פאנטם ושר את הפיוט "שלום עליכם". את מה שקרה אחר כך הוא לא חזה: הסרטון התפוצץ והפך לוויראלי, עם יותר מ-2 מיליון צפיות ואינסוף קאברים של משתמשים אחרים שהגיעו למאות אלפי צפיות. הבוקר (רביעי), ניצל זו-ארץ את המומנטום ושחרר את הביצוע באופן רשמי.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

"הפיוטים הם מנגינת הרקע של חיי - מהילדות אצל סבא וסבתא, ימי שישי בבית, ערבי שבת על האי עם הצוות של הישרדות", סיפר מנחה האח הגדול והישרדות, שהוא גם שחקן וגם זמר. "הם נותנים לי להרגיש בבית. לא תיארתי לעצמי שהביצוע שלי יסחוף אחריו כל כך הרבה אנשים. משהו במנגינה הייחודית ובצלילים של הפאנטם נגעו בכל כך הרבה לבבות וחיברו אותם יחד".

בשבוע שעבר, בעוד הסרטון תופס תאוצה, עלה זו-ארץ לבמת האח הגדול כשברקע החל להתנגן הביצוע. גם הסרטון הזה, שבו נראה המנחה מלהיב במיוחד את הקהל, הפך לוויראלי בעצמו. "לראות את הצעירים הרבים שרים אותו יחד איתי היה מצמרר ועוצמתי כאחד", מסר.

"שלום עליכם" הוא פיוט שמחברו אינו ידוע, ומקורו כנראה במקובלים מאזור צפון אפריקה במאה ה-17. הביטויים "מלאכי שרת" ו"מלאכי שלום" הופיעו לראשונה בחיבור הקבלי הידוע, ספר הזוהר. הלחן המוכר היום, זה שזו-ארץ מבצע בסרטון וזה שמוכר לרוב עם ישראל, הוא מודרני הרבה יותר: מחברו הוא החזן והמלחין ישראל גולדפרב, שהיה החזן של בית הכנסת הקונסרבטיבי קהילת בית ישראל אנשי אמת.

גיא זו-ארץ יופיע ב-28 ביולי בהיכל התרבות בתל אביב