המופע האינטראקטיבי של הבלומן גרופ מתאים בעיקר לקהל צעיר

המופע העכשווי של הבלומן גרופ משלב בהצלחה אלמנטים קלאסיים שלהם עם חידושים אינטראקטיביים, אבל הוא כולל גם קטעי הגעלה בעזרת אוכל, שאהובים בעיקר על ילדים

זמן צפייה: 00:51

אם מתייחסים למופע של הבלומן גרופ כמופע בידור לילדים לחופש הגדול, אפשר בהחלט ליהנות ממנו. כבר 25 שנה ששלושת האנשים הכחולים (אל תגלו לילדים, אבל אין רק שלושה כאלה - יש כמה צוותים שמופיעים סימולטנית ברחבי העולם) משגעים עשרות מיליונים ברחבי הגלובוס עם השילוב המגניב של מוזיקה, קצב, ויזואליה חזקה, אפקטים, קוסמות, קריינות, תיאטרון והומור. אם המופע  הקודם שלהם שהגיע לארץ לפני שמונה שנים - "המדריך להפיכתך לכוכב רוק", פנה לקהל מבוגר אבל דאג להיות גם אינטראקטיבי מאוד ולהפעיל את הילדים, במופע הנוכחי השפה של השואו היא עוד יותר אינטראקטיבית ומותאמת עוד יותר לקהל צעיר, לדור החדש של המסכים, ולמי שלא נגעל מסיטואציות קומיות שכוללות "הגעלות" אינפנטיליות החביבות על ילדים.

עוד ברשת תרבות ובידור:

יהודה לוי חושף את ההפתעה הרומנטית שקיבל משלומית מלכה

עשו לכם ערב רומנטי: סדרות וסרטים מומלצים לט"ו באב

אנה פאריס וכריס פראט נפרדו

כך למשל סצנה שבה אחד מהכחולים קולע מה שמוצג ככדורי מרשמלו לפיו של אחר (חלי השמנה מדודו טופז תרגיש בבית), שאוסף אותם לעיסה מוצקה ממנה הוא יוצר לעצמו פה שני וגם אליו נקלעים כדורי מרשמלו. בסיום הוא פולט מפיו יציקה לבנה ענקית שניצבת כפסל ומוכנסת לתיק של אחד היושבים בשורה הראשונה. הילדים שבקהל מגיבים בצווחות גועל ואושר לסצנה הזו. שימוש באוכל עד רמת הגועל נעשה סצנה נוספת בעזרת קורנפלקס. ואם זה לא הספיק, מצלמה קטנה שכביכול מוחדרת למערכת העיכול של יושב בשורה הראשונה מקרינה לכאורה על המסכים את מה שמתרחש אצלן בתוך הגוף, כשברור שמדובר בוידיאו שהוכן מראש, אבל אפקט ההגעלה עובד גם כאן בהצלחה.

בלומן גרופ
הילדים שבקהל מגיבים בצווחות גועל ואושר

יושבי השורות הראשונות, אגב, זכו לכיסויי ניילון כחולים כדי שלא יספגו שפריצים מיותרים מהבמה. יחס פחות מרנין של שיימינג ציבורי מקבל אדם שאיחר להגיע למופע, כשבין רגע מופעלת באולם אזעקת "מאחר", המאחר מצולם עד שהוא מתיישב במקומו מלווה בקריינות סרקסטית. לא מן הנמנע שמדובר בסצנה שכולה מבוימת מראש.

ברוח הזמן מככבים במופע שלושה מסכי ג'י-פאד, שהכחולים מיטיבים לעבוד איתם. החל מלצחוק על סיסמאות ופרסומות ברשת, המשך בביטוי של רעשי לעיסה של הקורנפלקס וכלה באלמנט קלאסי של הבלומן גרופ - שילוב מעולה בין הקרנות מסך לדמויות החיות של השלושה שמשחקים בחי, ומשלימים את ההקרנות על המסכים בסצנה מדויקת ומשעשעת.

