30 שנה אחרי שהוקלט: שיר גנוז של משינה נמצא במקרה - ויצא לאור

חברי להקת משינה החליטו לשחרר מהדורה חדשה לאלבומם השישי "שיא הרגש", שזכה להצלחה רבה עת יצא בתחילת שנות התשעים. במהלך העבודה הם נברו בארכיונים ובארגזים ישנים - ובמקרה איתרו הקלטה גנוזה לשיר בשם "להתראותאהובתי". כעת, הם משחררים אותו לאוויר העולם • האזינו

משינה
משינה | צילום: עמליה זילברשץ בנאי

כשבוע לאחר שביטלה את סיבוב ההופעות שלה "עקב נסיבות אישיות", להקת משינה מפצה את המעריצים - ושחררה הבוקר (שני) מהדורה חדשה לאלבומה השישי "שיא הרגש", ויחד איתה גם שיר שהוקלט ונגנז לפני 30 שנה - ואותר במקרה.

"שיא הרגש" שוחרר ביולי 1993 והגיע למעמד של אלבום זהב בתוך שבועיים. לפי ההודעה שנמסרה מטעם הלהקה, "כל אלבומלדת הוא הזדמנות לצאת למסע בזמן, לחזור ברגע לרגע ההוא שבו האזנו לראשונה לשירי האלבום, פלאשבק לתקופה אחרת".

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

כחלק מהעבודה על המהדורה החדשה, הוציאו חבריה מארגזים ישנים את הסלילים של האלבום המקורי שהוקלט בינואר 1993, והחליטו להעביר אותם לפורמט דיגיטלי, להרחיב את פלטת הסאונד, "ולתת לשירים חיים חדשים - 'פחי שואו והמופע של שיא הרגש'".

המהדורה החדשה מורכבת משירי האלבום המקורי שעברו תהליך מיקסים מחדש על ידי רונן רוט. במיקסים החדשים נפתחו ערוצים שבגרסת 1993 נשארו סגורים, ובחלק מהשירים היה שימוש בערוצי שירה ונגינה שונים מהגרסה המקורית. בזמן העבודה, כאמור, מצאו חברי הלקה הקלטה של שיר שהוקלט ונגנז לפני 30 שנה הקרוי בשם "להתראותאהובתי", כך שכעת הם החליטו לשחרר גם אותו כרצועת בונוס.

כאמור, בשבוע שעבר הודיעה הלהקה על ביטול סיבוב ההופעות שלה, זאת בשל "נסיבות אישיות של חברי הלהקה". עוד בשנה שעברה ביטלה הלהקה סיבוב הופעות מתוכנן בשל ניתוח שעבר הסולן יובל בנאי, אלא שהפעם חבריה לא הרחיבו על הנסיבות, פרט לאמרם כי זהו "נושא שדורש את מלוא תשומת הלב והטיפול".

הלהקה הייתה אמורה להופיע מספר פעמים במהלך החודש הנוכחי, בין היתר בזאפה פארק גני יהושע, באמפי שוני וכן באשדוד ובחיפה, אלא שעם ההודעה מאמש ההופעות כולן בוטלו. בסטורי שפורסם בחשבון האינסטגרם של משינה, נכתב כי "בלב כבד, עלינו להודיע על ביטול סיבוב ההופעות הקרוב של משינה בעקבות נסיבות אישיות של חברי הלהקה, הדורשת את מלוא תשומת הלב והטיפול".