"מחריד": המעריצים זעמו על בובת השעווה של שינייד או'קונור - והיא הוסרה

במלאת שנה למותה של הזמרת, במוזיאון השעווה בדבלין חשפו את בובת השעווה שיצרו בדמותה. אלא, שהדמיון הלא-רב עורר את זעם המעריצים - והם תקפו: "לפטר את האחראים" • גם אחיה של הזמרת לא אהב את התוצאה: "זה לא נראה כמוה" • במוזיאון התנצלו, והודיעו כי הבובה תשופצר: "נכין ייצוג מדויק יותר"

שינייד או'קונור ובובת השעווה
שינייד או'קונור ובובת השעווה | צילום: X | שאטרסטוק

בסוף השבוע האחרון, בדיוק במלאת שנה למותה של הזמרת שינייד או'קונור, בובת שעווה בדמותה הוצבה במוזיאון השעווה בדבלין שבאירלנד. ואולם, חרף הרצון הטוב של המוזיאון - נראה כי הדמיון בין הזמרת המנוחה לבין הבובה הוא מקרי בהחלט - והתגובות הזועמות ברשת (שלא איחרו לבוא), הביאו להסרת הבובה מהתצוגה.

הסיפור התחיל ביום חמישי, יום לפני יום השנה למותה של או'קונור, אז חשפו במוזיאון השעווה את הבובה שיצרו לזכרה. המגיבים ברשתות לא חסו על התוצר הסופי, וקטלו: "מה לעזאזל?", כתב אחד, "אם הייתי קשור אליה - הייתי תובע"; "איזה אסון", הוסיף אחר, "הכוונה הייתה טובה - אבל התוצאה היא אסון. אנא הסירו את הבובה במיידי ופטרו את האחראים". אחר רפרר ללהיט של הזמרת, "Nothing Compares 2 U", וכתב: "שום דבר לא משתווה לך. הבובה הזאת בהחלט לא משתווה לשינייד היפה. זה נראה יותר כמו פלסטיק מאשר שעווה".

גם אחיה של שינייד, ג'ון, יצא נגד הבובה, ובריאיון לתוכנית הרדיו Liveline, אמר: "זה לא נראה כמוה. כשראיתי לראשונה את הבובה, חשבתי שזה מחריד. הדמות נראית בין בובה לבין משהו מ-'Thunderbirds'" (סדרת האנימציה "כנפי הרעם" - מ.ד).

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

בעקבות הביקורות, במוזיאון החליטו להסיר את הבובה מתצוגה על מנת ליצור "ייצוג מדויק יותר". בהצהרה מהמוזיאון נמסר כי "בתגובה למשוב של הציבור בנוגע לדמות השעווה, אנו מודים שהנציגות הנוכחית לא עמדה בסטנדרטים הגבוהים שלנו או בציפיות של מעריציה האדוקים של שינייד. הקשבנו היטב לתגובות ואנחנו מסכימים שהדמות אינה תופסת במלואה את הנוכחות והמהות הייחודית של שינייד כפי שהתכוונו".

מהמוזיאון נמסר עוד כי השפעתה של או'קונור על המוזיקה היא "בלתי ניתנת למדידה", ומטרתם הייתה לכבד את הזמרת המנוחה "באופן ההולם והמכבד ביותר. בהתחשב בזה, אנו מחויבים ליצור דמות שעווה חדשה שתשקף טוב יותר את הרוח האמיתית שלה והתדמית האיקונית. צוות האמנים המיומנים שלנו יתחיל את הפרויקט הזה באופן מיידי, ויבטיח שכל פרט יעוצב בקפידה כדי לחגוג את מורשתה כראוי".

שינייד אוקונור
שינייד אוקונור | צילום: shutterstock

או'קונור נמצאה בביתה בלונדון כשהיא ללא רוח חיים ב-26 ביולי 2023. חודשים לאחר מכן, דובר מטעם היחידה לחקר מקרי מוות בלונדון אישר כי היא "מתה בנסיבות טבעיות", ועל כן "הפסיקו לחקור את מותה". או'קונור, שהייתה חתומה על להיטים רבים וידועה גם כזמרת אקטיביסטית, הייתה בת 56 במותה.