בלו מן גרופ
ברוח הזמן מככבים במופע שלושה מסכי ג'י-פאד

אלמנטים ותיקים נוספים שהפכו לסימן ההיכר של הבלומן גרופ ומככבים גם במופע הנוכחי הם כמובן התיפוף על צינורות - שכיום כבר אפשר לתאר שמדובר בשילוב מצוין בין תזמורת בצורת לפלייבק, אליו מצטרף הרכב מנגן בחי, מחופש ברוח להקת "קיס" ומשתולל עם תופים, פרקשן, גיטרה וקלידים. גם התיפוף על מים שיוצר השפרצות מרהיבות נוכח, וממשיך כאן לדרגת ציור על ידי תיפוף על נוזלים צבעוניים. נחמד. ממופע "המדריך לכוכב רוק" נלקח החלק של תנועות היד והריקוד שגורם לקהל לזוז. אבל אלה הם רק המתאבנים והקישוטים.

אלמנט ותיק של ההרכב: תיפוף על צינורות

אחת מסיסמאות המופע היא "אינטראקטיב". הבלומן גרופ מרבים לרדת לקהל, מה שיוצר אלמנטים של הפתעה, מתח ואפילו פחד ורתיעה אצל הילדים. המוזרות שלהם, העובדה שהם אילמים ולא מתקשרים באופן נורמלי, היותם דמויות ספק-אנושיות, מהחלל החיצון או מאיזה סיפור אחר שסיפרו פעם לקהל, יוצרת את האלמנט הבלתי צפוי. קשה לחזות מה הם עומדים לעשות, לכן המתח רב, ובסוף זה תמיד מסתיים באיזה קומיק ריליף.

בלו מן גרופ
אחת מסיסמאות המופע היא ''אינטראקטיב''

באחד החלקים המרכזיים של המופע, אישה מקרית שנבחרת מהקהל מועלית לבמה ומשחקת איתם בסצנה קומית ארוכה שלא הייתה מביישת סרטי צ'רלי צ'פלין. לא מן הנמנע שמדובר בשחקנית שנשתלה בקהל. בשיא הסצנה היא אוכלת איתם עיסה שכביכול נוצרה מטווינקיז שעזרה להם לפתוח. גם בפאנץ' הזה מככב אלמנט של גועל והילדים זורחים מהנאה. היעדרותם של מסכי צד גדולים שיקרינו את המתרחש על הבמה בסצנה הקומית הזו ליושבי שורות אחוריות והיציע ודאי פוגמת בהנאה, כי רק מי שיושב קרוב יחסית מצליח ליהנות מכל הניואנסים הקומיים של הבעות הפנים, למשל.

בלומן גרופ
רק מי שיושב קרוב יחסית מצליח ליהנות מכל הניואנסים הקומיים

עוד אורח על הבמה הוא גבר שמועלה מהקהל, מולבש בבגדים וקסדה, ואז מועבר אל אחורי הקלעים. הקהל זוכה לצפות בוידיאו שצולם מראש (ששש..אל תכלו לילדים) שמראה מה כביכול קורה לו מאחורי הקלעים – הוא נתלה מהרגליים, נצבע בכחול וצבעים נוספים ובאמצעותו מציירים על שלט, עד שהוא חוזר לבמה כהפתעה בתוך מקפא ג'לי ענק רוטט. נחמד.

בלו מן גרופ
הבלומן גרופ עצמם הם תותחים

הבלומן גרופ עצמם הם תותחים. אין אפס. מגוון הכשרונות שמצריך מופע שכזה - קצב, נגינה, תנועה, גמישות, קואורדינציה, משחק, כישרון דרמטי וקומי - הוא רחב. את העבודה שלהם הם עושים על הצד הטוב ביותר. לפעמים זה עובד חזק, לפעמים מעט פחות. ולמרות זאת, הילדים שלכם ייהנו מהמופע העכשווי של הבלומן גרופ. בחוכמה עשה המפיק משה יוסף שהחליט להביא אותם לארץ בתקופת החופש הגדול. היכל התרבות בתל אביב הוא לוקיישן מוצלח למופע כזה, שמסתיים במסיבה ענקית וצבעונית עם כדורי ענק שעפים אל הקהל ושוב יוצרים אינטראקציה שמחה, אבל חסרונם של מסכי צד הורגש. ועם זאת, 20 הופעות כמעט רצופות נראית כמו משימה לא פשוטה עבור הפקה שכזו. נקווה שילדי ישראל יבואו בהמוניהם.

צילום סטילס: סיוון פרג'