דודי בר דוד: "ברגע שאפחד ממה שיגידו עלי אפסיק להיות אומן"

אחרי שהתחתן, הפך לאבא בפעם הראשונה בחייו וגילה שקיימת אהבה גדולה יותר ממה שהכיר עד היום, דודי בר דוד משחרר שיר העצמה נשית בשם "עושה מסיבות" שקורא לכל הנשים להפסיק לשתוק, לחגוג את החיים ולהאמין שהטוב עוד בדרך אליהן

זמן צפייה: 03:10

"אני חושב שהמחויבות שלנו כזמרים ויוצרים זה להגיד את מה שאנחנו חושבים ואת מה שככל הנראה גם אחרים חושבים וחוששים להגיד", אומר דודי בר דוד, אחד היוצרים העסוקים והפורים בשנים האחרונות. "מבחינתי, ברגע שאפחד ואחשוב כל הזמן מה יגידו עלי, אפסיק להיות אומן ואחטא לאמת. האמת שלי זה שוויון ואהבה ובאמצעות המוזיקה אני יכול להעיר ולהאיר אדם שנמצא בפחד שלו ולהזיז לו את הגבינה. בסופו של דבר מה שמניע אותי לעשות מוזיקה זה היכולת שלי להגיד משהו לאנשים ולא רק לגרום לתחושה נעימה באוזן".

לבר דוד יצא שם של אמן שאומר מה שהוא רוצה. השירים שלו תופסים את המאזין דרך הבטן, כמו "כל החלומות תפוסים", הלהיט הכי גדול שלו נכון להיום. בעשור האחרון הוא כתב שירים לריטה ("התחלת הבוקר"), יובל דיין ("לילותיי" ו"תנגן"), בניה ברבי ("מישהו כאן איתי") ורבים אחרים. היום יוצא לרדיו השיר החדש שלו, "עושה מסיבה" שנכתב ביחד עם אבי אוחיון. "הגעתי לאבי עם ההתחלה של השיר וחשבנו ביחד מה לעשות איתו", מספר בר דוד על תהליך כתיבת השיר. "היה לי ברור שהאמירה של השיר הולכת לחזק נשים רבות, על אחת כמה וכמה בעקבות מה שקורה בשיח החברתי היום. לארך כל השנים שלי כאמן אני נותן מקום למיעוטים, מנסה לתקן עוולות שיש בחברה בעזרת מילים ומוצא שאני מחובר מאוד למה שקורה סביבי. אני מקשיב לזעקה של הנשים ומעריך את כל אלה שיש להן את היכולת והאומץ לצעוק את הדברים החשובים להן וקורא לכל אחת להגיד מה שהיא רוצה ולחגוג את עצמה בלי להיכנע לתכתיבי החברה. אני חושב שהתפקיד שלי כאומן זה להעביר במוזיקה את האמת שמתרחשת בחברה ואם מישהי תקבל בעקבות השיר את האומץ לעוף ולהגשים את עצמה, אז עשיתי את שלי בענק".

דודי בר דוד
דודי בר דוד | צילום: שי תמיר

כמו שאר חבריו למקצוע, תקופת הקורונה תפסה את בר דוד לא מוכן, אבל הוא ניצל את הזמן להתפתחות החיים האישיים שלו. "בתקופה הזו היו לנו שתי אופציות – או לשקוע למטה או להתרומם אז אני וזוגתי בחרנו לקחת את הזמן הזה כדי להתחתן ולעשות ילדים. התחתנתי בסגר השלישי והפכתי לאבא לפני ארבעה חודשים. למרות שלא היה קל, הופעתי בחצרות בתים בתקופה הזו וביליתי שעות ארוכות בכתיבה ובאולפן. מלבד ההופעות, אנשים שכותבים ומלחינים שירים הם מבודדים רוב הזמן מתוקף העבודה שלהם ולכן אני חושב שהתקופה הזו לא היתה משמעותית למי שגם ככה רגיל לשגרת יום כזאת. תקופת הקורונה אפשרה לי התבוננות, התכנסות ויצירה".
עכשיו כשאתה אבא, יש משהו בסיטואציה שהפתיע אותך?
"אף אחד לא הכין אותי לזה שיש כזה חדר של אהבה בלב שלי. זה משהו שקורה פתאום ואי אפשר להסביר את זה. לא ציפיתי שתצא ממני כזאת אהבה גדולה".
כולם מכירים את הצד הרציני בך. אתה יכול לשתף בחוויה משעשעת שקרתה לך?
"פעם אירחתי את שמעון בוסקילה בהופעה שלי, שישיר איתי את 'יא מאמא'. למרות שאני בכלל גרוזיני, זה שיר במרוקאית שאני מצליח לשיר בצורה יפה ומרגשת, או לפחות ככה חשבתי. לפני העלייה לבמה השמעתי לשמעון את הבית שאני הולך לשיר ובאותו הרגע הוא התחיל לצרוח עלי שאני לא יודע לבטא את המילים כמו שצריך והוא יעזור לי בחלק שלי. כשעלינו לבה לבצע את השיר יחד אמרתי לקהל ש'יש כאן את משטרת המרוקאים ותסלח לי שמעון, אבל אני אשיר את השיר איך שאני יודע'. בסוף זה יצא מרגש ומאותו הרגע הבנתי שיש מרוקאים סביבי שלא יכולים לשמוע אותי שר את השיר. היום אני עושה את זה בעיקר עבור בני העדות האחרות".

הופעות קרובות של דודי בר דוד:
17.8 פסטיבל אשדודאנס
19.8 "גולה" בפתח תקווה